וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיורים ב-20 ס"מ שלג ומארב בקור של 3- מעלות: כך נערך צה"ל בחרמון

2.12.2016 / 22:14

כוחות צה"ל על פסגת ההר סיימו את ההכנות האחרונות להתמודדות עם הסערה ותנאי מזג האוויר הקיצוני. החיילים קיבלו ציוד מיוחד המותאם לפעילות מבצעית בקור וליחידה לפינוי שלגים אף ניתנו לאחרונה כלים מיוחדים מגרמניה לפינוי ולניוד לוחמים

מיקי ענבר, ארז גלעוז, שלומי גבאי, אבי קוט, ערן גילוואג, אורי סולימני, עריכה: ורד לידני

כוחות צה"ל בחרמון השלימו היום (שישי) שבועות של הכנות לקראת תנאי מזג האוויר הקיצוני של ימי החורף ולפעילות מבצעית בקור העז ובשלג. בלילה האחרון כבר פעלו לוחמי גדוד להב של חיל ההנדסה במזג אוויר סוער ובקור של 3- מעלות כדי לאבטח את קו הגבול. סרן עמית שוחט, מפקד מוצב צה"ל בפסגת החרמון, סיפר כי "מזג האוויר במפלס העליון של הר החרמון עדיין סוער. הצטבר כבר שלג בגובה של 20 ס"מ והערפל הולך וחוזר, כך שניתן לראות קדימה למרחק של שני מטרים בלבד".

שוחט, שמפקד גם על פלוגה רובאית ד' בגדוד להב, הוסיף כי "בניגוד למה שחושבים, במזג אוויר כזה אנחנו מגבירים את ההגנה על הגבול. החיילים פועלים בשטח עד שהסופה מסתיימת". הוא הסביר כי הלוחמים מצוידים באמצעים נגד הקור שמותאמים לאופי הפעילות. "הסערה לא הפתיעה אותנו, נערכנו לכך כבר כמה חודשים, קיבלנו ציוד חדש. אין מחסור בכלום. נעליים אטומות למים, חליפות סערה, פליזים, גרביים, מחממי צוואר, שקיות חימום למארבים".

עוד בוואלה! NEWS:
האנשים שיוצרים מפלצת: צפו בביקור בטייסת ובמפעל הישראלי של ה-35-F
גרסת חברי גיל שפר החשוד בתקיפה מינית: המתלוננת ביקשה לעלות לדירה
חשד: צעיר תקף את סבו וסבתו בני ה-90 משום שסירבו לתת לו כסף לסמים

חיילי צה"ל במוצב בפסגת הר החרמון. דובר צה"ל
"במזג אוויר כזה אנחנו מגבירים את ההגנה על הגבול". חיילי צה"ל במוצב בפסגת החרמון/דובר צה"ל

לדבריו, "אם אתה רוצה לשמור על חום הגוף אתה חייב להיות בתנועה. דינאמי. במארבים? מדלגים מנקודה לנקודה. אם יש ערפל אנחנו חייבים לפעול בחוץ כדי לשפר את הראייה. אנחנו יודעים גם להתאים את הפעילות שלנו בשלג תחת הסוואה באמצעות ציוד מיוחד. גם לבטיחות יש מרכיב חשוב. חלק מהצירים קפואים ועלולים לגורם להחלקה".

ביממה האחרונה שמו דגש במוצב גם על פציעות בתנאי סערה. "אנחנו מכשירים את החיילים להבחין בסימנים מעידים של התייבשות או היפותרמיה. יש לנו את הציוד להתמודד עם זה וצוות רפואי שכולל רופא שיודע להגיש את הטיפול המתאים", ציין שוחט.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
חיילי צה"ל במוצב בפסגת הר החרמון. דובר צה"ל
"הסערה לא הפתיעה אותנו, נערכנו לכך כבר כמה חודשים". חיילי צה"ל במוצב בפסגת החרמון/דובר צה"ל

לדברי שוחט, אחד היתרונות המובהקים של הפלוגה בפיקודו הוא הפעילות עם כלים הנדסיים כבדים. בחודשים האחרונים קיבלה היחידה לפינוי שלגים כלים חדשים תוצרת גרמניה שנועדו לנייד לוחמים מפסגת החרמון בתנאי מזג אוויר מורכבים. מפקד היחידה, רס"ר כפיר סבג, אמר כי "אנחנו ערוכים לפלס צירים עם שלג לא רק בגזרת הר החרמון אלא בכל רמת הגולן, כולל היישובים. יש לנו 42 טון מלח שבמידת הצורך נפזר על הצירים או כלים הנדסיים לפינוי השלג".

סבג הוסיף כי "כלי הרכב החדש שקיבלנו, בשם 'ויבי', הוא מודרני מאוד עם טכנולוגיה מתקדמת ששומרת על הבטיחות. במיוחד כשאתה בקושי רואה מה קורה מטר קדימה".

סרן עמית שוחט, מ"פ מוצב החרמון. דובר צה"ל
"אם אתה רוצה לשמור על חום הגוף אתה חייב להיות בתנועה". שוחט/דובר צה"ל

היחידה שמבוססת בעיקר על חיילי מילואים נערכת לכל התרחישים, כולל פתיחת צירים לפינוי מהמוצבים, ניוד לוחמים ממקום למקום בתנאי מזג אוויר קשים והתמודדות עם קירות שלג שהצטברו על דפנות מבנים וצירים בגובה של 16 מטרים, כמו בשנה שעברה. "היעד שלנו בסוף הוא לתת אורך נשימה לאזרחים ולחיילי צה"ל ברמת הגולן", אמר סבג. "עכשיו אנחנו עומדים לסיים סבב אחרון בין המוצבים, לראות שלא חסר ללוחמים שום דבר לקראת השבת ונערכים ללילה".

רס"ר כפיר סבג מפקד היחידה לפינוי שלגים במוצב החרמון. דובר צה"ל
"היעד שלנו הוא לתת אורך נשימה לאזרחים ולחיילי צה"ל ברמת הגולן". סבג/דובר צה"ל
חיילי צה"ל במוצב בפסגת הר החרמון. דובר צה"ל
חיילי צה"ל במוצב בפסגת החרמון/דובר צה"ל
חיילי צה"ל במוצב בפסגת הר החרמון. דובר צה"ל
מוצב צה"ל בפסגת החרמון/דובר צה"ל
חיילי צה"ל במוצב בפסגת הר החרמון. דובר צה"ל
מוצב צה"ל בפסגת החרמון/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully