וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במרכז כיכר רבין: פסל מוזהב של נתניהו הוצב בחשאי

6.12.2016 / 13:10

האמן איתי זלאיט מיקם את המיצג, שמתנשא לגובה ארבעה וחצי מטרים, בסמוך לעיריית תל אביב, במטרה לעורר דיון על חופש הביטוי. בשיחה עם וואלה! NEWS אמר כי לא פעל ממניעים פוליטיים: "חלק ישמחו ואחרים ירצו לנפצו". אדם שהיה במקום הפיל את הפסל לאחר כמה שעות

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

תושבי תל אביב הופתעו לגלות הבוקר (שלישי) פסל מוזהב של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המתנשא לגובה של ארבעה וחצי מטרים, מוצב בכיכר רבין בסמוך לעירייה. הפסל הוצב על ידי האמן איתי זלאיט, שטען כי לא מדובר במיצג פוליטי, אלא נועד לעורר שיח על גבולות חופש הביטוי. זמן קצר לאחר מכן הדביקו פקחי העירייה דרישת פינוי על הפסל וכמה שעות אחר כך הוא הופל על ידי אדם שהיה במקום.

"ההצבה של הפסל באה לבחון את חופש הביטוי ב-2016 - האם זה יסתיים בהסרתו, או אפילו יגרור מאסר ממושך או סנקציות שעלולות להגיע במקרים כאלה", אמר זלאיט בשיחה עם וואלה! NEWS. "אני מבקש לעורר מחשבה ושאלה על ידי פעולה אחת תמציתית, שחושפת פער עצום בין חלקים בעם. חלק גדול יהלל וישמח לנוכח הצבת פסל כזה, וישאב ממנו עוצמה והשראה, וחלק אחר יזדעזע מהמחשבה וירצה לנפץ אותו".

לקריאה נוספת:
מנהל תיכון בתל אביב זומן לשימוע עקב הרצאת "שוברים שתיקה"
המלצת משרד הפנים: לאחד את תל אביב-יפו ובת ים בתוך שנתיים
בת 18 נמצאה מוטלת במצב קשה בחניון בתל אביב; הנסיבות בבדיקה

פסל מוזהב של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוצב בכיכר רבין, 6 בדצמבר 2016. מגד גוזני
"האם יסתיים בהסרתו?" הפסל של נתניהו בכיכר רבין בתל אביב/מגד גוזני
פסל מוזהב של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוצב בכיכר רבין, 6 בדצמבר 2016. מגד גוזני
"יכול להיות שזה מה שאנשים רוצים". הפסל המוזהב של נתניהו בכיכר רבין/מגד גוזני

זלאיט ציין כי הוא פעל על דעת עצמו ומבלי שקיבל אישורים לכך. "העירייה לא אישרה את הפסל, אבל יכול להיות שתהיה עצימת עין וירצו להשאיר אותו", אמר זלאיט. הוא הוסיף כי "ייתכן שזאת יוזמה שתתחיל ואני אראה את הנולד ונראה פסלים נוספים בכיכרות אחרות בארץ".

זלאיט הוסיף כי עבודתו משקפת את המציאות החברתית בישראל. "אני לא ליכודניק, חס וחלילה. כל העניין הפוליטי לא רלוונטי. אני בא לבחון איך זה ישפיע, אני מנסה להתחבר לזרם שקורה פה, אני בסך הכול שם מראה על תהליכים שקורים פה. יכול להיות שזה מה שאנשים רוצים - אני מציב את המלך בכיכר מלכי ישראל".

הפלת פסל מוזהב של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוצב בכיכר רבין, 6 בדצמבר 2016. יותם רונן, יותם רונן
"מנסה להתחבר לתהליכים פה". רגע הפלת הפסל/יותם רונן, יותם רונן
דרישה לפינוי פסל מוזהב של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוצב בכיכר רבין, 6 בדצמבר 2016. מגד גוזני
"הפסל לא יכול להישאר". דרישת הפינוי/מגד גוזני

סגן ראש העיר אסף זמיר אמר בתגובה כי המקרה הפסל לא קיבל את אישור העירייה. "הדבר הזה יטופל כמו כל דבר שהונח במרחב ציבורי ללא אישור. המסר עובר, אבל הפסל לא יכול להישאר שם", סיפר ממלא מקומו של רון חולדאי, ששוהה בחו"ל. עם זאת, הוא הוסיף כי "תל אביב היא מרכז פוליטי, בירה של הפגנות ושל מחאות, ואנחנו מעודדים כל סוג של מחאה והבעת דעה".

(עדכון ראשון: 08:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully