וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים בודדים לאחר ההסכם: השיבושים בטיסות אל על נמשכים

טיסה לניו יורק שבוטלה בתחילה תצא הלילה כמתוכנן, לאחר התערבות של יו"ר ההסתדרות. טיסות נוספות יצאו במטוסים חכורים. ועד העובדים: "ההנהלה מטעה את הציבור, אנחנו מוכנים לטוס"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

(לפני כשבועיים: פגישה בין מנכ"ל אל על ליו"ר ההסתדרות בנוגע למשבר)

טיסה LY027 של חברת אל על, שהייתה אמורה להמריא הלילה (שישי) בשעה 00:30 לשדה התעופה ניוארק שבניו יורק, בוטלה "בשל חוסר היענות של הטייסים" – כך נמסר מההנהלה. עם זאת, שעה קלה לאחר הודעת ההנהלה, נמסר מההסתדרות כי הטיסה תמריא כמתוכנן, "בעקבות התערבותו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ובתיאום עם מנכ"ל אל על דוד מימון".

טיסה נוספת, LY001, שתמריא בשעה 00:45 לשדה התעופה על שם ג'ון קנדי בניו יורק, תצא במטוס חכור של חברה זרה. כך גם טיסה 2371 לברלין, שתמריא בשעה 5:40, וטיסה 2521 לפראג, שתמריא בשעה 5:50.

משבר באל על - עוד בוואלה! NEWS:
תם המשבר באל על: הטייסים יחזרו לעבודה סדירה
חרף ניסיונות הגישור: שלוש טיסות אל על בוטלו בשל עיצומי הטייסים
לקראת סוף המשבר? אלו ההסכמות המסתמנות עם טייסי אל על

דלפקים ריקים באולם הטיסות היוצאות בנמל התעופה בן גוריון. 21 בנובמבר 2016. מגד גוזני
דלפקי הבידוק הריקים של אל על בנתב"ג, לפני כשבועיים/מגד גוזני

השיבושים מגיעים ימים בודדים לאחר שהושגו הבנות בין ההנהלה לוועד טייסי אל על לסיום העיצומים מצד הטייסים. "לצערנו הרב, למרות ההבנות שהושגו בישיבה שנערכה בהסתדרות בתחילת השבוע, ממשיכים הטייסים להתנהג בבריונות בכדי לנסות להפעיל לחץ על ההנהלה לשנות את ההסכם", נמסר הערב מהנהלת אל על, שהלינה על "חוסר הנכונות להתחייב לשקט תעשייתי ולהפעיל את הטיסות כסדרן".

מנגד, בוועד טייסי אל על טענו הערב כי יו"ר הוועד, קברניט ניר צוק, הציע לאייש את טיסה 027, אולם הנהלת החברה סירבה להציבו. "טייסי אל על מבקשים לטוס", נמסר מהוועד. "אנחנו לא שיבשנו, לא משבשים טיסות ומתייצבים לכל טיסה – כתמיד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענת הטייסים, "חבל שאפילו בעיצומם של דיונים, שמטרתם להגיע להסכם עבודה, ממשיכה הנהלת אל על לפגוע בנוסעיה ולהמשיך במסע השקרים וההשמצות כלפי עובדיה. ההנהלה מטעה את הציבור; גם היום היו טייסים שהיו מוכנים וזמינים להוציא את כל הטיסות שבוטלו, טיסות שהן מעבר ללוח הטיסות המתוכנן שלהם".

ביום ראשון סיכמו נציגי הטייסים והנהלת החברה על הבנות לקראת סיום המשבר בחברה. בתום דיונים של 13 שעות בתיווך יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, הודיעו הצדדים כי הגיעו "להבנות בנוגע לסוגיות שהיו במחלוקת". במסגרת ההבנות, טייסים יקבלו תוספת למשכורתם בשווי של 7.35%. בתמורה, הם יפסיקו עם ביטולי טיסות, יקצרו שהייה בחו"ל בטיסות ארוכות ובכללן לניו יורק. אל על מצדה, תפסיק להחכיר מטוסים. תוספת השכר לטייסים תילקח למעשה בפועל מקיצור השהיות שלהם בחו"ל.

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully