וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלט "העבודה משחררת" שנגנב ממחנה ריכוז בגרמניה - אותר בנורבגיה

2.12.2016 / 19:56

השלט המאפיין את מחנות הריכוז הנאציים נגנב לפני שנתיים ממחנה הריכוז דכאו. משטרת נורבגיה איתרה אותו במערב המדינה בעקבות מידע אנונימי: "מצבו תקין והוא יוחזר בהקדם לרשויות גרמניה"

שלט הברזל "העבודה משחררת" בכניסה למחנה הריכוז בדכאו. רויטרס
טרם נעצרו חשודים במעשה. שלט הברזל שנגנב מהכניסה למחנה הריכוז בדכאו/רויטרס

שלט הברזל שהוצב בכניסה למחנה הריכוז דכאו שבגרמניה, שבו נכתב "העבודה משחררת", נמצא בנורבגיה, שנתיים לאחר שנגנב - כך הודיעה היום (שישי) משטרת נורבגיה. "השלט נמצא במצב תקין והוא יוחזר לרשויות גרמניה בהקדם האפשרי", נמסר בהצהרת משטרת ברגן שבמערב המדינה.

מציאת השלט התאפשרה לאחר שהמשטרה קיבלה מידע אנונימי על מיקומו. לדברי מקור במשטרה, טרם נעצרו חשודים במעורבות בגניבה. מצבו של השלט, כאמור, תקין אך הצבע שלו מעט התקלף.

בשל הגניבה, בגרמניה יצרו העתק של השלט שגובהו 1.87 מטר ומשקלו 108 קילוגרמים. בשנה שעברה, ביום הציון ל-70 שנה לשחרור המחנה על ידי ארצות הברית, הציבו את העתק השלט במקומו של המקורי.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
מכוניות תופת, חטיפות ופיגועי התאבדויות: איום דאעש גדל באירופה
היסטוריה בגמביה: אחרי 22 שנים בשלטון - הנשיא הפסיד בבחירות
אזרחי מצרים "לא שורדים": הצבא מחלק מזון, בתי הקפה נותרו מיותמים

שלט הברזל "העבודה משחררת" בכניסה למחנה הריכוז בדכאו. רויטרס
עשרות אלפים נספו במחנה. השלט בדכאו/רויטרס

במחנה הריכוז דכאו, שהוקם על ידי הנאצים שבועות ספורים לאחר עלייתו של אדולף היטלר לשלטון, כלאו תחילה יריבים פוליטים. עם תחילת מלחמת העולם השנייה הפך המחנה לריכוז יהודים ושימש דוגמה למחנות נוספים. במהלך המלחמה יותר מ-41 אלף בני אדם נספו במחנה.

גניבתו של השלט בדכאו לא הייתה הפעם הראשונה שבה שלט עם הכיתוב המאפיין את מחנות הריכוז הנאציים, "העבודה משחררת", נגנב. בדצמבר 2009 נעלם שלט עם הכיתוב הזה מהכניסה למחנה אושוויץ בפולין ונמצא לאחר כחודש, כשהוא מנוסר לשלושה חלקים. במקומו, הוצב שלט חלופי שהיה במחסני המחנה ולאחר שהשלט המקורי שוחזר, הוא הוחזר למקומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully