וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כולן מפחדות": עשרה גברים תקפו ורצחו לסבית בדרום אפריקה

גופתה של נולובו סוולינדאו, בת 22, נמצאה מתחת לגשר בקייפ טאון יום לאחר שנחטפה מביתה, כשעליה סימני אלימות קשים. להערכת הרשויות, היא נרצחה בשל מיניותה, אולם טרם אותרו חשודים. "לסביות שחורות בסכנת חיים - הממשלה שותקת"

נולובו סוולינדאו, לסבית שנרצחה בפשע שנאה בקייפ טאון, דצמבר 2016. פייסבוק, צילום מסך
לרצח קדמו הטרדות חוזרות ונשנות. סוולינדאו/צילום מסך, פייסבוק

מותה של נולובו סוולינדאו, לסבית בת 22 שגופתה נמצאה שלשום (ראשון) מתחת לגשר בפארק בפרבר קאיליטסה של קייפ טאון שבדרום אפריקה, כשעל גופה סימני אלימות קשים, עורר סערה בקרב קהילת הלהט"ב הדרום אפריקנית ובמדינה כולה. מחקירת הרשויות עולה כי היא נחטפה, הוכתה ונורתה, על פי החשד בשל מיניותה.

על פי הודעת המשרד המחוזי לבטיחות הציבור, המרכז את חקירת הרצח, יותר מעשרה גברים פרצו לדירתה, ככל הנראה ביום שבת בערב. לפי שעה לא נעצרו חשודים במעשה, והמשטרה המקומית פנתה לעזרת הציבור באיתורם. בעיתון "קייפ טיימס" דווח כי ביום שישי היא נראתה עם חבלות על פניה, אולם לא ידוע מה גרם להן.

עוד בוואלה! NEWS:
מחאת הלהט"ב: דגלי גאווה נתלו על בניין הרבנות בירושלים
עשרות אלפים הפגינו נגד נישואי גאים בצרפת: "מצביעים בעד המשפחה"
אחרי שנדחה: משטרת אוגנדה פיזרה את מצעד הגאווה בקמפלה

"זו תזכורת מצמררת לסכנות שבפניהן עומדות נשים בקהילות שלנו – ועל אחת כמה וכמה נשים מקהילת הלהטבא"ק", הבהיר דן פלטו, השר המחוזי לבטיחות הציבור. הוא התחייב להשלים את החקירה ולהביא את האחראים ל"פשע החריג הזה", לדבריו, לדין. פלטו הוסיף: "אנחנו לא יכולים להישאר שקטים בפני רוע כזה".

פונקה סולדט, מייסדת ארגון הלהט"ב המקומי FreeGender, אמרה כי "זה הולך לגרום לרוב הלסביות לתחושה רעה, כי זה אזור יחסית קטן. כולן קצת מפחדות". לדבריה, הרצח, שככל הנראה לווה בהטרדות חוזרות ונשנות בתקופה שלפניו, מדגיש את הצורך בחינוך של הקהילה בנוגע ללהט"בופוביה ולמניעתה. "אם לא נעשה זאת, נהיה בצרה", הבהירה סולדט.

אזרחים רבים הגיבו לדיווחים בכלי התקשורת בהודעות שפורסמו ברשתות החברתיות, עם ההאשטג הנושא את שמה של סוולינדאו. "נראה שלהיות לסבית בדרום אפריקה זה עונש מוות", כתב גולש אחד. גולשת נוספת כתבה: "אנחנו מאכזבים לסביות שחורות בכל יום ביומו עם השתיקה שלנו. כמה חיים עוד צריכים להילקח?". "להיות שחור וקוויר בדרום אפריקה, זה לסכן את חייך בכל יום", הוסיף גולש שלישי, וגולשת נוספת יצאה נגד "שתיקתה של הממשלה" בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully