וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזקי הסערה: הירקון עלה על גדותיו, כבישים נחסמו ובתי ספר הוצפו

כביש החוף נחסם לתנועה בשל הצפה באזור מחלף ינאי, כביש 91 בצפון הארץ הוצף ובכפר חב"ד שמונה בני אדם חולצו מכלי רכב שנקלעו לשיטפון. בחרמון הצטברו 20 ס"מ שלג, והאתר ייפתח מחר למבקרים. צפו במכ"ם הגשם המתעדכן

מיקי ענבר, ארז גלעוז, שלומי גבאי, אבי קוט, ערן גילוואג, אורי סולימני, עריכה: ורד לידני

הגשם החזק שהחל לרדת אתמול (חמישי) ברחבי הארץ כבר גרם לנזקים רבים ולחסימות כבישים. מגן לאומי הירקון נמסר כי נחל הירקון עלה על גדותיו. כביש 2 (כביש החוף) לדרום נסגר לתנועה באזור מחלף ינאי בשל הצפה, אולם נפתח שוב בשעות הצהריים. גם כביש 91, בקטע שבין צומת מחניים לצומת גדות, נחסם לתנועה. ברמת גן, הרמזורים בצומת הרחובות אלוף שדה והירדן ברמת גן הפסיקו לפעול. שוטרי משטרת ישראל והשיטור העירוני מכווינים את התנועה בשני המקומות.

בשעות הבוקר חולצו שמונה בני אדם, בהם ארבעה ילדים, מכלי רכב שנקלעו לשיטפון בסמוך לגשר הרכבת באזור כפר חב"ד. שוטרי משמר הגבול שהוזעקו למקום חילצו את הלכודים, יחד עם כוחות כיבוי אש, והם הועברו בשלום מהמקום. בפארק תמנע שבנגב נפצע מטייל באורח בינוני לאחר שנפל מגובה של כ-15 מטרים בעת שהתאמן במקום על טיפוס קיר. יחידת החילוץ אילת ויחידה 669 חילצו אותו ופינו אותו לבית החולים.

בנוסף להצפות מקומיות בערים ברחבי הארץ וקריסת עמודי חשמל ועצים בשל הסערה, שני בתי ספר במרכז הוצפו. בית הספר "בית דוד" בחולון, המשמש גם כבית כנסת לקהילה המונה יותר מ-250 משפחות, הוצף, וכך גם בית הספר היסודי "הס" שבפתח תקווה, שם הושבתו כמה כיתות.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי נובמבר השחון ביותר זה מאה שנה, החורף הגיע בשיא עוצמתו
הפרעות בחשמל, חשש לשיטפונות - וכבישים מסוכנים: ההיערכות לסערה
"עוברים ממלחמה באש – למים": הכבאים נערכים למעבר החד במזג האוויר

פקקי תנועה בגלל מזג האוויר ברחוב ז'בוטינסקי שבפתח תקווה, 2 בדצמבר 2016. ראובן קסטרו
פקקי תנועה בפתח תקווה בשל מזג האוויר, היום/ראובן קסטרו
עמוד חשמל שקרס בבני ברק, דצמבר 2016. חורף סערה גשם מזג אוויר סופה, מערכת וואלה! NEWS
עמוד חשמל שקרס בבני ברק, היום/מערכת וואלה! NEWS, חורף סערה גשם מזג אוויר סופה

מחברת החשמל נמסר כי במהלך היממה האחרונה, כתוצאה מהרוחות העזות, הברקים והגשמים ברחבי הארץ, נפגעו ותוקנו כמאה קווי מתח גבוה, בנוסף למאות קווי מתח נמוך שניזוקו. עשרות עצים, מרביתם מגינות פרטיות, נעקרו וקרסו על רשתות החשמל.

מאות עובדי חברת החשמל ועשרות צוותי שטח פעלו תחת מזג האוויר הסוער על מנת לתקן את הנזקים ולהחזיר את אספקת החשמל כסדרה, וחברת החשמל ממשיכה לפעול בכוננות מוגברת ברחבי הארץ. במסגרת הפעילות, הוצבו שני גנרטורים, בהר ברכה ובהתנחלות שבי שומרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
עבודות חברת החשמל בעקבות הסערה, דצמבר 2016. יוסי וייס, חברת החשמל, ספק 500
תיקון קו מתח גבוה באזור אשקלון, היום/ספק 500, יוסי וייס, חברת החשמל
"האדמה כמעט לא קיבלה מים בשמונת החודשים האחרונים"

רשות הכנרת מסרה הבוקר כי לראשונה מתחילת העונה חודשה הזרימה בנחלי הגליל והגולן. מהרשות נמסר כי עובדה זו תסייע לעליית מפלס הכנרת, מעבר לארבעת הסנטימטרים הנוספים שנוספו לו ביממה האחרונה. "הבוקר ניתן להבחין בזרימה יפה לגשם ראשון, אנו מצפים ומייחלים למשקעים נוספים שימלאו את הנחלים ומאגרי המים יסייעו לחקלאות ושדות הבר ויעלו את מפלס הכינרת", אמר גיא קולר, פקח ברשות.

הלל גלזמן, רכז ניטור הנחלים ברשות הטבע והגנים, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "בגלל שמדובר במערכת החורפית הרצינית הראשונה לעונה הנוכחית, חלק גדול מהגשם שירד עד כה נספג באדמה, שכמעט לא קיבלה מים בשמונת החודשים האחרונים". הוא הסביר כי "החל מהבוקר התחילה תזוזה, אבל הזרימות כרגע הן חלשות עד בינוניות. בנחלי הגולן והגליל העליון הזרימות קצת יותר חזקות. זרימות בינוניות נרשמות כעת בנחל סער שבגולן ובנחלים עיון, הבניאס, הדן והחצבאני שבגליל העליון. גם בנהר הירדן יש החל משעות הבוקר עלייה בזרימות והיא עומדת כעת על קצב בינוני".

זרימה בנחל סער הגולן, דצמבר 2016. הילל גלזמן, רשות הטבע והגנים, ספק 500
הזרימה בנחל סער, ברמת הגולן/ספק 500, הילל גלזמן, רשות הטבע והגנים

מרשות המים נמסר כי משעות הבוקר נרשמה עלייה של סנטימטר נוסף במפלס הכינרת. יחד עם הגשמים שנאגרו בכינרת ביומיים האחרונים, המפלס הנוכחי עומד על 213.79 מטרים מתחת לפני הים, וחסרים עוד 4.99 מטרים לכינרת מלאה. לקראת הצהריים נרשמו כמויות גדולות של ממטרים באזור המרכז. באזור נמל התעופה בן גוריון ירדו 130 מילימטרים של גשם, ובראשון לציון 120 מ"מ.

בקיבוץ מעגן שבאזור הכינרת ירדו 31 מ"מ של משקעים ביממה האחרונה, בגשר שבבקעת בית שאן ירדו 38 מ"מ, בקיבוץ יפעת שבעמק יזרעאל נמדדו 45 מ"מ של גשם, בעין השופט שברמת מנשה ירדו 75 מ"מ, ואילו בקיבוץ מרום גולן נמדדו לא פחות מ-124.5 מ"מ של גשם.

רפי גולן, חקלאי ותיק ממושב רמות שברמת הגולן ודירקטור באיגוד "מי גולן" הסביר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "כמות המשקעים שירדה מסבה לנו, החקלאים, שמחה גדולה. ברמת הגולן אנחנו סוגרים שלוש שנים איומות של בצורת. אני לא זוכר שילוב כזה בין רצף השנים היבשות לכמות משקעים כל כך נמוכה באזור הזה". לדבריו, "אלה היו שנים מאוד קשות ועברנו אותן בשן ועין".

"שאבנו מים מכל מקור אפשרי, גם מים פחות טובים ובמחיר יקר", הוסיף. "עברנו את העונה בסוף בשלום, אבל היינו על הקצה. השמחה הגדולה שלנו היום היא שסוף כל סוף אנחנו יכולים לסגור את מערכת ההשקיה". גולן אמר כי "מאפריל ועד עכשיו אנחנו משקים כל הזמן, וסוף כל סוף גשמי הברכה שיורדים עלינו מאפשרים לנו לסגור אותה. מתחילת העונה ועד היום לא הייתה לנו אף מערכת חורפית נורמלית, וכל התקוות שלנו הן שיבואו עוד כאלה בעקבותיה".

הצפה בגן לאומי מקורות הירקון שבאזור ראש העין, דצמבר 2016. אורי סולימני, רט?ג, מערכת וואלה! NEWS
הצפה בגן הלאומי מקורות הירקון, היום/מערכת וואלה! NEWS, אורי סולימני, רט?ג
הצפה בגן לאומי מקורות הירקון שבאזור ראש העין, דצמבר 2016. אורי סולימני, רט?ג, מערכת וואלה! NEWS
הצפה בגן הלאומי מקורות הירקון, היום/מערכת וואלה! NEWS, אורי סולימני, רט?ג

הר החרמון התכסה במהלך הלילה במעטה לבן. הטמפרטורות באתר נעות בין שתי מעלות במפלס התחתון ועד למינוס שתי מעלות בעליון. גובה השלג שהצטבר במפלס התחתון הוא ארבעה סנטימטרים, ובאזורים הגבוהים - 20 סנטימטרים. מחר ייפתח אתר החרמון למבקרים, בהתאם לתנאי מזג האוויר, והכניסה אליו תהיה ללא תשלום.

מזג האוויר הסוער צפוי להישאר גם בהמשך היום, כאשר הטמפרטורות יוסיפו לרדת ויהיה קר מהרגיל בעונה. הגשם ירד לפרקים בצפון ובמרכז הארץ וילווה בסופות רעמים ורוחות חזקות. בצפון הנגב ייתכן גשם מקומי וקיים חשש מהצפות ולשיטפונות בנחלי מדבר יהודה וים המלח. בחרמון יוסיף לרדת שלג. לקראת הערב הרוחות והגשמים ייחלשו, אך בלילה עדיין צפוי גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה וייתכן שגם בצפון הנגב.

מחר, בשעות הבוקר עדיין ייתכן גשם קל בחוף, אך תורגש עלייה בטמפרטורות. ביום ראשון יתאפיין בעננות גבוהה עם עלייה קלה נוספת בטמפרטורות. ביום שני כבר לא יישאר זכר למזג האוויר הסוער, יהיה מעונן חלקית עד נאה עם טמפרטורות רגילות לעונה.

הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: בירושלים מ-11 מעלות ביום עד 9 מעלות בלילה, בתל אביב מ-17 עד 12, בחיפה מ-17 עד 10, בצפת מ-10 עד 7, ברמת הגולן מ-13 עד 8, בטבריה מ-17 עד 12, בבית שאן מ-18 עד 10, באשדוד מ-18 עד 15, בעין גדי מ-20 עד 15, בבאר שבע מ-17 עד 10, במצפה רמון מ-14 עד 6 ובאילת מ-21 מעלות ביום עד 12 מעלות בלילה.

בהכנת הידיעה השתתף אלי אשכנזי

(עדכון ראשון: 12:50)

חומה ברחוב הראשונים ביבנה קרסה בעקבות הגשם, 2 בדצמבר 2016. דוברות עיריית יבנה, אתר רשמי
קריסת חומה ביבנה, היום/אתר רשמי, דוברות עיריית יבנה
כביש 91 בקטע שבין צומת מחניים לצומת גדות נחסם לתנועה עקב הצפה, 2 בדצמבר 2016. חטיבת דובר המשטרה
כביש 91 שנחסם לתנועה, היום/חטיבת דובר המשטרה
גשם בפתח תקווה, דצמבר 2016. ראובן קסטרו
הגשם בפתח תקווה, היום/ראובן קסטרו
גשם בפתח תקווה, דצמבר 2016. ראובן קסטרו
הגשם בפתח תקווה, היום/ראובן קסטרו
גשם בפתח תקווה, דצמבר 2016. ראובן קסטרו
הגשם בפתח תקווה, היום/ראובן קסטרו
גשם בפתח תקווה, דצמבר 2016. ראובן קסטרו
הגשם בפתח תקווה, היום/ראובן קסטרו
עמודי חשמל שקרסו באום אל-פחם בעקבות הסערה, דצמבר 2016. אלון פליישר, חברת החשמל, ספק 500
עמוד חשמל שקרס באום אל פחם/ספק 500, אלון פליישר, חברת החשמל
עמודי חשמל שקרסו באום אל-פחם בעקבות הסערה, דצמבר 2016. אלון פליישר, חברת החשמל, ספק 500
עמוד חשמל שקרס באום אל פחם/ספק 500, אלון פליישר, חברת החשמל
אתר החרמון מכוסה שלג, 2 בדצמבר 2016. מיקי ענבר, אתר החרמון, אתר רשמי
שלג בחרמון, הבוקר/אתר רשמי, מיקי ענבר, אתר החרמון
אתר החרמון מכוסה שלג, 2 בדצמבר 2016. מיקי ענבר, אתר החרמון, אתר רשמי
שלג בחרמון, הבוקר/אתר רשמי, מיקי ענבר, אתר החרמון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully