וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטה הלאומי בליכוד תוקף את בנט: "נכנע במקום להציל את עמונה"

5.12.2016 / 14:24

המטה הלאומי תקף את יו"ר הבית היהודי על ההסכם המתגבש לחוק ההסדרה, לפיו יקודם ללא סעיף עמונה. על אף שבכירים בהתיישבות רואים במתווה הישג, במטה הביעו את מורת רוחם. "ניתן היה להשיג יותר"

צילום: מטה המאבק עמונה וערוץ היו-טיוב של עמונה, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: מאות מפגינים מול ביתו של בנט נגד פינוי עמונה, נובמבר)

המטה הלאומי בליכוד תקף היום (שני) בחריפות את יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, על הסכם עמונה המתגבש. במסגרת המתווה שעליו הסכימו אתמול בנט וראש הממשלה בנימין נתניהו, ופרטיו יוצגו היום בפורום ראשי הקואליציה, יקודם חוק ההסדרה ללא סעיף 7 – אותו הסעיף המחיל רטרואקטיבית את החוק על מאחזים שלגביהם יש פסיקת בג"ץ, ובהם עמונה.

"לאכזבתנו הרבה, נפתלי בנט נכנע ללחצים במקום לשלב ידיים עם גורמים לאומיים בליכוד כדי להציל גם את עמונה. מאכזב עוד יותר לשמוע כיצד כעת הוא מוכר לציבור סיפור, כאילו מדובר בהישג אישי שלו", נמסר היום מהמטה הלאומי במפלגה. בחודשים האחרונים ניסו אנשי המטה לקדם את העברתו של חוק ההסדרה, שמטרתו היא להכשיר את מעמדם המשפטי של אלפי בתים בהתנחלויות הבנויים על קרקעות פלסטיניות פרטיות ביהודה ושומרון.

עוד בוואלה! NEWS:
ראשי הקואליציה יציגו היום את פרטי המתווה להסדרת עמונה
נתניהו לשרים: "זו תקופה מדינית רגישה, התבטאו באחריות על עמונה"
חוק ההסדרה, התאגיד ומיסוי דירה שלישית: דצמבר הרותח של הקואליציה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט בישיבת ממשלה. אוגוסט 2016. אמיל סלמן, פול צלמים
פרטי ההסכם יוצגו היום בפורום ראשי הקואליציה. בנט ונתניהו/פול צלמים, אמיל סלמן

"עשרות שרים וחברי כנסת ביקרו בעמונה ובעפרה. קיימנו כנסים, החתמנו רוב מוחלט של 26 חברי סיעת הליכוד לתמיכה בחוק ההסדרה והיינו שותפים פעילים בניסוחו, כולל סעיף עמונה", נמסר מהמטה. "המהלכים שלנו גררו את נציגי הבית היהודי לפעול בנושא, על אף שבתחילת הדרך גם הם לא האמינו שיש סיכוי, לא לעמונה ולא לחוק ההסדרה. אנחנו האמנו וממשיכים להאמין".

על אף שבכירים בהתיישבות רואים במתווה החדש הישג חשוב, שלטענתם הם יכלו רק לחלום עליו בעבר, במטה הלאומי הביעו את מורת רוחם. "יש כאן הישג חשוב להתיישבות, אולם היה ניתן להשיג יותר, ולהציל גם את עמונה", מסרו. "נמשיך לפעול להרחבתה ולביסוסה של ההתיישבות מתוך ערכיה של המפלגה הלאומית הגדולה בישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אפשר היה להשיג יותר". החלקות אליהן עתידים להיות מפונים תושבי עמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully