וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תחלמו בגדול": טראמפ פתח את מסע הניצחון שלו במדינות המתנדנדות

2.12.2016 / 10:00

הנשיא הנבחר של ארצות הברית בחר לפתוח את המסע באוהיו, שלה תפקיד מרכזי בניצחונו. בין מתקפה על העיתונות ה"לא הוגנת" וההכרזה על זהות שר ההגנה החדש, הצהיר: "אתם התנועה, אני רק השליח. ובואו נודה, הייתי שליח די טוב"

צילום: רוייטרס, עריכה: ורד לידני

הנשיא הנבחר של ארצות הברית, דונלד טראמפ, פתח הלילה (שישי) את מסע הניצחון שלו במדינות המתנדנדות, אותן מדינות שהביאו לו את הניצחון בבחירות לפני שלושה שבועות. את המסע הוא בחר לפתוח באוהיו, מדינת מפתח עם משקל של 18 אלקטורים, אחת המדינות המרכזיות בניצחונו. בנאום לא שגרתי הבטיח טראמפ לאחד את החברה האמריקנית, תקף את העיתונות וכינה אותה "לא הוגנת", ובין לבין גם הודיע על זהות שר ההגנה שבכוונתו למנות, ג'יימס מאטיס, הודעה שתוזמנה במקור, לדבריו, ליום שני.

"אני מבקש מכם לחלום שוב בגדול", אמר הנשיא הבא של ארצות הברית, "אני מבקש מכם להצטרף אליי לפרק הבא בתנועה חסרת התקדים הזו, אני מבקש מכם להאמין באמריקה שוב. יש לנו אתגרים רבים אבל זו באמת עת מרגשת לחיות בה". לדבריו, "התסריט טרם נכתב, איננו יודעים מה יהיה כתוב בעמוד הבא. אנחנו כן יודעים שהדפים האלה ייכתבו על ידי כל אחד מכם. האמריקנים יהיו אדונים לגורלם שוב. אתם התנועה, אני רק השליח. ובואו נודה, הייתי שליח די טוב".

עוד בוואלה! NEWS:
פוטין: לא רוצה עימותים, מצפה לשיתוף פעולה עם ממשל ארה"ב החדש
אזרחים איראנים הואשמו בתכנון פיגוע בשגרירות ישראל בקניה
"בגלל דב גריזלי": העליון בקנדה ידון לראשונה בחופש הדת של הילידים

נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ בנאום בסינסינטי שבמדינת אוהיו, 2 בדצמבר 2016. רויטרס
"נאחד את האומה". טראמפ בעצרת, הלילה/רויטרס

"אתם תהיו שמחים", הבטיח הנשיא הנבחר לקהל, "אנחנו נשיב את אמריקה לגדולתה". הוא התייחס למשא ומתן שניהל עם תאגיד "קרייר" על מנת שישאיר כ-1,200 משרות באינדיאנה ואמר: "עכשיו העבודה מתחילה. זו הסיבה שבגללה אני פה. אני רוצה לדון בתכניות שלנו. למרות שנהנינו להיאבק בהילרי, נכון? היינו באינדיאנפוליס והודענו על כך ש-1,200 עבודות של חברת 'קרייר' יישארו פה. אנחנו נעבוד קשה כדי שאמריקה תהיה סביבה טובה לעסקים להיות בהם. הימים בהם חברות עזבו, ייגמרו".

הוא התייחס לשסעים המרובים בחברה האמריקנית שהתרחבו במהלך קמפיין הבחירות ולאחריו, ואמר כי יפעל לאחד את המדינה. "אנחנו אומה מפולגת, אבל לא נהיה מפולגים לאורך זמן. אולי תתקשו להאמין, אבל אנחנו נאחד את האומה הזו. אמריקה תתחיל לנצח שוב ובגדול", אמר. "בוושינגטון בזבזו יותר מדי זמן על מה מפלג אותנו. עכשיו הגיע הזמן לדבר היחיד שמאחד אותנו וזו אמריקה. כי כשאמריקה מאוחדת שום דבר אינו מחוץ להישג יד. אתם תראו. תהיה לנו מדינה כל כך נפלאה".

טראמפ דיבר באריכות על הסכמי סחר עליהם חתמה ארצות הברית ועל האופן שבו הגלובליזציה הזיקה לדבריו לשוק העבודה, והצהיר כי יפעל לשנות את מדיניות הסחר שפעלה עד כה במסלול חד כיווני, למסלול דו כיווני שישרת גם את ארצות הברית. "מעתה זה יהיה קודם כל, אמריקה. נשים את עצמנו בראש ובראשונה", הוא אמר. "אחת הסיבות בגללן אנחנו מפולגים היא כי הממשלה נכשלה בלהגן על האינטרסים שלנו, הפכו אותנו לקבוצות מובחנות זו מזו, ולא מאוחדות יחד. גלובליזם זה נפלא, אבל אנחנו רוצים קודם כל להתמקד באינטרסים הלאומיים שלנו. נשאף לחברה שבה אנחנו דואגים אחד לשני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ בנאום בסינסינטי שבמדינת אוהיו, 2 בדצמבר 2016. רויטרס
העצרת באוהיו, הלילה/רויטרס

"הניצחון שלנו היה כל כך גדול", המשיך טראמפ, "יש לנו את הסנאט, את בית הנבחרים ואת הנשיא. אבל אנחנו רוצים גם את תמיכת הדמוקרטים במהלכים שלנו. כעת זה לא הזמן להפחית את הציפיות שלנו, זה הזמן לדחוף לשינויים אמיתיים. תהיה הרבה אהבה בארצנו, תאמינו לי. התכנית שלי מתחילה ביצירת מיליוני מקומות עבודה".

בשלב מסוים פנה טראמפ לסגור חשבון עם התקשורת על סיקור המרוץ לנשיאות. "האנשים שם", אמר והצביע לעבר צלמי העיתונות, "התקשורת מאוד לא הוגנת". הוא סיפר על "מגיש שהנחה עימות, והתחיל לבכות כשהבין שניצחנו. ואתם יודעים מה הם לא מבינים? שהכול יהיה טוב יותר עכשיו". הוא התייחס לכך שמושל אוהיו, ג'ון קייסיק הרפובליקני, נמנע גם הוא מלהביע בו תמיכה: "ניצחנו בהפרש ענק. לא הייתה לנו את התקשורת לצדנו. היא הייתה אכזרית. ופה באוהיו לא היה לנו גם את הפוליטיקאים. היה נחמד שהמושל שלכם התקשר אחרי הבחירות וזה היה נחמד. הוא אמר כל הכבוד, בהצלחה". הקהל שרק בוז כשטראמפ הזכיר את שמו של קייסיק.

נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ בנאום בסינסינטי שבמדינת אוהיו, 2 בדצמבר 2016. רויטרס
"ניצחנו בגדול". טראמפ בעצרת, הלילה/רויטרס

הוא שב והעלה זיכרונות מתקופת הקמפיין, בין היתר מסימולציות ששודרו בטלוויזיה וניסו לנבא את מפת האלקטורים. "זוכרים את התקשורת הלא הוגנת? הם אמרו ש'אין לו דרך ל-270 אלקטורים', 'טקסס צמודה'. הם אמרו: 'טראמפ יפסיד במדינת יוטה לאיזה אחד שמעולם לא שמעתי עליו'", אמר הנשיא הנבחר, ברמזו למועמד השמרן איוון מקמלין מיוטה.

טראמפ המשיך להעלות זיכרונות מצפייה בטלוויזיה בליל הבחירות. "אלה אנשים מאוד לא הוגנים. אולי כדאי שאני אתעכב על זה עוד קצת? 12 בלילה, אני מוביל בפנסילבניה, ואין אפשרות שנפסיד שם, והבן אדם עושה את המתמטיקה, הוא אמר שאין מצב שטראמפ ישבור את החומה הכחולה (הכינוי לשורה של מדינות שנטו לכיוון קלינטון בסקרים וטראמפ ניצח בהן - ע"נ). לא שברנו אותה, החומה הזו כוסחה.

הגנרל לשעבר ג'יימס מאטיס לצד הנשיא הנבחר דונלד טראמפ בפגישה בבית הלבן 19 בנובמבר 2016. AP
"ביום שני נודיע על מינויו". טראמפ ומאטיס/AP

"אף פעם לא אשכח את זה", הוסיף. "זה הרגיש כל כך טוב. ואני רואה את האנשים, ואני אומר איך נפסיד? ואז הגיעו התוצאות מוויסקונסין והם הסתכלו על המפה ואמרו 'או, וואו, אין מצב שהילרי תהיה נשיאה, דונלד טראמפ הוא הנשיא הבא של ארצות הברית'".

בשלב הזה עבר טראמפ לשוחח על המינויים העתידיים בממשל שלו. הוא חשף כי ימנה את ג'יימס מאטיס לשר ההגנה, והתלוצץ עם הקהל: "אני רוצה שזו תהיה הפתעה, אז תשמרו את זה כאן בחדר, ביום שני נודיע על מינויו של גנרל ג'יימס 'כלב משוגע' מאטיס לשר ההגנה". הוא אמר כי מאטיס הוא "מינוי נהדר" והוסיף: "האנשים שלי בטח אומרים לעצמם 'לא היית צריך לעשות זאת כעת'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully