וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקנים חדשים במרוץ: טראמפ מרחיב את החיפושים אחרי שר חוץ

5.12.2016 / 15:06

הנשיא הנבחר שוקל מועמדים נוספים לתפקיד הנחשק, אחרי שהיה נדמה שנותרו שלושה שמות בלבד. המניות של רומני, ג'וליאני ופטראוס בירידה, ועוד שלושה חדשים נבחנים למשרה. בינתיים, טראמפ ממשיך לאייש תפקידים אחרים בממשל

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

האם פחתו סיכוייו של מיט רומני לקבל את תפקיד שר החוץ בממשל טראמפ? שורה של דיווחים בכלי התקשורת בארצות הברית בימים האחרונים הצביעו על כך שהנשיא הנבחר של ארצות הברית, שייכנס לתפקידו ב-20 בינואר, החליט להרחיב את מעגל החיפושים אחר מועמד שיאייש את התפקיד הנחשק. הדבר מעמיד בסימן שאלה את מידת ההתלהבות של טראמפ למנות לתפקיד את המועמדים הבולטים כרגע לתפקיד, ובהם יריבו המר לשעבר והמועמד הרפובליקני בשנת 2012, מקורבו וראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני וכן הגנרל לשעבר דיוויד פטראוס.

בימים האחרונים הצטרפו לבורסת השמות גם שמם של ג'ון האנטסמן, רפובליקני ששימש בעבר מושל מדינת יוטה, ושגריר ארצות הברית בסין במהלך ממשלו של ברק אובמה. בנוסף לכך, דווח בניו יורק טיימס אתמול כי שמות נוספים שנשקלים הם ג'ון בולטון, לשעבר שגריר ארצות הברית באו"ם, שאף פגש את טראמפ ביום שבת, ורקס טילרסון, בכיר בתאגיד הנפט אקסון.

נשיא ארצות הברית הנבחן דונלד טראמפ בפגישה עם מיט רומני, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
מקורבי הנשיא לא מתלהבים ממינויו. רומני וטראמפ בפגישה בשבוע שעבר/רויטרס

קליאן קונווי, לשעבר מנהלת הקמפיין של טראמפ ואחת הדמויות המקורבות אליו ביות,ר אמרה אתמול כי "זה נכון שהוא מרחיב את החיפוש". לדבריה, "יש לו מזל גדול שכל כך הרבה גברים ונשים רציינים מעוניינים בתפקיד, ומבינים שהאחריות שלהם בראש ובראשונה תהיה ליישם את מדיניות החוץ 'אמריקה ראשונה' ולהיות נאמנים להשקפת העולם הזו". המונח "אמריקה ראשונה" מתייחס להבטחת הבחירות של טראמפ במהלך הקמפיין כי יצמצם את מעורבות הממשל בענייני חוץ, וישקיע את מירב המאמצים שלו בענייני פנים, בדגש על תחום הכלכלה ויצירת מקומות עבודה.

שלושת המועמדים האחרים ששמם הוזכר עד כה כמובילים בהתמודדות לתפקיד: רומני, ג'וליאני ופטראוס נתקלו בהתנגדויות ובביקורות שונות. כך, למשל, מועמדותו של רומני נתקלה בהתנגדות עזה מצד תומכיו ובהן קונוווי, שאמרה כי היא לא סבורה שמינויו של מי שתקף בעבר בחריפות את טראמפ יתקבל יפה בקרב תומכיו של הנשיא הנבחר. ג'וליאני זכה לביקורות על כך שהוא נעדר ניסיון במדיניות חוץ וכן מושקע בעסקים חובקי עולם שעלולים ליצור לו ניגודי עניינים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
העימות השני בין המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, אוקטובר 2016. GettyImages
חסר ניסיון במדיניות חוץ. ג'וליאני/GettyImages

מינויו של פטראוס נתקל בקשיים לאור העובדה שנאלץ להתפטר מתפקידו כראש ה-CIA לאחר שניהל רומן מחוץ לנישואים עם הביוגרפית שלו פאולה ברודוול. מאוחר יותר אף הועמד לדין באשמה שהעביר מידע מסווג לברודוול. "לפני חמש שנים עשיתי טעות רצינית", אמר אתמול פטראוס בריאיון לרשת ABC, בניסיון לרכך את הביקורת על מינויו האפשרי.

הביקורת נגדו התעצמה לנוכח המשקל שייחס טראמפ במהלך קמפיין הבחירות לאופן שבו יריבתו הילרי קלינטון התמודדה עם חומרים מסווגים. פטראוס הוסיף בריאיון כי הוא כבר שילם "מחיר כבר מאוד" על התנהלותו וסיכם כי "זה משהו שהם ייצטרכו לקחת בחשבון, כדי לקבוע האם זה פוסל אותי מלשמש בתפקיד או לא".

תפקידים אחרים בממשל, בינתיים, הולכים ומתמעטים. היום מינה טראמפ את בן קרסון, שהתמודד מולו בפריימריז הרפובליקנים, לשר השיכון בממשלו. קרסון, מנתח מוח לשעבר, פרש מהפריימריז בחודש מרץ. לאחר פרישתו הודיע על תמיכתו בטראמפ.

"אני נלהב למנות את קרסון", מסר טראמפ בהצהרה. "הוא מבריק ונלהב לגבי חיזוק הקהילות והמשפחות החיות בקהילות הללו". קרסון היה ספקן לגבי האפשרות שיהיה חלק מהממשל החדש, ואמר כי הוא לא משוכנע שהוא מתאים לכך. הוא אמר את הדברים לאחר שהועלתה אפשרות שהוא יהיה שר הבריאות. "בן חולק את האופטימיות שבי לגבי עתיד המדינה והוא יבטיח שהממשל ייצג את כל האמריקנים", אמר טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully