וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הנגישות בכנסת: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

6.12.2016 / 6:40

יותר מ-12 דיונים בוועדות השונות יתקיימו בנושא כיבוד זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות. נציין שש שנים לתום השריפה בכרמל ועוד שלושה דברים שאתם צריכים לדעת היום

יום הנגישות הבינלאומי

כיסא גלגלים עם מקל בבית חולים תל השומר. ראובן קסטרו
יותר מ-12 דיונים יתקיימו בנושא/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו בכנסת את יום הנגישות הבינלאומי שבמסגרתו יתקיימו יותר מ-12 דיונים שונים בוועדות הכנסת בנושא מוכנות הממשלה והרשויות לכבד את זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות. יום הנגישות הבינלאומי שיצוין מחר ביוזמת חברי הכנסת אילן גילאון (מרצ) וקארין אלהרר (יש עתיד) יהיה בסימן שוויון בתעסוקה. כמו כן, במהלך השבוע יוצגו במשכן הכנסת שתי תערוכות העוסקות בנושא: "מצלמים מהלב" של אלווין ישראל ו"אומנות" של ארגון אקי"ם.

שוב מתקרר

שלג, חורף, קור, סערה. ShutterStock
החל מהיום - מגמת התקררות/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום תחול ירידה בטמפרטורות וייעשה קר. זאת, לאחר יממה חמימה שסימלה את סיומה של המערכת החורפית הראשונה לעונה זו. ואולם, היום החמים תם ועתה ישוב החורף לפקוד את רוב אזורי הארץ. החל מהיום מתחילה לה שוב מגמה של התקררות שתמשך עד סוף השבוע. כמו כן, ייתכן גשם מקומי קל ומזג האוויר יהיה מעונן חלקית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

אזכרה ממלכתית לדוד בן גוריון

דוד בן גוריון בחוג המשפחה (גדולה). ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה
היום יציינו 43 שנים למותו/ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים ברחבת קבר דוד בן גוריון בשדה בוקר טקס האזכרה הממלכתי לזכרו של ראש הממשלה הראשון של ישראל, במלאת 43 שנה למותו. הטקס יתקיים גם לזכר רעייתו, פולה בן גוריון. הטקס יתקיים במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה ראובן ריבלין סגנית יושב ראש הכנסת ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו), נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור ובני משפחת בן גוריון.

שש שנים לסיומה של השריפה בכרמל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כ-17 אלף בני אדם פונו מבתיהם ויותר מ-25 אלף דונם נשרפו כליל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שש שנים הסתיימה השריפה בכרמל הידועה גם בשם: אסון הכרמל. מדובר בשריפת יער שנמשכה ארבעה ימים והובילה למותם של 44 בני אדם. כ-17 אלף בני אדם פונו מבתיהם ויותר מ-25 אלף דונם נשרפו כליל. השריפה כילתה שטח נרחב באזור הכרמל והרסה מיליוני עצים. מדינות רבות העניקו סיוע בכיבוי השריפה לישראל, בהם ארצות הברית, איטליה, הולנד, גרמניה, צרפת, קנדה רוסיה, שוויץ ועוד. לאחר שוך הלהבות הוקמה ועדת חקירה שתבדוק את מוכנות ישראל לשריפות ומוכנות שירותי הכבאות וההצלה.

96 שנים להסתדרות

ישיבה של הסתדרות העובדים במחאה על ביטול הביטוחים הסיעודיים הקולקטיביים. 15 בנובמבר 2016. מגד גוזני
לאחר קום המדינה המשיכה ההסתדרות לפעול כאיגוד פועלים מקצועי/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 96 שנים, בשנת 1920, התכנסה בטכניון ועדת הייסוד של ההסתדרות והחליטה על הקמת גוף מארגן על-מפלגתי. מטרתו של הגוף שהוקם על ידי מפלגות סוציאליסטיות היה לאגד את העובדים היהודים בארץ ישראל, שכירים ועצמאים. לאחר קום המדינה המשיכה ההסתדרות לפעול כאיגוד פועלים מקצועי. תחילה נקרא הארגון "ההסתדרות הכללית של העובדים בארץ ישראל", אך ב-1994 הוא התפרק והוקם מחדש כששמו הוא "הסתדרות העובדים החדשה" ועיקר פועלו הוא באיגוד עובדים. העיקרון המרכזי של ההסתדרות, שהוחלט על ידי מקימיה, הוא למנוע ניצול עובדים ולפעול לשם סידור העניינים היישוביים, הכלכליים והתרבותיים של המעמד העובד בארץ ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully