וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה על קצבת נכות של ח"כ גילאון עברה - והוא בכה בהתרגשות. צפו

8.12.2016 / 0:39

הצעת החוק של חבר הכנסת ממרצ, שסובל ממוגבלות, עברה בקריאה טרומית ברוב של 42 בעד מול 39 נגד. לאחר ההצבעה ניגשו אליו חברי המליאה, בירכו אותו וחיבקו אותו. ח"כ נאוה בוקר הפרה משמעת קואליציונית כשנמנעה מלהצביע ונענשה בידי יו"ר הקואליציה ביטן

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

ניצחון לאופוזיציה: הצעת החוק של ח"כ אילן גילאון (מרצ) להשוואת קצבת הנכות לשכר המינימום אושרה אתמול (רביעי) בקריאה טרומית, בהתרגשות רבה בקרב חברי המליאה. עם אישורה של ההצעה ברוב של 42 בעד מול 39 נגד, גילאון, שסובל בעצמו ממוגבלות פיזית, בכה בהתרגשות. חברי הכנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה הריעו וניגשו אליו לברך אותו ולחבק אותו.

חברת הכנסת נאוה בוקר (הליכוד) הפרה משמעת קואליציונית כשנמנעה מלהצביע, ונענשה בידי יו"ר הקואליציה דוד ביטן (הליכוד) כך שבחודש הקרוב לא תגיש הצעות חוק. ביטן עצמו זעם במהלך המליאה והבהיר כי ביקש שההצבעה תהיה שמית ולא אלקטרונית. בוקר יצאה מהמליאה, מאחר שהיא עצמה מקדמת הצעת חוק דומה של העלאת קצבאות הנכות לשכר המינימום.

שר העבודה והרווחה חיים כץ נמנע גם הוא מלהצביע על הצעת החוק. כץ סבור שהחוק צודק, וכי יש מקום לדון ולקדם עלייה הדרגתית. ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה לא לתמוך בהצעה בשל עלות המהלך, המוערכת בשבעה מיליארד שקלים.

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן על התקיפות בסוריה: "מונעים הברחת נשק להשמדה המונית לחיזבאללה"
העדות שהובילה למעצר הח"כ לשעבר: אישה שנטען שהעניקה לו שוחד מיני
פקיסטן: עשרות נהרגו בהתרסקות מטוס בצפון המדינה

חברי כנסת מחבקים את ח"כ אילן גילאון במליאה לאחר שעברה הצעת חוק שלו בקריאה טרומית, דצמבר 2016. ערוץ הכנסת, צילום מסך
הח"כים מחבקים את גילאון במליאה, היום/צילום מסך, ערוץ הכנסת
חברי כנסת מחבקים את ח"כ אילן גילאון במליאה לאחר שעברה הצעת חוק שלו בקריאה טרומית, דצמבר 2016. ערוץ הכנסת, צילום מסך
מליאת הכנסת, אחר הצהריים/צילום מסך, ערוץ הכנסת

"מבוכה גדולה לממשלה - ניצחון כביר למצפון ולשכל הישר", אמר גילאון. "הרגע הזה הוא הרגע להוריד את המסכות ולתרגם את מס השפתיים ששולם פה אתמול, כשציינו את יום זכויות האנשים עם מוגבלות, להסביר איך הם (ח"כים ושרים שהתנגדו להצעה, י"א) מצדיקים את התנגדותם לחוק".

גילאון העלה את ההצעה ברקע היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות. על פי ההצעה, קצבת הנכות המשולמת על ידי הביטוח הלאומי לכל מי שהוקצבו לו אחוזי נכות, העומדת על כ- 2,400 שקל, תושווה לשכר המינימום המקובל במשק, העומד על כ-5,000 שקל.

"הקצבה הזעומה הניתנת כיום דנה אדם עם מוגבלות לחיים בעוני", נימק גילאון בהצעתו. "היא אמורה להספיק לקיום מינימלי, אך ברור לכל שהיא אינה מספיקה כהוא זה לצרכיו של אדם עם מוגבלות, הנדרש לרכוש תרופות, לממן נסיעות בתחבורה ציבורית או במוניות ממקום למקום, לכלכל את ביתו, ולעיתים גם להעסיק עובד סיעודי, בנוסף לשאיפה גם לקחת חלק פעיל בפעולות החיים, כולל תרבות ופנאי".

(עדכון ראשון: 17:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully