וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עשור: נחשפה שגרירות אמריקנית מזויפת בגאנה שמכרה ויזות

4.12.2016 / 18:10

מחלקת המדינה מסרה כי במבצע משותף נחשפה רשת שהפעילה את התרמית, שכללה השגת אשרות כניסה מקוריות ומסמכים שונים, שנמכרו תמורת אלפי דולרים. הנציגות המזויפת ישבה בבניין בן שתי קומות ובהונאה השתתפו גם אזרחים טורקים

מבנה באקרה, בירת גאנה, שבו השתמשו ארגוני פשיעה כדי להפעיל שגרירות אמריקנית מדומה. מחלקת המדינה האמריקנית, מערכת וואלה! NEWS
המבנה ששימש את הרשת שנחשפה/מערכת וואלה! NEWS, מחלקת המדינה האמריקנית

הרשויות בגאנה חשפו ארגון פשיעה שהפעיל שגרירות אמריקנית מזויפת בבירה אקרה במשך עשור, וניפק אשרות כניסה מקוריות שהושגו בדרכים לא חוקיות. עד שהתגלתה התרמית בקיץ האחרון, השגרירות המדומה איישה מבנה ורוד בן שתי קומות, שעליו התנוסס דגל של ארצות הברית ובו הייתה תלויה תמונתו של הנשיא ברק אובמה.

"זה לא הופעל על ידי הממשל האמריקני, אלא על ידי גורמים מארגוני פשיעה גנאיים וטורקיים ועל ידי עורך דין מקומי המתמחה בהגירה ובחוק הפלילי", מסרה מחלקת המדינה בהודעה שפרסמה בסוף השבוע. עוד נמסר כי אזרחים טורקים, דוברי אנגלית והולנדית, התחזו ליועצים והפעילו את המבצע. החוקרים אף חשפו שגרירות הולנדית מדומה.

הרשת ניפקה אשרות כניסה אמתיות שהושגו במרמה ומסמכים מזהים מזויפים, כולל תעודות לידה. לפי מחלקת המדינה, מחיר כל תעודה היה 6,000 דולר. במהלך פשיטות של הרשויות, שהובילו לשורת מעצרים, הן החרימו אשרות מהודו, מדרום אפריקה ומאזור שנגן כמו גם 150 דרכונים מעשר מדינות שונות. עוד הורמו מחשב נייד וסמרטפונים.

עוד ידיעות מהעולם
בטקס צנוע: מנהיג קובה לשעבר קסטרו נטמן בעיר שבה החלה המהפכה
גופות מוטלות ברחוב: בתי הקברות בחאלב התמלאו עד אפס מקום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תורים משתרכים מחוץ למקום מדי יום. שגרירות ארה"ב בגאנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהצהרה לא נמסר כיצד כנופיית הפשע השיגה את אשרות הכניסה ומחלקת המדינה האמריקנית לא מסרה כמה אנשים נכנסו לארצות הברית ולמדינות אחרות באמצעות אותן ויזות שהנפיקה הרשת, שהשתמשה בשוחד לגורמים הנדרשים כדי לפעול ללא הפרעה. "הפושעים שהפעילו את המצבע שילמו לפקידים מושחתים כדי שאלו יפנו את מבטם, וכך השיגו מסמכים חוקיים ריקים", נמסר.

אשרות כניסה למדינות המערב הן מצרך מבוקש בשגרירות באפריקה. השגרירות האמתית של ארצות הברית היא מתחם מבוצר השוכן באחת השכונות היקרות ביותר בעיר הבירה. תורים של אנשים משתרכים מחוצה לה מדי יום.

השגרירות המדומה נפתחה שלשה בקרים בשבוע ולא הסכימה לפגישות בתוך המבנה. במקום זאת, הרשת פרסמה על שלטי חוצות במדינה, בטוגו ובחוף השנהב כדי להביא אנשים מכל רחבי מערב אפריקה לאקרה, שם הם השכירו להם חדרים במלונות סמוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully