וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: יותר משני מיליון שקל לא שולמו לעובדי קבלן במשרדי הממשלה

4.12.2016 / 6:00

לפי הדוח שפרסם אגף החשב הכללי, עיקר הנפגעים מהפרות זכויות העובדים הם עובדי הניקיון. לטענת החברות המעסיקות, ריבוי השינויים בחוק גרמו לטעויות בשכר. החשבת הכללית: פועלים להגברת האכיפה בחברות הקבלן

מנקה ניקיון עובד ניקיון עובדת ניקיון עובד קבלן  עובדי קבלן. מערכת וואלה! NEWS
שכרו הממוצע של עובד ניקיון - 4,825 ש"ח לחודש/מערכת וואלה! NEWS

אגף החשב הכללי במשרד האוצר פרסם הבוקר (ראשון) לראשונה דוח ביקורת בנושא שמירת זכויות עובדי קבלן המועסקים על ידי ספקי שירות במשרדי הממשלה. על פי הדוח, ענף הניקיון הוא זה המתאפיין במרב ההפרות של זכויות עובדי קבלן, בהשוואה לענפי האבטחה וההסעדה. עוד עולה מהדוח כי יותר משני מיליון וחצי שקלים שלהם היו זכאים עובדי הקבלן במשרדי הממשלה לא שולמו להם כחוק, והושבו להם לאחר מכן.

הדוח שחובר על ידי מערך הביקורת המרכזי של האגף, מתבסס על מדגמים שנערכו אחת לשנה מאז שנת 2012 של כ-1,400 עובדים, המהווים 11% מעובדי הקבלן המועסקים במשרדי הממשלה. בין השנים 2013 ל-2015 הוחזרו יותר יותר משני מיליון וחצי שקלים בעקבות הבדיקות. במקרים שבהם חברת הקבלן לא תיקנה את הליקויים שנמצאו בבדיקות, נערך שימוע למנהליה.

מהמדגם עלה כי השכר הממוצע לעובדים המועסקים במשרה מלאה בחברות הקבלן בענף האבטחה הוא 6,300 שקלים, בניקיון – 4,825 שקלים ובהסעדה כ-5,300 שקלים. 57% מהפרות הזכויות שהתרחשו בענפי הניקיון, האבטחה וההסעדה בתחום השכר נגעו להפרשות לפנסיה ולפיצויים. הפרות בתשלומי הבראה היוו 19%, ויתר רכיבי השכר היוו 10% מהפרות זכויות העובדים.

עוד בוואלה! NEWS:
מבצע "גן נעול": כך נערכת המשטרה לפינוי המאחז עמונה
שלושה הרוגים ושני פצועים קשה בתאונה בגליל התחתון
ארה"ב: הירוקים משכו העתירה לספירת קולות חוזרת בפנסילבניה

אילוסטרציה. ShutterStock
ירידה ברמת ההפרות בענף האבטחה/ShutterStock

בענף הניקיון נמצאה הרמה הגבוהה ביותר של ההפרות בסבבי הביקורת הראשוניים, וגם הירידה הגדולה ביותר בסבב הביקורת השלישית. בענף האבטחה נרשמה ירידה ברמת ההפרות אצל ספקי השירות, ובענף ההסעדה תועדה עלייה ברמת ההפרות שנבעה ככל הנראה מהצטרפות של ספקי שירות חדשים. טענה שהועלתה על ידי חברות המספקות את שירותי האבטחה והניקיון היא שריבוי השינויים בחוקת השכר בשנים האחרונות יצרו חוסר הבנה וגרמו לטעויות בחישוב השכר.

על פי דירוג משרד האוצר לחברות הקבלן בענף האבטחה, חמשת ספקי השירות שקיבלו את הציונים הגבוהים ביותר מהווים כ-59% מסך ההתקשרויות של משרדי הממשלה ומעסיקים כ-55% מסך העובדים במסגרת כלל ההתקשרויות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"הדוח יציב אמות מידה נחרצות"

חמשת ספקי השירות שקיבלו את הציונים הנמוכים ביותר מהווים כ-13% מסך ההתקשרויות של משרדי הממשלה ומעסיקים כ-17% מסך העובדים. בענף הניקיון, לעומת זאת, חמשת ספקי השירות שקיבלו את הציונים הגבוהים ביותר מהווים כ-3% מסך ההתקשרויות של משרדי הממשלה ומעסיקים כ-2% אחוזים מכלל ההתקשרויות.

חמשת הספקים שקיבלו את הציונים הנמוכים ביותר מהווים כ-16% מסך ההתקשרויות הממשלה ומעסיקים 14% מסך העובדים. בענף ההסעדה ספקי השירות שקיבלו את הציונים הגבוהים מהווים כ-55% מסך ההתקשרויות ומעסיקים כ-54% מסך העובדים במסגרת סך כל ההתקשרויות. ספקי השירות שקיבלו את הציונים הנמוכים מהווים כ-1% מסך ההתקשרויות של משרדי הממשלה ומעסיקים כ-2% מסך העובדים.

החשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבאדי בויאנג'ו, אמרה עם פרסום הדו"ח כי "אגף החשב הכללי פועל להגברת האכיפה בקרב חברות קבלן במטרה לשמור על זכויותיהם של העובדים. במערך לשמירת זכויות עובדי הקבלן אחראי לוודאי כי חברות הקבלן מתנהלות על פי דרישות החוק". עוד הוסיפה עבאדי בויאנג'ו כי "הדו"ח אשר מתפרסם היום לראשונה יציב לחברות אמות מידה נחרצות לגבי מידת השמירה על זכויות עובדיהם. נמשיך לוודא כי עובדי הקבלן מקבלים את המגיע להם על פי דרישות החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully