וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכוננים למותו: "הנהגת דאעש תיפגש למנות יורש לאל-בגדאדי"

הארגון הסורי לזכויות האדם דיווח כי הנהגת הארגון בעיראק זימנה את עמיתיהם בסוריה, כדי לבחור יורש למנהיג, שככל הנראה פצוע קשה. על פי ההערכות, אל-בגדאדי נמצא במוסול או בא-רקה

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(דאעש פרסם הקלטה של אבו בכר אל-בגדאדי, בחודש שעבר)

הארגון הסורי לזכויות האדם דיווח היום (שבת) כי הנהגת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בעיראק ביקשה מהנהגת הארגון בסוריה, היושבת במעוז א-רקה, להגיע לעיראק על מנת לבחור יורש למנהיג אבו בכר אל-בגדאדי. גורלו של אל-בגדאדי לא ידוע, ועל פי דיווחים שונים הוא פצוע ומצבו קשה.

אל-בגדאדי נצפה בפעם האחרונה בעיר מוסול, שלעברה מתקדמים הכוחות העיראקיים במסגרת המבצע לכיבושה מחדש. עם זאת, יש מי שטוען כי הוא הצליח להימלט לכיוון א-רקה. בחודש שעבר צוטט תושב העיר שבצפון עיראק בסוכנות הידיעות רויטרס, באומרו כי מנהיג דאעש "משתמש במנהרות תת-קרקעיות במוסול כדי להתחמק מכוחות הביטחון ולובש חגורת נפץ כשהוא הולך לישון". לדברי אותו תושב, מנהיג דאעש, "מתחיל להישבר תחת הלחץ".

עוד כתבות מהעולם:
טרגדיה בארה"ב: תשעה הרוגים בשריפה שפרצה במסיבה בקליפורניה
אבל בברזיל: גופות הכדורגלנים שנהרגו בהתרסקות המטוס הושבו לעירם
תגובת מיאנמר לטענות על טיהור אתני: "העולם מתרכז רק בצד השלילי"

מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, במסר מאיים לישראל: "לא תהיה לכם שלווה בפלסטין". צילום מסך
ייבחר יורש? אבו בכר אל-בגדאדי/צילום מסך

בתחילת נובמבר פורסמה הקלטה חדשה שבה נשמע אל-בגדאדי אומר שהוא בטוח בניצחון בקרבות במוסול. "זה מה שאללה ומוחמד הבטיחו לנו", אמר, וקרא לתושבי העיר להילחם ב"אויבי האל", ולמחבלים מתאבדים "להרוס את ערי הכופרים".

לדברי אל-בגדאדי, "המלחמה הזאת רק תעשה אותנו חזקים יותר, זהו סימן לניצחון הסופי והמוחלט. לוחמי החליפות, אם אתם עומדים בפני מטוסי הקואליציה, עמדו בנחישות ואמרו כי אללה יספיק לנו". ההקלטה היא הראשונה שמפרסם הארגון שבה נשמע אל-בגדאדי בקולו שלו מאז חודש דצמבר 2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully