וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת בריטניה נכנעה: תציג לפרלמנט את התכנית למו"מ עם האיחוד

תרזה מיי וממשלתה קיבלה את הצעת האופוזיציה, אולם דרשה בתמורה מהפרלמנט לכבד את ההכרעה שהתקבלה במשאל העם ולאפשר ללונדון להתחיל במגעים הרשמיים בזמן. נציג האיחוד האירופי: "הזמן קצר"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ממשלת בריטניה קיבלה היום (שלישי) את הצעתה של מפלגת האופוזיציה לייבור, הקוראת לה להציג בפני הפרלמנט את התכנית הממשלתית לעזיבת האיחוד האירופי לפני תחילת המשא ומתן הרשמי. עם זאת, ממשלתה של תרזה מיי דרשה בתמורה לכך מהפרלמנט לכבד את ההכרעה שהתקבלה במשאל העם ב-23 ביוני, ולאפשר את הפעלת סעיף 50 באמנת ליסבון, המתייחסת ליציאה מהאיחוד, לפני חודש מרץ הקרוב.

זאת, בעיצומו של היום השני של הדיונים בעתירה שהוגשה לבית המשפט העליון, שיתבקש להכריע בידי מי הסמכות להפעיל את סעיף 50 – הממשלה או הפרלמנט. בתוך כך, הנציג העליון של האיחוד האירופי למו"מ, מישל ברנייה, קרא לבריטניה לעמוד בלוח הזמנים שהציגה ראשת הממשלה מיי. במסיבת עיתונאים שכינס בבריסל, הוא הבהיר כי אם בריטניה תחל רשמית בהליכים לפני סוף מרץ, ההסכם יושלם עד אוקטובר 2018.

עוד בוואלה! NEWS:
"אכזרי": מאסר עולם לרוצח המחוקקת הבריטית שהתנגדה לברקזיט
מסמך פנימי: "לממשלת בריטניה אין תכנית מסודרת לברקזיט"
"אויבי העם": החלטת השופטים שקורעת את בריטניה מחדש

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, בחריין, 6 בדצמבר 2016. רויטרס
"לא מעוניינת להאריך את התהליך". תרזה מיי בביקור בבחריין, היום/רויטרס

לפיכך, הסביר ברנייה, נותרו פחות מ-18 חודשים למשא ומתן עצמו – בניכוי הזמן שייקח לבריטניה ול-27 המדינות החברות הנוספות לאשר את ההסכם הסופי. "הזמן קצר", קרא ברנייה. בלשכתה של מיי הבהירו כי "יש מסגרת זמנים של שנתיים. אנחנו לא מעוניינים להאריך את התהליך הזה". אם לא יושג הסכם בזמן, ולפחות אחד מהצדדים לא יסכים להארכת המו"מ, בריטניה פשוט תעזוב את האיחוד ללא הסדרה של הסוגיות הרבות ביחסים בין בריטניה לגוש האירופי.

בשולי ועידת שרי החוץ של ברית נאט"ו בבריסל, הוסיף שר החוץ הבריטי בוריס ג'ונסון כי מדובר בלוח זמנים "נוח". לדבריו, "עם רוח גבית נוחה והעובדה שכולם פועלים ברוח חיובית ופשרנית, אני בטוח שנוכל להשיג הסכם עבור בריטניה ושאר אירופה במסגרת לוח הזמנים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
עתירה על ברקזיט בבית המשפט העליון, לונדון, בריטניה, 6 בדצמבר 2016. רויטרס
"בואו למשא ומתן". בית המשפט העליון בלונדון, היום/רויטרס
עתירה על ברקזיט בבית המשפט העליון, לונדון, בריטניה, 6 בדצמבר 2016. רויטרס
"כולם פועלים ברוח חיובית ופשרנית". מפגינים מחוץ לבית המשפט בלונדון, היום/רויטרס

ברנייה הבהיר כי לא ניתן יהיה לפתוח במשא ומתן ללא הכרזה רשמית מצד בריטניה על הפעלת סעיף 50. הוא הוסיף כי לפי שעה, אין כל החלטה בנוגע לאופי היחסים לאחר היציאה מהאיחוד האירופי, אולם ציין את הדוגמה הנורבגית, שכוללת תנועה חופשית ותשלום לאיחוד תמורת גישה לשוק האירופי, ללא חברות בארגון. הוא סיכם את המסר שלו לבריטניה, תוך משחק מילים על האמירה הבריטית המוכרת: "הישארו רגועים – ובואו למשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully