וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בדרך לקריסה מוחלטת: אסד כבש את העיר העתיקה בחאלב

7.12.2016 / 13:19

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי ההתקדמות המהירה של כוחות המשטר נמשכה ולוחמי האופוזיציה נסוגו מהאזור לאחר התקפות אוויריות מאסיביות. בתוך כשבועיים, הם איבדו כשני שלישים מהשטח ועתה הם קוראים לדון בעתיד העיר

עריכה: ניב מעוז

צבא סוריה השלים היום (רביעי) את כיבוש העיר העתיקה של חאלב מידי המורדים, בהמשך להתקדמותו המהירה במזרח העיר. האופוזיציה איבדה כשני שלישים משטחו של מעוזם המרכזי בתוך שבועיים. כוחותיו של בשאר אסד ושל בעלי בריתו נכנסו אתמול לעיר העתיקה ועתה הם קרובים יותר מתמיד להשיג את ניצחונם הגדול ביותר מאז החלה המלחמה ולהדוף את המורדים מכל שטחה של חאלב.

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי התקדמות הצבא אתמול והלילה, שנתמכה על ידי תקיפות אוויריות והפגזות מאסיביות, הובילה לנסיגת המורדים מהעיר העתיקה, כולל מאזור הסמוך למסגד אומיה ההיסטורי. גורם בשורות אחד מארגוני המורדים, שנמצא בטורקיה, אמר לרויטרס כי כוחות המשטר השתלטו רק על חלק מהעיר העתיקה, ולא על כולה. גורם צבאי אישר לרויטרס כי הצבא נכנס לעיר העתיקה בחאלב.

המורדים הנצורים קראו להפסקת אש בת חמישה ימים ולהתחלת משא ומתן על עתיד העיר. "מועצת ההנהגה של חאלב" פרסמה תכנית הומניטרית ובה היא קוראת לפינוי אזרחים ממזרח העיר חאלב לצפון המחוז. דובר הקרמלין כי הסכם בין רוסיה לארצות הברית על פינויים של המורדים מהעיר עדיין על הפרק. בהמשך היום ייפגשו שרי החוץ סרגיי לברוב וג'ון קרי בהמבורג, גרמניה, כדי לדון בהתפתחויות האחרונות בחאלב.

הלחימה בחאלב, סוריה, 5 בדצמבר 2016. רויטרס
עשן מיתמר בחאלב, אתמול/רויטרס

כיבושה המלאה של חאלב, העיר המאוכלסת ביותר בסוריה בטרם פרצה המלחמה ב-2011, יהיה הישג משמעותי עבור השליט אסד. דיכוי המרד הוביל עד כה למותם של מאות אלפי בני אדם, הביא לעקירתה של חצי מהאוכלוסייה ויצר את משבר הפליטים החמור ביותר בעולם. כניסתה של רוסיה למערכה בספטמבר שעבר החריפה את הלחימה בחאלב ואפשרה לנשיא סוריה לבסס את כוחו ולהימנע מקריסה.

כחלק מהסיוע שהיא מעניקה לדמשק, מוסקבה שלחה כלי טיס, כלי שיט וחיילים שנפרסו במדינה. היום הודיע משרד ההגנה של רוסיה כי קצין בדרגת קולונל נהרג במתקפה של המורדים בחאלב. הוא יזכה בעיטור לאחר מותו.

(עדכון ראשון: 10:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully