וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בעטו בעודו שרוע על המדרכה": שני צעירים מואשמים שהרגו סודאני בפ"ת

4.12.2016 / 11:01

לפי כתב האישום שהוגש נגד בן 20 מפתח תקווה ונער בן 16, השניים תקפו את האזרח הזר בחודש שעבר לאחר שדיבר עם כמה נערות בכיכר העירייה. הסודאני, שנפצע אנושות, פונה באותו הלילה לבית חולים ומת מפצעיו לאחר ארבעה ימים. "הוא הרים את ידיו, אך המכות המשיכו"

עריכה: שניר דבוש

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בלוד כתבי אישום נגד דניס ברשיבץ, בן 20 מפתח תקווה, ונער בן 16 בגין הריגת אזרח סודאני בעיר לפני כחודש. על פי כתב האישום, באותו הלילה, הכו השניים את מבקש המקלט נמרצות ובעטו בו אחרי שדיבר עם כמה נערות בכיכר העירייה. האזרח הסודאני פונה לבית חולים ומת מפצעיו אחרי ארבעה ימים. ברשיבץ הואשם גם בשיבוש הליכי משפט.

על פי כתב האישום, ב-14 בנובמבר, בסמוך לחצות, הגיעו הנאשמים לאזור הכיכר. במקביל, בביקיר עלי אדהם-עבדו, כבן 40 מסודאן, ניגש אל שלוש נערות שישבו במקום והן נבהלו וצעקו לעברו שיעזוב אותן. בשלב זה התקרב הנער לאדהם-עבדו וצעק לעברו.

בעוד אדהם-עבדו הרים את ידיו כלפי מעלה והחל בהתרחקות מהמקום, בעט בו הנער והשליך לעברו פחית בירה. בהמשך, ולאחר שהאזרח הסודאני עזב את המקום, המשיך הנער ובעט בו בעוצמה רבה, עד שנפל על גבו. הוא המשיך להכות אותו ובעט בו כמה פעמים בפלג גופו העליון, גבו, עורפו וראשו, בעוד האזרח שרוע על המדרכה.

עוד בוואלה! NEWS:
השופט בדימוס יצחק כהן הודה בהטרדה מינית של עובדת
מבצע "גן נעול": כך נערכת המשטרה לפינוי המאחז עמונה
תיעוד: קטטה אלימה בכניסה לחדר המיון בבית החולים סורוקה

כיכר העירייה בפתח תקווה. google maps, צילום מסך
הסודאני הרים את ידיו והלך, אך הנער המשיך לבעוט בו. כיכר העירייה/צילום מסך, google maps

ברשיבץ, ששהה באזור, הגיע בריצה אל המקום, ובעוד אדהם-עבדו מנסה להתרומם בעט בו בחוזקה, וראשו הוטח למדרכה. ברשיבץ המשיך ובעט בו בשלוש הזדמנויות שונות, דחף אותו ותקף אותו באמצעות אגרופו ורגליו, בעודו שרוע על המדרכה חסר אונים. בתקיפתו האחרונה של ברשיבץ נשמע חרחור מצדו של האזרח ושני הנאשמים נמלטו מהמקום.

האזרח הזר נמצא בזירה כשהוא סובל מחבלות בכל חלקי גופו ומצבו מוגדר אנוש. הוא הועבר לבית החולים בילינסון בפתח תקווה במצב של מוות מוחי. במשך שמונה ימים חיפשה המשטרה אחר אחיו, ורק לאחר שאותר, נותק הקורבן ממכשירי ההנשמה.

ברשיבץ הואשם ששיבש הליכי משפט כשלא התייצב לחקירות חרף העובדה ששוטרים הגיעו לביתו כמה פעמים. בהמשך, לאחר שהגיע שוטר מלווה בניידת משטרתית לעצור אותו, הוא ברח ממנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
בניין בית המשפט המחוזי מרכז בלוד, אוגוסט 2012. דו"ח מבקר המדינה, סריקה
בית המשפט/סריקה, דו"ח מבקר המדינה

עו"ד איתי רוזין, שמייצג את דניס ברשיבץ אמר לוואלה! NEWS במשפט הריגתו של האזרח הסודאני בפתח תקווה כי "הפרקליטות הגישה היום כתב אישום בגין עבירת הריגה, בניגוד לעמדת המשטרה שטענה לאורך המעצר שמדובר ברצח. כך אנחנו רואים יישור קו עם גרסת ההגנה, שלא מדובר באירוע מתוכנן, ושלא היתה כוונה לגרום לתוצאה הקטלנית".

לטענתו, מכתב האישום עולה שמי שפתח בתקיפה הנער. "לאחר מכן הצטרף אליו הלקוח שאני מייצג. מדובר באירוע קצר של כמה דקות". עוד הוסיף, כי "מה שלא מספר כתב האישום הוא שבשלב מסוים לאחר התקיפה של המנוח, הלקוח שלי סייע למנוח. ניתן לראות זאת במצלמות האבטחה - הוא הגיש לו עזרה ראשונית, וניסה להוציא לו את הלשון כדי שלא יאבד הכרה".

עו"ד אבי כהן, שמייצג את הנער הנאשם, אמר: "מדובר במקרה טראגי שבו לצערנו הרב קופחו חיי אדם. הפרקליטות קיבלה את טענותינו שלא מדובר ברצח, ולכן הוא והבגיר יואשמו בעבירת הריגה. מקריאת כתב האישום ברור לי שהתנהגותו של הקטין לא הובילה למותו של המנוח, אלא מהאלימות של הבגיר – כפי שכתבו באופן ברור בכתב האישום. אני מעריך שבסופו של דבר, לאחר שנקרא ונלמד את כתב האישום, בסיומו של המשפט הקטין יזוכה גם מעבירת ההריגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully