וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני חשוד בהצתה שוחרר ממעצר; המשטרה: "החשדות עדיין רלוונטיים"

למרות הבהרת המשטרה, נציגיו טוענים כי הדליק שטח פרטי של משפחתו כחלק מפעילות חקלאית וכי מעצרו "מופרך". במקרה אחר, הוגש כתב אישום נגד שני נערים מג'דידה מכר בגין הצתת חורש בגליל המערבי בשבוע שעבר

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: שוחרר תושב רהט שנעצר בחשד להסתה להצתות)

התביעה הצבאית ומשטרת מחוז ש"י שחררו אתמול (חמישי) בתנאים מגבילים את ג'וואד קטוש, תושב הכפר הפלסטיני בתיר, שנחשד בהצתה סמוך לכפרו. המשטרה מבהירה כי חקירת האירוע נמשכת והחשדות נגדו עדיין תלויים ועומדים, אך לטענת באי כוחו, קטוש הדליק שטח פרטי השייך למשפחתו כחלק מפעילות חקלאית שגרתית, ומעצרו היה מיותר ובלתי מבוסס.

קטוש, בן למשפחה חקלאית בכפר הסמוך לבית לחם, תועד במצלמות אבטחה מצית קוצים באזור, ובעקבות ההצתה פרצה שריפה שהובילה למעצרו. נציגיו, עורכי הדין גבי לסקי ונרי רמתי, ערערו על ההחלטה להאריך את מעצרו על בסיס עדותו ועדות בני משפחתו, שלפיהן ההצתה נערכה לקראת עיבוד הקרקע החקלאית והמשפחה עושה זאת מדי שנה.

עוד בנושא:
השריפה בתחנת הכיבוי בחיפה: מתחזקת ההערכה כי מדובר בהצתה
"גיבורי על, מלאכים": התושבים נפגשו עם הכבאים שהצילו את בתיהם
גל השריפות: הנפגעים יוכלו לקבל פיצויים מהמדינה - וגם מחברות הביטוח

שריפה בהתנחלות חלמיש, 26 בנובמבר 2016. צילום: כבאות והצלה יו"ש,
התביעה הצבאית אמרה כי אין במעשיו מניע זדוני. שריפה בחלמיש, בשבוע שעבר/צילום: כבאות והצלה יו"ש

לדברי עו"ד רמתי, קטוש הצית שטח שנמצא בין שתי טראסות בשטח פרטי של המשפחה ובתיעוד ניתן לראות אותו שורף עצים שגזם וממתין במקום עד כיבוי האש. עוד הוסיף רמתי, כי התביעה הצבאית קיבלה את עמדתו, ואמרה אתמול כי אין במעשי הנאשם מניע זדוני. "ההיסטריה גרמה למשטרה להתנהג בצורה מופרכת. כל מה שהיה צריך לעשות זה לצאת לשטח, להסתכל במקום, ואז הייתה נמנעת כל המאומה המיותרת הזאת", אמרו עורכי הדין.

חיפה לאחר השריפות, נובמבר 2016. יותם רונן
חקירת החשדות להצתות בצפון נמשכת. נזקי השריפה בחיפה, בשבוע שעבר/יותם רונן

במקביל, חקירת החשדות להצתות בצפון נמשכת. היום הוגש כתב אישום ובקשת מעצר נגד שני נערים בני 17 מכפר ג'דידה מכר שבגליל המערבי בגין הצתת חורשה ב-27 בנובמבר, בעיצומו של גל השריפות. לפי כתב האישום שהוגש בידי פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי לנוער בעיר, השניים זרקו גפרורים בוערים לעבר ערימות עלים וענפים יבשים בחורשה טבעית הסמוכה ליישובים אחיהוד וג'דידה מכר.

כתוצאה מכך פרצה דליקה בחורשה, והאש כילתה שטח של כ-80 מטרים רבועים ביער וגרמה לנזק ל-15 עצים, בשווי כספי הנאמד ב-12 אלף שקלים. האש כובתה בהשתתפות שני מטוסי כיבוי, שתי כבאיות וארבעה כבאים. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצורם של השניים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

מטוסי כיבוי פועלים מעל שמי חיפה לכיבוי השריפות, 25 בנובמבר 2016. רויטרס
אין עצורים בחשד למעורבות בשריפה בחיפה. מטוס כיבוי מעל שמי חיפה, בשבוע שעבר/רויטרס

בתוך כך, שני אחים מהמועצה המקומית סאג'ור החשודים בהצתה ליד בית ג'אן שוחררו היום למעצר בית של עשרה ימים. בשבוע האחרון נעצרו 11 צעירים תושבי הגליל בחשד למעורבות בהצתת שריפות בכמה יישובים בצפון הארץ. לוואלה! NEWS נודע כי מתחזקת ההערכה שהשריפה שהשתוללה סביב תחנת הכיבוי באזור התעשייה במפרץ חיפה נגרמה מהצתה, אולם חקירת התקרית נמשכת וטרם נמסרו מסקנותיה. בידי המשטרה אין לפי שעה עצורים בחשד למעורבות בשריפה כמו גם בקשר לשריפות נוספות בעיר, שגם חקירתן טרם הסתיימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully