וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופות מוטלות ברחוב: בתי הקברות בחאלב התמלאו עד אפס מקום

4.12.2016 / 14:27

מאות אזרחים נהרגו במזרח העיר בשבועות האחרונים במהלך המבצע של צבא סוריה לכיבוש מחדש של מזרח העיר, וגורמים מקומיים מדווחים כי אין להם איפה לקבור את המתים. "אין מקום יותר, קברנו את ההרוגים בחצרות"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

310 אזרחים, בהם 42 ילדים, ו-220 לוחמים משורות המורדים נהרגו בחאלב שבסוריה מאז החל צבא אסד ובעלי בריתו במבצע לכיבוש מזרח העיר מידי האופוזיציה לפני כשלושה שבועות. גורמים המתגוררים באזור הנצור בידי המשטר טוענים כי בתי הקברות מלאים עד אפס מקום, כמו גם חדרי המתים, ולכן גופות רבות מוטלות ברחוב או נקברות בחצרות הבתים. לדבריהם, בית הקברות הישן התמלא מזמן, אחר הופגז ואינו כשיר לקבורה ושני בתי קברות קטנים נוספים התמלאו גם כן.

"אין לנו מקום יותר", אמר מוחמד אבו ג'עפר, ראש מחלקת הרפואה המשפטית, האחראי על נתיחת הגופות המגיעות לחדרי המתים. "גם אם אשקול אפשרות של קברי אחים, אין לי את המכשור המתאים לחפירת בורות ענק כאלה". גורמים במזרח חאלב אמרו כי הם לא יכולים לחפור קברים חדשים בזמן שכוחות המשטר עושים את דרכם לתוך האזור ויורים לעבר האזרחים. כמו כן, אמבולנסים ורכבי החילוץ מתקשים להגיע לאזורים שנפגעו כדי לפנות את הגופות מחשש שכוחותיו של אסד יפגעו בהם, או בשל מחסור חמור בדלק.

אבו ג'עפר סיפר כי תושבים משכונה הנמצאת בדרום-מזרח חאלב איתרו גופה באחת התעלות ברחוב, רק לאחר שראו כי חתולי הרחוב החלו לאכול אותה. "אישה מהשכונה דיווחה על כך לחדר המתים", אמר אבו ג'עפר. "אני נשבע באללה שבכיתי, ואני רגיל למראות מזעזעים".

עוד כתבות מהעולם:
עוד שכונה נפלה: יותר משני שליש ממזרח חאלב בידי אסד
"תודה לאל, אין מטוסים": מזג אוויר סוער בחאלב עצר את התקיפות
סוריה: עשרות הרוגים במתקפה של צבא אסד על מחסה לעקורים בחאלב

בית קברות שהופגז במזרח חאלב שבסוריה, דצמבר 2016. AP
"אין לנו מקום יותר". בית קברות במזרח חאלב/AP

במזרח חאלב פעלו שבעה מתקנים רפואיים, ורובם נפגעו בתקיפות. כוחות המשטר מתקדמים כעת לעבר מתחם ובו ארבעה בתי חולים, ואם זה ייפול לידיהם קיים חשש מהידרדרות משמעותית במצב ההומניטרי. הרופאים שנותרו בעיר הקימו מרפאות קטנות ומאולתרות ברחובות, המסוגלות להעניק טיפול בסיסי בלבד. "כל פצוע הוא הרוג פוטנציאלי", אמר זכריה אמינו, סגן ראש המועצה המקומית של מזרח חאלב.

"קברנו את ההרוגים בחצרות באופן זמני", אמר אמינו. לדבריו, כאשר ייפסקו התקיפות, יילקחו הגופות לחדרי המים ומשם לבתי קברות חדשים שיוקמו. אבו ג'עפר אמר כי הם חוששים שהגופות הנערמות בסמוך למרפאות יחשפו את מיקומן הסודי ויהוו מטרות. "יש משתפי פעולה עם המשטר בכל מקום", אמר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופות מוטלות ברחוב לאחר הפגזה במזרח חאלב, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול דווח כי רובע נוסף נכבש על ידי צבא סוריה, וכעת משטרו של בשאר אסד מחזיק כשני שלישים מהאזורים שהיו בשליטת המורדים במזרח חאלב. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי רובע טארק אל-באב, שהיה בידי המורדים זה יותר מארבע שנים, נכבש מחדש. צעד זה הוביל לחיבור בין אזורים שבשליטת אסד לבין נמל התעופה של חאלב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully