וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שש דקות אחרי השיגור: חללית משא רוסית התרסקה במסעה לתחנת החלל

2.12.2016 / 0:50

סוכנות החלל "רוסקוסמוס" הודיעה כי תקלה שאירעה בחללית הבלתי מאוישת גרמה להתרסקותה בגובה של 190 קילומטרים מעל רוסיה. רוב חלקי החללית נשרפו בטרם נכנסה לאטמוספירה. בסוכנות לא יודעים עדיין מה מקור התקלה

צילום: נאס"א, עריכה: ניב מעוז

(שלושה אסטרונאוטים שוגרו לתחנת החלל הבינלאומית, בחודש שעבר)

סוכנות החלל הרוסית "רוסקוסמוס" הודיעה אמש (חמישי) כי חללית משא בלתי מאוישת ששוגרה לעבר תחנת החלל הבינלאומית התרסקה בשל תקלה לא ברורה. הסוכנות מסרה כי התקלה אירעה בכלי החלל "פרוגרס MS-04" בגובה של 190 קילומטרים מעל אזור טיבה שברוסיה הגובל עם מונגוליה. רוב חלקי החללית נשרפו בטרם נכנסה לאטמוספירה.

החללית "פרוגרס" שוגרה בשעה 16:51 מבסיס השיגורים של רוסיה בקזחסטן. היא כנראה נכנסה למסלולה תשע דקות לאחר מכן והייתה אמורה לעגון בתחנת החלל הבינלאומית ביום שבת. אלא שהיא הפסיקה לשדר נתונים 383 שניות לאחר השיגור. בסוכנות לא יודעים מה הגורם לתקלה אך מסרו כי מומחיה בודקים אותה.

מ"רוסקוסמוס" נמסר כי להתרסקות החללית אין כל השפעה על מעבדת החלל, שבה שוהים שישה אסטרונאוטים, שלושה מרוסיה, שני אמריקנים מנאס"א ואחד מהאיחוד האירופי. בחודש שעבר שוגרו שלושה אסטרונאוטים, תומס פסקה מצרפת, אולג נויבצקי מרוסיה ופגי וויטסון מארצות הברית על גבי רקטת סויוז למשלחת של שישה חודשים בתחנת החלל הבינלאומית.

באוקטובר הצליחה "אורביטל ATK", חללית של נאס"א, סוכנות החלל האמריקנית, לספק ציוד לתחנת החלל. באמצע דצמבר צפויה חללית משא יפנית להמריא לתחנה. בינתיים, חברת החלל SpaceX, המספקת חלליות לנאס"א, קרקעה את כליה מאז פיצוץ לוויין "עמוס" בפלורידה בספטמבר האחרון. החברה מקווה לחדש את שיגוריה בדצמבר.

לקריאה נוספת:
צילומי נאס"א אישרו: הגשושית האירופית התרסקה על מאדים
צעד גדול לאירופה, שמלווה בחשש: הגשושית "סקאפרלי" הגיעה למאדים
המשימה הארוכה ביותר: אסטרונאוטים סינים בדרך לתחנת החלל החדשה

סוכנות החלל הרוסית מצייצת על ההתרסקות:

(עדכון ראשון: 21:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully