וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "המטוס הנשיאותי יקר מדי"; הבית הלבן: "לא נכון"

הנשיא הנבחר קרא לבטל את העסקה עם בואינג לשדרוג "אייר פורס 1", וטען כי עלותה היא ארבעה מיליארד דולרים. בוושינגטון הבהירו כי המידע שבידי טראמפ, שהחזיק במניות בחברה, לא מדויק. "בואינג עושה תרגיל"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

הנשיא הנבחר של ארצות הברית דונלד טראמפ קרא היום (שלישי) לממשלה לבטל את הזמנת המטוס הנשיאותי המשודרג מחברת "בואינג", בטענה כי עלות העסקה גבוהה מדי. טראמפ, שייכנס לבית הלבן רק ב-20 בינואר, טען בהודעה בטוויטר כי "בואינג בונה 'אייר פורס 1' חדש לנשיאים הבאים, אבל העלויות מחוץ לשליטה, יותר מארבעה מיליארד דולרים. לבטל את ההזמנה!".

"אני חושב שזה מגוחך, בואינג עושה תרגיל", טען דובר מטעמו של טראמפ, "אנחנו רוצים שהם יעשו הרבה כסף – אבל לא עד כדי כך". הוא הסביר כי טראמפ מבקש למנוע בזבוז של כספי המסים. על פי מסמכי התקציב האמריקני, לרכישת שני מטוסים ולהסבתם ל"אייר פורס 1" הוקצו 2.87 מיליארד דולרים, ובדוח ממשלתי מחודש מרץ האחרון, העלות הכוללת של הפרויקט הוערכה ב-3.2 מיליארד דולרים.

עוד בוואלה! NEWS:
שחקנים חדשים במרוץ: טראמפ מרחיב את החיפושים אחרי שר חוץ
"הוא מבריק": טראמפ מינה את בן קרסון לשר השיכון בממשלו
טראמפ הודף את הביקורת: סין לא התייעצה על צעדים שפוגעים בארה"ב

נשיא ארה"ב ברק אובמה בפתח "אייר פורס 1" במדינת ניו יורק. 30 באוגוסט 2014. רויטרס
הנשיא אובמה במטוס הנשיאותי/רויטרס
דונלד טראמפ במטוסו – בדרך לאוהיו –. רויטרס
טראמפ במטוסו הפרטי, במהלך מסע הבחירות/רויטרס

בהודעה רשמית מחברת בואינג נמסר כי "אנחנו כרגע תחת חוזה על סך 170 מיליון דולרים, שנועד להתאים את היכולות הנדרשות לצרכים הייחודיים של נשיא ארצות הברית". על פי ההודעה, "אנחנו מצפים לעבוד בשיתוף פעולה עם חיל האוויר האמריקני על השלבים הבאים של התכנית, שתאפשר לנו להעביר לנשיא את המטוסים הטובים ביותר, בערך הכי טוב עבור משלם המסים האמריקני".

דובר הבית הלבן הבהיר הערב כי המידע שבידי טראמפ, שהחזיק ככל הנראה עד חודש יוני במניות בחברת בואינג, אינו מדויק. בתדרוך לעיתונאים, נמסר כי "חלק מהסטטיסטיקות שצוטטו על ידי טראמפ בנוגע ל'אייר פורס 1' לא תואמות את ההסדרים בין חברת בואינג למשרד ההגנה". בחודש ינואר 2015 הכריז חיל האוויר האמריקני על תכנית השדרוג. חיל האוויר מחזיק תמיד בשני מטוסים נשיאותיים, למקרה של תקלה באחד מהם. המטוסים החדשים צפויים לשרת את הנשיאים עד סוף שנת 2024.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully