וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

115 שנים של וולט דיסני: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

5.12.2016 / 7:30

ב-1901 נולד מי שאחראי לאימפריית סרטי האנימציה והפארקים בעולם. בבית הנשיא יחגגו בר ובת מצווה לילדים נפגעי פעולות איבה. נציין שלוש שנים למותו של נלסון מנדלה ועוד שני דברים שצריך לדעת היום

בר ובת מצווה לילדים נפגעי פעולות איבה

אהבה ונועה בנותיה של דפנה מאיר שנרצחה בעתניאל. פייסבוק, צילום מסך
ישתתפו באירוע. אהבה ונועה מאיר, בנותיה של דפנה מאיר שנרצחה בפיגוע בעתניאל/צילום מסך, פייסבוק

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים אירוע בר ובת מצווה לילדים נפגעי פעולות איבה בבית הנשיא שבירושלים. האירוע הוא חגיגת סיום ליום פעילות שתוכנן עבור הילדים על ידי ארגון נפגעי פעולות איבה. במהלך האירוע יברך נשיא המדינה ראובן ריבלין את הילדים. נועה מאיר, החוגגת בת מצווה יחד עם אחותה אהבה, שתיהן בנותיה של דפנה מאיר שנרצחה בפיגוע ביישוב עתניאל, תישא דברים מטעם הילדים. עוד יישאו דברים: יו"ר ארגון נפגעי פעולות איבה, פרופ' יהושע כהן ושר הרווחה חיים כץ. באירוע ישתתפו גם רעיית הנשיא, נחמה ריבלין, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי פרופ' שלמה מור יוסף והלהקה "קפה שחור חזק".

דיון בוועדת הכלכלה בתחבורה הציבורית בפריפריה

תחנה מרכזית החדשה תל אביב, אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
תושבי הצפון והדרום מלינים על קשיי הגעה למרכז/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בוועדת הכלכלה דיון בעניין התחבורה הציבורית בפריפריה. תושבי הדרום והצפון מוחים על הקשיים שעמם הם נאלצים להתמודד נוכח מרחקם מהמרכז והתלות במערכת תחבורה ציבורית שאינה תקינה. בין היתר, הם מלינים על תדירות נסיעות נמוכה ומגוון דל של דרכי הגעה למרכז. בוועדה ידונו בדרכים לשפר את הנסיעות של תושבי הפריפריה למרכז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

שלוש שנים למותו של נלסון מנדלה

נלסון מנדלה נואם בקונצרט לכבוד יום הולדתו ה-90 - יוני 2008. GettyImages
ממנהיגי המאבק נגד משטר האפרטהייד. מנדלה/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שלוש שנים, בשנת 2013, הלך לעולמו נשיא דרום אפריקה לשעבר נלסון מנדלה, שהלך לעולמו בגיל 95. מנדלה היה הנשיא השחור הראשון של דרום אפריקה וממנהיגי המאבק נגד משטר האפרטהייד. הוא נולד ב-1918 ובצעירותו למד משפטים. ב-1948 הצטרף לשורות מפלגת השחורים, הקונגרס הלאומי האפריקאי (ANC), והשתתף בהקמת הזרוע הצבאי שנקראה MKK. לאחר שמפלגתו הוצאה מחוץ לחוק, הוא השתתף במחאות אלימות והיה אחראי לכמה מעשי טרור. ביוני 1964 הואשם בפעילות חבלנית ובקשירת קשר נגד השלטון ונידון למאסר עולם. במהלך מאסרו הפך לסמל, מה שהוביל לכך שארבע שני לאחר שחרורו, ב-1990, נבחר לנשיאות. ב-1993 זכה בפרס נובל לשלום.

12 שנה לשחרור עזאם עזאם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוחרר אחרי שמונה שנים בכלא. עזאם/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 12 שנה, בשנת 2004, שוחרר עזאם עזאם מהכלא במצרים, שם שהה בגין ריגול לטובת ישראל. עזאם, דרוזי ישראלי ומכונאי בהכשרתו, נעצר באחד מביקוריו במצרים על ידי שירותי הביטחון המצריים. מעצרו התאפשר לאחר שאחד ממנהלי העבודה במצרים, שעמו היה עזאם בקשר, הודה כי המוסד גייס אותו וכי עזאם העביר לו מסרים. ישראל ועזאם הכחישו את היותו של האחרון מרגל לאורך כל התקופה. ב-1997 גזר בית המשפט בקהיר על עזאם 15 שנות מאסר. לאחר שמונה שנות מאסר הוא שוחרר בתמורה לשחרורם של שישה סטודנטים מצריים שחדרו לישראל במטרה לבצע פיגועים ונעצרו. לאחר שחרורו, בשנת 2005, הדליק עזאם משואה בטקס יום העצמאות.

יום הולדת לוולט דיסני

מיקי מאוס. AP
הדמות המוכרת ביותר של החברה. מיקי מאוס/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 115 שנים, בשנת 1901, נולד וולטר אליאס דיסני, מייסד החברה "וולט דיסני". הוא נולד בשיקגו שבארצות הברית ולמד בתיכון אמנות. בתחילת דרכו יצר כרזות לסרטים, אך לאחר זמן מה החל להתעניין באנימציה. הוא עבר להוליווד והקים אולפן סרטים ובין היתר יצר את הדמות המוכרת של החברה - מיקי מאוס. הסרט הראשון שיצרה חברת וולט דיסני באורך מלא שסימל את הצלחת החברה היה "שלגייה ושבעת הגמדים". אחריו הגיעו עוד עשרות סרטים נוספים ומצליחים – פינוקיו, פנטזיה, דמבו, במבי, סינדרלה, עליסה בארץ הפלאות ועוד. עם הצלחת החברה, הקים דיסני גם את פארק השעשועים המצליח בלוס אנג'לס. בשנת 1966, כשהוא בן 65 בלבד, הלך דיסני לעולמו לאחר מאבק במחלת הסרטן. כיום חולשת אימפריית דיסני על פארקי השעשועים, חברות הפקה, חברות סרטים וחברות מוצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully