וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכי סנודן: "ארה"ב ריגלה אחרי טיבי והאוניברסיטה העברית"

בלה מונד הצרפתי דווח כי ה-NSA וסוכנות הביון הבריטית צותתו לחבר הכנסת ועקבו גם אחרי מרכזי מחקר באוניברסיטה שבירושלים. הן ריגלו גם אחרי דיפלומטים ישראלים וחברות ביטחוניות

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(אביו של סנודן: "אסיר תודה לפוטין", 2013)

סוכנויות הביון של ארצות הברית ושל בריטניה ריגלו אחרי דיפלומטים ישראלים, חברות ביטחוניות – וגם אחרי חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) – כך עולה ממסמכים של המדליף האמריקני אדוארד סנודן, שנחשפו היום (רביעי) בעיתון "לה מונד" הצרפתי יחד עם אתר "אינטרספט" האמריקני. עוד דווח כי הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) והסוכנות הבריטית GCHQ ריגלו גם אחרי מרכזי מחקר באוניברסיטה העברית בירושלים.

שתי סוכנויות הביון משתפות פעולה עם ישראל, אך סנודן, עובד לשעבר ב-NSA, חשף כי היא ריגלה אחרי בעלות בריתה בעולם, כולל אחרי ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנהיגים אחרים. לפי "לה מונד", הבריטים ריגלו אחרי דיפלומטים ישראלים בירושלים ובחו"ל. הם עקבו גם אחרי חברות ביטחוניות במגזר הביטחוני ואחרי גופים שונים האחראים על שיתוף פעולה בינלאומי.

ברשימת הדיפלומטים נמצא גם מספר שתיים במשרד החוץ של ישראל. הסוכנויות עקבו אחרי תכתובת מיילים של שגרירים בניגריה ובקניה. ושל חברת האבטחה "אופיר אופטרוניקס", המתמחה בסיבים אופטיים ובלייזר. פרט לח"כ טיבי, סוכנויות הביון עקבו גם אחרי בכירים ברשות הפלסטינית, בהם ראש הממשלה לשעבר אבו עלא, וגם אחרי נציגויות פלסטיניות ברחבי העולם.

מטה סוכנות הביון GCHQ בעיר צ'לטנהאם, גלוסטרשייר. ויקיפדיה, אתר רשמי
משתפת פעולה עם ישראל, אך גם מרגלת אחריה. מטה סוכנות GCHQ/אתר רשמי, ויקיפדיה

הדיווח של "לה מונד" מצטרף לדיווחים אחרים המבוססים על מסמכים שעוסקים בריגול של הסוכנויות הבריטית והאמריקנית אחר כלי טיס של הצבא הישראלית. בינואר דווח ב"דר שפיגל" הגרמני יחד עם "דה אינטרספט" כי GCHQ ו-NSA אספו במשך 18 שנים תשדורות מל"טים לאחר שהצליחו לפצח את הקידוד שבו משתמשים גורמים בצה"ל, בהם מטוסי קרב, מל"טים ובסיסי צבא.

לפי הדיווחים, בריטניה וארצות הברית השתמשו בגישה זו כדי לנטר את מבצעי צה"ל ברצועת עזה, כדי לחזות תקיפה פוטנציאלית באיראן, וכן כדי לפקח על טכנולוגיית המל"טים שישראל מייצאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully