וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האקונומיסט" על נתניהו: "מעולם לא נהנה מכזו עליונות"

השבועון הבריטי שיבח את ראש הממשלה על מצב הכלכלה ויחסי החוץ של ישראל, וטען כי "הוא נמצא בעמדת הפיקוד". בידיעה נכתב כי ראש הממשלה הצליח להשקיט את מתנגדיו, ולא מאוים מהאופוזיציה ומהעומד בראשה הרצוג, שמוגדר "מנהיג אומלל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה. נובמבר 2016. רויטרס
"לא מופעל עליו לחץ מחוץ". נתניהו/רויטרס

השבועון הבריטי "האקונומיסט" פרסם אתמול (שבת) מאמר אוהד לראש הממשלה בנימין נתניהו, שכותרתו "נתניהו נמצא בעמדת הפיקוד". "אלו הזמנים הטובים ביותר לבנימין נתניהו", נכתב. "בשום נקודת זמן במהלך 11 שנות כהונתו כראש ממשלה הוא לא נהנה מכזו עליונות במדינתו, כמו גם מחוסר בקשיים רציניים מבית או לחץ מחוץ". בידיעה נכתב כי בחודשים האחרונים נתניהו הרחיב את הקואליציה בצירוף מפלגת ישראל ביתנו, הצליח להשקיט את "מבקרו הפראי ביותר", אביגדור ליברמן, ו"טיהר" את הליכוד מכמה מתנגדים. כמו כן צוין כי הכלכלה נמצאת בעלייה מתמדת, והתקציב הדו-שנתי, אם יעבור, יעניק יציבות פוליטית עד 2019.

עוד נכתב, כי האופוזיציה אינה מתפקדת. יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג מכונה "מנהיגה האומלל של המחנה הציוני", ונטען כי הסקרים מראים מעבר של מצביעיו לתמיכה ביו"ר יש עתיד, יאיר לפיד.

אביגדור ליברמן – ישיבת סיעה ישראל ביתנו – פתיחת מושב החורף בכנסת 2016. נועם מושקוביץ
"מבקרו הפראי ביותר". ליברמן/נועם מושקוביץ

כותב המאמר משבח גם את יחסי החוץ של ישראל עם מדינות העולם. "היחסים עם מדינות אפריקה ואסיה פורחים, ומתפתחים באמצעות סחר בטכנולוגיה ובנשק", נכתב. "נתניהו נפגש עם נשיא רוסיה פוטין ארבע פעמים ב-14 חודשים, והשיג סידור שקט בכל הנוגע לביטחון האינטרסים של ישראל בסוריה, תוך שהמדינה ממשיכה לבודד את עצמה מהמלחמה המדממת בעברו השני של הגבול".

בנוסף נכתב כי ישראל משתפת פעולה "מתחת לרדאר" עם שכנותיה ירדן ומצרים במאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), כמו גם עם מדינות המפרץ הסוניות המתונות בכל הנוגע לעצירת השפעתה של איראן אזור. במקביל מוזכר הסכם הפיוס שנחתם עם טורקיה, והעליה במספר העסקאות הנחתמות בין ישראל לסין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מוסקבה רוסיה. אפריל 2016. רויטרס
נפגשו ארבע פעמים ב-14 חודשים. נתניהו ופוטין/רויטרס

בנוגע למגעים עם הפלסטינים, נכתב כי בשלב זה אין התקדמות, אך "לא נראה שלאף אחד אכפת". כותב המאמר הגדיר את היחסים עם חמאס כ"דו-קיום זהיר", וטען כי המצב בגדה המערבית שקט באופן כללי, לאחר שגל הטרור נחלש. במאמר נכתב כי עד לא מזמן מבקריו של נתניהו צפו משבר דיפלומטי במקרה שבו המו"מ עם הפלסטינים לא יתחדש, אך נראה כי מדינות אירופה לא מעונינות להתערב בשלב זה במזרח התיכון.

במאמר אף מוזכרת בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות, ונטען כי הצהרותיו הפרו-ישראליות של הנשיא נבחר לאורך הקמפיין מעלות את הסיכויים לכך שהממשל החדש לא יקשה על נתניהו בכל הנוגע לבנייה בהתנחלויות. כותב המאמר טוען כי נתניהו "משחק משחק כפול" – בעוד שלמדינות העולם הוא מביע את רצונו בחידוש המו"מ מול הפלסטינים, הוא מבהיר לציבור בוחריו שהאסטרטגיה הטובה ביותר היא לשמור על הסטטוס קוו.

למרות כל זאת, נטען כי נתניהו עדיין עומד בפני כמה בעיות בתוך הקואליציה, בהן ההתנגדות לפינוי עמונה וקידום חוק ההסדרה. בנוסף מוזכרות הפרשות השונות ששמו נקשר בהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully