וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת למולדובה ובולגריה: הישגי תלמידי ישראל – מהגרועים בעולם המערבי

6.12.2016 / 12:00

ממבחני פיז"ה שנערכו בקרב תלמידי כיתות י' עולה תמונה עגומה באשר ליכולותיהם בקריאה, במדעים ובמתמטיקה. הפער בין תלמידים מצטיינים למתקשים הוא מהגדולים בעולם, ופערים ניכרים נרשמו גם בין דוברי עברית וערבית. בנט: "התוצאות מדגישות הצורך בצמצום פערים בחינוך"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

(שר החינוך נפתלי בנט על נתוני המיצ"ב: "החזקים התחזקו, החלשים התחזקו עוד יותר")

הישגי תלמידי ישראל בקריאה, במדעים ובמתמטיקה נמוך מהממוצע של ה-OECD – כך עולה מתוצאות מבחני פיז"ה שנערכו בשנה שעברה ותוצאותיהן מתפרסמות היום (שלישי). המבחנים נערכו בקרב תלמידי כיתות י' ב-72 מדינות ובדקו את רמת אוריינות התלמידים בשלוש המקצועות. מתוצאות המבחנים עולה כי הפערים בין המצטיינים למתקשים בישראל הם הגבוהים ביותר בקרב מדינות ה-OECD - ומהגבוהים בעולם בכלל.

מתוצאות המבחנים עולה כי לא חל שינוי מהותי בציוני התלמידים בישראל מאז שנרשמה עלייה בשנים 2012-2006. באוריינות מדעים, הציון הממוצע של ישראל הוא 467 נקודות לעומת ממוצע ה-OECD העומד על 493 נקודות. באוריינות קריאה, הציון בישראל הוא 479 לעומת 493 בקרב המדינות המפותחות, ובאוריינות מתמטית קיבלו תלמידי ישראל ציון ממוצע של 470 לעומת 490.

ישראל שמרה על מקומה ה-40 באוריינות מדעים. באוריינות במתמטיקה, תלמידי ישראל עלו מקום אחד, מ-40 ל-39. ההידרדרות הגדולה ביותר היא באוריינות קריאה: ישראל ירדה ארבע מקומות - מ-37 ל-33.

עוד בוואלה! NEWS:
50 מאחזים יולבנו, 4,000 בתים יוכשרו: אלה ההשלכות של חוק ההסדרה
תיעוד: הלוחמים קמים מהמארב - ועוצרים את משליכי בקבוקי התבערה
אמן אנונימי הציב פסל מוזהב של נתניהו בכיכר רבין: "מראה לתהליכים בישראל"

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
הפערים בישראל בין אוכלוסיות מבוססות לחלשות - הגבוה ביותר בקרב מדינות ה-OECD/בן קלמר

פיזור הציונים, המצביע על פערים בין תלמידים מצטיינים למתקשים, הוא מהגדולים בעולם - והגדול ביותר מבין מדינות ה-OECD. בקרב תלמידים דוברי עברית, הפער בין הצדדים עומד על כ-90 נקודות. בקרב האוכלוסיה הערבית הפער עומד על 25 נקודות.

גם בין תלמידים דוברי עברית לבין תלמידים דוברי ערבית נרשמו פערים גדולים לטובת הראשונים: 87 נקודות במדעים, 116 בקריאה ו-104 במתמטיקה. שיעור התלמידים המתקשים בשלושת התחומים עומד על 20% והוא גדול פי 1.5 ממוצע המדינות המפותחות, בו בזמן ששיעור המצטיינים בשלושת התחומים דומה לממוצע ועומד על 3%.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"צריך שינוי משמעותי". בחינת בגרות במתמטיקה, 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר החינוך נפתלי בנט התייחס לתוצאות המבחנים ואמר כי הן מעידות על הצורך בשינוי. "תוצאות המבחנים מדגישות את הצורך בצמצום הפערים בחינוך בישראל. המבחן שהתקיים חודשים ספורים טרם כניסתי לתפקיד שר החינוך מציג תמונה הדורשת שיפור משמעותי בהישגים הלימודיים ובצמצום הפערים בין חזקים לחלשים. עם כניסתי לתפקיד, קיבלתי החלטה להשקיע את מירב המשאבים בחיזוק לימודי המתמטיקה ובשיפור יכולת ההוראה בישראל".

הוא הוסיף כי "תוצאות מבחני המיצ"ב שפורסמו בחודש שעבר מעידות כי לראשונה אנו מזהים צמצום פערים בחינוך. אולם הדרך עוד ארוכה ועבודה רבה לפנינו. נמשיך להשקיע בכך כל שניתן כדי שילדים באופקים, רהט יקבלו הזדמנות שווה לאלו ברמת השרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully