וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כולם זכאים להפגין": בוטל צו הרחקה נגד נערים שמחו על עמונה

6.12.2016 / 18:40

השופט משה דרורי מתח ביקורת על הצו שהוצא נגד קטינים פעילי ימין שהשתתפו בהפגנה במאחז שעומד בפני פינוי בשבוע שעבר. סנגורם של הנערים: "נדחה ניסיון המשטרה 'לטהר' את עמונה טרם הפינוי"

צילום: מטה המאבק עמונה וערוץ היו-טיוב של עמונה, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: מאות הפגינו מול ביתו של השר בנט במחאה על פינוי עמונה)

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים משה דרורי ביטל צו הרחקה שהוצא נגד שני נערים פעילי ימין מעמונה. דרורי מתח ביקורת על התנהלות המשטרה ובית משפט השלום, וקבע כי לא ניתן להרחיק את הקטינים מהמאחז הלא חוקי הניצב בפני פינוי. "תיק זה מצריך אותי להתחיל מבראשית בדיון בזכויות האדם בישראל", כתב השופט בהחלטתו.

שני הקטינים נעצרו על ידי המשטרה בעקבות הפגנה שהתקיימה בשבוע שעבר ליד עמונה. החשדות נגדם כללו עבירות של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, התנהגות פרועה במקום ציבורי והתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור. בדיון בנושא בבית משפט השלום קבעה השופטת קרן מילר כי אין חשד סביר לכך שהשניים הניחו בעצמם צמיגים או אבנים על הכביש, אולם הסכימה להרחיק אותם משטח המאחז לאחר שקבעה כי קיים חשד שהשתתפו בהפגנה והפרו את שלום הציבור במהלכה. ההרחקה מאזור עמונה נקבעה עד ל-1 בינואר 2017, לאחר מועד הפינוי הצפוי.

עו"ד אביחי חג'בי, שייצג את הקטינים מטעם ארגון "חוננו", ערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי. בדיון בפני השופט דרורי כינה נציג המשטרה בדיון, פקד יוסף אמויאל מתחנת בנימין, את עמונה "מקום נפיץ" ואמר כי למשטרה עומדת הזכות להרחיקם מהאזור בשל החשש כי ישתתפו בהפגנות מחאה נוספות.

עוד בוואלה! NEWS:
בדיקת פרשת הצוללות: יועמ"ש משרד הביטחון הגיע למסור עדות
רופא ושני מנהלים בחברת תיירות מרפא נעצרו בחשד לסחר באיברים
מעשים מגונים בבתו מגיל שש: אישום נגד חתן פרס חידון התנ"ך לשעבר

תושבי עפרה ועמונה מפגינים לקראת העברת חוק ההסדרה, מול משרד רוה"מ. נובמבר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
"הדברים חלים גם על הפגנות שמאל". נערים מפגינים נגד פינוי עמונה/תצפית TPS, הלל מאיר

בהחלטתו ביטל השופט דרורי את תנאי ההרחקה תוך שהוא מותח ביקורת על המשטרה ועל החלטתה של השופטת מילר. "כל אדם רשאי לעשות כל דבר למעט מה שנאסר עליו לפי החוק", כתב השופט דרורי. "כפועל יוצא של חוק יסוד: חופש הביטוי, כל אדם זכאי להשתתף בהפגנה". השופט דרורי ציין בהחלטתו כי הוא שאל את נציג המשטרה האם גם במקרים של הפגנות סטודנטים או עובדים מבקשת המשטרה מבית המשפט כחלק מתנאי השחרור, שהחשוד יתחייב לא להפגין ולא לחזור למקום ההפגנה, וציין כי נציג המשטרה לא הצליח לציין מקרים ספציפיים כאלו. לסיכום, קבע דרורי כי יש לבטל את ההגבלה שהוטלה על הקטינים, והוסיף כי "הדברים חלים גם על הפגנה מצד זה של הכיוון הפוליטי וגם מן הצד השני".

עורך דינם של הקטינים מסר בתגובה: "החלטת בית המשפט משמעה דחיית ניסיון המשטרה "לטהר" את אזור עמונה ועפרה טרם הפינוי. מדובר בניסיון נואש שמתאים למדינות טוטליטריות ולא דמוקרטיות, המתנגדות להבעת דעה כנגד החלטות שלטוניות".

מארגון חוננו נמסר בתגובה: "בית המשפט גדע את כוונת המשטרה לייצר דין מיוחד למתנגדי עמונה, ולפגוע במחאת התושבים ותומכיהם. הוא גם החזיר את המשטרה ואת הערכאה שמתחתיו לנורמת התנהלות הוגנת וסבירה כלפי המחאה, כמו בכל מקום ונושא עליו מפגינים אזרחים. אנו מקווים שהמשטרה תלמד את החלטת בית המשפט ואת הביקורת הקשה העולה ממנה על התנהלות משטרת ישראל בכל הנוגע לחופש הביטוי והמחאה, ותיישם את הלקחים בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully