וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהטילו ספק ביכולות המלך החדש: תאילנד תחקור את BBC

8.12.2016 / 7:50

שר ההגנה הודיע כי הרשויות יחקרו את הרשת הבריטית, אחרי שזו פרסמה פרופיל לא מחמיא על מאהה וצ'יראלונגקון, שירש את אביו הנערץ בשבוע שעבר. שוטרים וחיילים פשטו על משרדי BBC בבנגקוק, אך לא היו שם אנשי צוות

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

שר ההגנה של תאילנד אמר היום (רביעי) כי הרשויות יחקרו את רשת BBC הבריטית בחשד שהעליבו את בית המלוכה, זאת בעקבות פרופיל שפורסם על המלך החדש מאהה וצ'יראלונגקון ועורר זעם ברשתות החברתיות. פגיעה בכבוד המלך היא עבירה חמורה במסגרת החוק בתאילנד והיא עלולה להוביל לעד 15 שנות מאסר.

מאז מותו של המלך פומיפון ב-13 באוקטובר בגיל 88 ואחרי שבעה עשורים בשלטון, תאילנד נמצאת תחת אור הזרקורים של הקהילה הבינלאומית. בנו הוכרז למלך ראמה העשירי ביום חמישי שעבר ורשת BBC בשפה התאית פרסם פרופיל עליו. הכתבה שותפה על ידי רבים ברשתות החברתיות וחלק מהגולשים טענו כי התוכן מכיל עלבונות כלפי המלך החדש.

בכתבה של BBC הסבירו כי המלך החדש התחנך בתאילנד, בבריטניה ובאוסטרליה וכי הוא מטיס את הבואינג 737 שלו כשהוא טס מחוץ למדינה. עוד נכתב כי עלו ספקות לגבי מוכנותו להיות מלך עוד כשהוכרז באופן רשמי יורש העצר ב-1972 וכי הוא לא זוכה אותו מידת כבוד כמו אביו.

עוד על הטלטלה בתאילנד
50 ימים אחרי מות פומיפון: יורש העצר מונה למלך החדש של תאילנד
מותו של המלך "האלוהי" עלול לפלג עוד יותר את תאילנד השסועה

הנסיך מאהה וצ'יראלונגקון מונה למלך תאילנד, בנגקוק, תאילנד. דצמבר 2016. רויטרס
ראמה העשירי לאחר בחירתו כמלך החדש, בשבוע שעבר/רויטרס

"הרשויות צריכות לחקור את הנושא, חובה עליהן לחקור מה שבניגוד לחוק", אמר לכתבים שר ההגנה פריות וונגסוואן. ברשת הבריטית סירו להגיב. המשרד לכלכלה דיגיטלית חסם את הקישור ל-BBC בשפה התאית. הודעה שפורסמה באתר מסרה כי האתר נחסם בשל "תוכן לא הולם". ארגוני זכויות אדם טוענים כי כל אחד יכול להתלונן על אדם אחר בעבירות נגד בית המלוכה והמשטרה תמיד חוקרת זאת.

עדי ראייה סיפרו כי אתמול פשטו שוטרים וחיילים על משרדי BBC בבנגקוק, אולם לא היו שם אנשי צוות באותו זמן והכוחות עזבו. הרשויות חוסמות לעתים תכופות את שידורי BBC בתאילנד מאז מותו של המלך. במשטרה טוענים כי איש לא הגיש תלונה נגד הרשת הבריטית.

ביום שבת עצרה המשטרה פעיל למען הדמוקרטיה שמתנגד לחונטה הצבאית השלטת במדינה מאז ההפיכה ב-2014, לאחר ששיתף את הקישור שהוביל לכתבה של ה-BBC. בהמשך הוא שוחרר בערבות. תחת הממשל הצבאי הוחמרה הענישה כלפי כל מי שמעביר ביקורת על בית המלוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully