וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס גלעד: "הוויכוח לא היה על מהות הצוללות – אלא על הכמות"

ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון התייחס לרכש הצוללות, והבהיר: "אין מי שחולק על נחיצותן, נראה שהדיונים עם גרמניה היו טובים". ח"כ שלח: "קניית הצוללות סבירה, אבל הבהילות בסגירת העסקה גורמת לחשד כבד בציבור"

ספק 500

ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, התייחס היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בבאר שבע לסערה סביב העסקה לרכש צוללות מגרמניה. "הצוללות הן כלי מדהים, עצם קיומן נותן לצה"ל ממד הרתעתי", הבהיר גלעד, "אין מי שחולק על נחיצותן". לדבריו, "הוויכוח היה לא על מהות הצוללות, אלא על כמות הצוללות".

באירוע, בהנחייתו של העיתונאי רועי כ"ץ, הוסיף גלעד: "צריך צי צוללות משמעותי". בהתייחסות ישירה לעלות העסקה, טען כי "על פי התוצאה, הדיונים עם גרמניה בדרג המקצועי היו טובים". גלעד התייחס גם להגעתו של מטוס החמקן המתקדם לישראל, בעוד כשבועיים, וציין: "ברגע שמטוס ה-F-35 ינחת כאן, הדבר יהדהד בכל מקום. האיראנים מאוד אינטליגנטים, ומבינים מה מתרחש".

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן: "יעלון לא ידע על הצוללות? אולי יש לו בעיות זיכרון"
היועמ"ש של משרד הביטחון: "עו"ד דוד שמרון ביקש לדעת אם עצרנו את המכרז"
בנט על פרשת הצוללות: "נתניהו לא ימכור את ביטחון ישראל עבור כסף"

ועידת ישראל לעסקים , דצמבר 2012. בן קלמר
"האיראנים מבינים מה מתרחש". גלעד/בן קלמר

ח"כ עפר שלח (יש עתיד), חבר ועדת החוץ והביטחון, התייחס גם הוא לפרשת הצוללות באירוע "שבתרבות" במודיעין. "קניית הצוללות עצמן היא החלטה סבירה, בתחום אחריותו של ראש הממשלה", הבהיר. "אבל הבהילות בסגירת העסקה, הצגתה לקנצלרית גרמניה קודם שהעסקה עצמה אושרה בקבינט, ובעיקר ניגוד האינטרסים המובהק בכך שמקורבו של ראש הממשלה, האיש שמייצג אותו בעניינים פרטיים ופוליטיים, מרוויח מן העסקה כעורך דינו של נציג המספנות בארץ - כל אלה גורמים לחשד כבד בציבור שמשהו כאן לא בסדר". לדבריו, "את ניגוד העניינים של עו"ד שמרון צריך לחקור חקירה פלילית".

ביום רביעי התייחס עו"ד דוד שמרון, עורך דינו של ראש הממשלה נתניהו, להחלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפתוח בבדיקה משטרתית בנוגע לפרשת הצוללות, שבמסגרתה עלו טענות לניגוד עניינים. "אני מברך על החלטת היועץ המשפטי לפתוח בבדיקה", הבהיר. "אני סמוך ובטוח כי לאחר שהדברים יבדקו על ידי גורם מקצועי אובייקטיבי, יתברר אחת ולתמיד שלא נפל כל דופי בפעולותיי ושהכול נעשה בהתאם לדין ולהסדר ניגוד העניינים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ח"כ נחמן שי, וועדת הפנים של הכנסת בנושא איסוף חומרים על נבחרי ציבור בכנסת. 6 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
"הציבור הישראלי זכאי להסבר מפורט ושקוף". ח"כ שי/נועם מושקוביץ

בתוך כך, ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) הגיש שאילתא דחופה לשר הביטחון אביגדור ליברמן בעקבות הדיווחים בכלי התקשורת על מעורבות איראנית בחברה הגרמנית. "לפרשת הצוללות התלווה עכשיו היבט ביטחוני-כלכלי חדש", טען שי. "האם ישראל הייתה מודעת למעורבות האיראנית בחברה הגרמנית? האם ישראל בדקה מראש מה המשמעות הביטחונית של בניית כלי אסטרטגי בעל חשיבות עצומה, במספנה שבעליה, אפילו החלקיים, הם אויביה? האם איראן היא עכשיו שותפת סוד של ישראל למערכת לחימה שבין היתר מכוונת כלפיה?".

לדבריו, "ככל שהמידע על העסקה הזו מצטבר והולך, היא נראית הזויה ומוטרפת". שי, חבר ועדת החוץ והביטחון, הוסיף: "הציבור הישראלי זכאי להסבר מפורט ושקוף של עסקה זו, שעלותה שישה מיליארד שקלים, הממומנים מכספי משלם המיסים הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully