וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על התקיפות בסוריה: "מונעים הברחת נשק להשמדה המונית לחיזבאללה"

7.12.2016 / 16:04

אחרי דיווח נוסף שמייחס לישראל תקיפה בפאתי דמשק, התייחס באופן חריג שר הביטחון לנושא. "אנו פועלים קודם כל כדי לשמור על ביטחון אזרחינו ולהגן על ריבונותנו", אמר, והוסיף: "הסדר עתידי בסוריה לא יוכל לצאת לפועל כשאסד ואיראן חלק ממנה"

צילום: סרטוני גולשים עריכה: ניב מעוז

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום (רביעי) כי ישראל פועלת כדי למנוע הברחת נשק להשמדה המונית לחיזבאללה, זאת ברקע טענות סוריה והארגון השיעי כי ישראל תקפה מתחם צבאי בשדה תעופה ליד דמשק.

"אנו פועלים קודם כל כדי לשמור על ביטחון אזרחינו ולהגן על ריבונותנו", אמר ליברמן במהלך פגישה עם שגרירי האיחוד האירופי בישראל. "ומנסים למנוע הברחת נשק מתוחכם, ציוד צבאי ונשק להשמדה המונית מסוריה לחיזבאללה". בדיווח של סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א, שציטטה גורם צבאי בכיר, נטען כי המתקפה, שלא גרמה לפצועים, בוצעה על ידי טילי קרקע-קרקע ששיגרה ישראל מהר אביטל שברמת הגולן.

לדברי ליברמן, "אין לנו כוונה להתערב במלחמת האזרחים בסוריה, אך כשאני נשאל פעם אחר פעם מהו האופי של הסדר עתידי אפשרי בסוריה - אני חוזר ואומר שעמדתי היא שהאיראנים ואסד חייבים להיות מחוץ לסוריה ולא יכולים להיות חלק מהסדר".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
משרד הביטחון: "ידענו שחברה איראנית שותפה בתאגיד שמכר לנו צוללות"
במצרים זועמים על אבו מאזן - ובמערכת הביטחון בישראל חוששים
ליברמן על פרשת הצוללות: איראן לא יכולה להפיק מידע מהעסקה

כלי טיס בלתי מזוהים תקפו את שדה התעופה הצבאי מאזה שליד דמשק, סוריה. דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
השריפה בשדה התעופה אל-מאזה, הלילה/צילום מסך, טוויטר

על המצב בגבול הדרום עם מצרים אמר ליברמן לשגרירים כי בחודשים האחרונים נראה שיתוף פעולה גובר בין חמאס לשלוחת "המדינה האסלאמית" (דאעש) בחצי האי סיני. "בעולם של היום ברור שאי אפשר לסמוך על הקהילה הבינלאומית, כל מדינה צריכה לסמוך רק על עצמה", אמר שר הביטחון.

ליברמן התייחס גם לסכסוך הישראלי-פלסטיני, ואמר לשגרירים כי לא צפוי להיות הסדר קבע בין הצדדים בשנים הקרובות. זאת, לטענתו, בגלל "עמדותיו הקיצוניות של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן". "הרעיון של הסדר קבע יידחה לפחות בכמה שנים ובינתיים צריך לאפשר חיים נורמליים ביהודה ושומרון גם ליהודים וגם לפלסטינים", אמר.

שר הביטחון הוסיף כי "היום כבר ברור שההתנחלויות אינן מכשול לשלום ושהסכסוך הישראלי פלסטיני הוא אינו המוקד או הסיבה לאי-היציבות במזרח התיכון, אך למרות זאת מנהיגי אירופה ממשיכים להתייחס להתנחלויות בתור הבעיה הכי גדולה בעולם". הוא פנה לשגרירים ואמר: "גם העובדה שאתם ממשיכים לדבר כל הזמן על ההתנחלויות זו צביעות. אני מחכה שתתחילו לדבר על צפון קוריאה ועל הטילים הבליסטיים של איראן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שר הביטחון אביגדור ליברמן בכנס דוברי הרשויות המקומיות, מלון לאונרדו, אשדוד. נובמבר 2016. לירון מולדובן
"כל מדינה צריכה לסמוך רק על עצמה". ליברמן/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully