וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתנו של הטייס שהלך לעולמו: "הלכו אחריו לקרב בעיניים עצומות"

4.12.2016 / 12:58

בשיחה עם אולפן וואלה! NEWS ספד אבי מאור לחמיו, טייס הקרב האגדי רן פקר, שמת אתמול בגיל 80. הוא אמנם התאכזב כשלא מונה למפקד חיל האוויר, אבל "ידע לשים את זה מאחוריו ולהתקדם הלאה"

עריכה: ניר חן

"טייס טוב זה אוסף של תכונות מצוינות, אבל פקר היה גם מנהיג מוביל שאנשים הלכו אחריו" - כך תיאר היום (ראשון) אבי מאור, את חמיו, תת-אלוף במיל' רן פקר, שהלך אתמול לעולמו. "בנקודות ובזמנים הכי קשים של המדינה, מלחמת ההתשה, מלחמת ששת הימים, יום כיפור, רן היה דמות שאנשים הלכו אחריו לקרב בעיניים עצומות", אמר מאור בראיון לאולפן וואלה! NEWS. הלווייתו תיערך היום בשעה 15:00 בבית העלמין בכפר ויתקין.

פקר, שנחשב ל"אלוף הפלות", מת אתמול בגיל 80 בתום מאבק במחלת הסרטן. בשירותו הצבאי, שנמשך 27 שנים, השתתף פקר במלחמות רבות, ביצע 350 גיחות מבצעיות והפיל שבעה מטוסי אויב. הוא הטיס סוגים רבים של מטוסים, ובהם גם ספיטפייר ופאנטום, ושימש גם מפקד בסיס תל נוף בתקופת מלחמת יום הכיפורים. שהשתחרר מצה"ל שימש קונסול ישראל בלוס אנג'לס, היה איש עסקים ועסק גם בחינוך. בשנים האחרונות הקים את פרויקט "צהלה" לחונכות ולקידום בני נוער, שמטרתו לעודד את בני הנוער לשירות משמעותי בצבא.

עוד בוואלה! NEWS:
בלי גופה ובלי הודאה: הבעל מואשם ברצח אשתו
48 הרוגים בעשור: ההיסטוריה המדממת של הכביש המוביל לנצרת
נתניהו לשרים: "זו תקופה מדינית רגישה, התבטאו באחריות על עמונה"

תא"ל (במיל') רן פקר. ראובן קסטרו
"תמיד בא כשקראו לו להדריך". רן פקר/ראובן קסטרו

חתנו סיפר בריאיון כי הוא התאכזב כשלא מונה למפקד חיל האוויר, אבל ידע לשים את זה מאחוריו ולהתקדם הלאה לתפקידים אחרים באזרחות. "תמיד הוא בא כשקראו לו להרצות בפני טייסים צעירים, להדריך. חיל האוויר היה חשוב לו עד יום מותו".

מאור מאמין שחמיו היה צריך להיות מפקד חיל האוויר, כי "חשב שיש לו מה לתרום כמפקד". הוא דחה את ההנחה שמדובר ברצון שנבע משיקולי אגו. "זה לא נכון. העניין לא היה אגו. היה לו מה לתרום כמנהיג ומפקד ולא רק מנהל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully