וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 ימים אחרי מות פומיפון: יורש העצר מונה למלך החדש של תאילנד

הנסיך מאהה וצ'יראלונגקון בן ה-64 קיבל את בקשת הפרלמנט לרשת את אביו שמת באוקטובר. "אני מקבל את ההזמנה לטובת העם התאי", הודיע המלך החדש. כעת, מקווים בממלכה, שנשלטת בידי חונטה צבאית, כי מינויו יפריך את החששות מאי-יציבות

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

יורש העצר, הנסיך מאהה וצ'יראלונגקון בן ה-64, מונה היום (חמישי) למלך תאילנד לאחר שקיבל את בקשת הפרלמנט לרשת בתפקיד את אביו, המלך פומיפון אדוניאדט, שמת בחודש אוקטובר האחרון. הנסיך וצ'יראלונגקון, שיכונה המלך מאהה וצ'יראלונגקון בודינטראטפאיוורנגקון, פגש היום את נשיא האסיפה הלאומית בארמון דוסיט שבבנגקוק. "אני מקבל את ההזמנה לטובת העם התאי", הודיע המלך החדש בהצהרה טלוויזיונית.

המלך החדש צפוי להודיע על תמיכתו בחוקה שאושרה במשאל עם באוגוסט האחרון. ראש הממשלה צ'אן אוצ'ה הוסיף בהצהרה טלוויזיונית כי הכתרתו של המלך החדש תיערך רק לאחר שגופתו של אביו תישרף בשנה הבאה.

לקריאה נוספת:
מותו של המלך "האלוהי" עלול לפלג עוד יותר את תאילנד השסועה
יורש העצר של מלך תאילנד דחה את הכתרתו בשנה: "זקוק לזמן להתאבל"
המון זועם, תיירים מבולבלים: כך ייעשה למעליבי מלך תאילנד המנוח. תיעוד

הנסיך מאהה וצ'יראלונגקון מונה למלך תאילנד, בנגקוק, תאילנד. דצמבר 2016. רויטרס
המלך החדש מתפלל לציון 50 ימים למותו של אביו/רויטרס

מאהה וצ'יראלונגקון בילה את מרבית חייו הבוגרים בחו"ל ובעיקר בביתו בגרמניה. עם זאת, בשנים האחרונות, לנוכח מצבו הבריאותי של אביו, הוא קיבל על עצמו כמה מחויבויות טקסיות. המלך החדש, כמו אביו לפניו, מוגן מפני ביקורת ציבורית בשל חוקי המלוכה במדינה שאוסרים על כך ולפיהם ניתן להשית על המפר אותם עונש של 15 שנות מאסר. לאחרונה הוא הוצג באירועים פומביים כאיש משפחה ואב מסור, אף שבפרסומים זרים נטען אחרת לגמרי.

וצ'יראלונגקון התגרש שלוש פעמים ונודע כבליין שחי חיי מותרות. בנוסף לכך, פורסם כי הוא מינה את כלב הפודל שלו "פו פו" לדרגת גנרל בחיל האוויר. הוא גירש חלק מילדיו לגלות והפשיט אותם מתואריהם. בקיץ האחרון הוא אף תועד בסדרת תמונות מביכות, כשהופיע בג'ינס וחולצה צמודה שחשפה קעקועים בנמל תעופה במינכן. סלידה מהתנהגותו של הנסיך המופרע עלתה גם במסמכים שהדליף "ויקיליקס" ובהם אמרו בכירים בממשלה כי הם לא רואים כיצד יורש העצר משתנה והביעו תקווה כי אחותו, הנסיכה סירינדהורן, תהיה השליטה - דבר שמעולם לא קרה בהיסטוריה של תאילנד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נסיך תאילנד ויורש העצר מאהה וצ'יראלונגקון בנמל תעופה במינכן, יולי 2016. "הבילד", צילום מסך
המלך החדש, כפי שתועד בגרמניה/צילום מסך, "הבילד"

ואולם, דיפלומט מערבי בעיר העריך כי מינויו ככל הנראה ירגיע כמה חששות לאי-יציבות בממלכה בעקבות מותו של המלך. המלך פומיפון, שהיה בן 88 במותו, נערץ בקרב עמו ונתפס כאחד מעמודי התווך של המדינה המזרח-אסיאתית במהלך עשורים של טלטלה פוליטית והתפתחות מהירה. "חילופי השלטון בממלכה מדגישים רצון ליציבות ולהמשכיות בתאילנד", אמר.

המלך מאהה וצ'יראלונגקון, שיהיה נודע גם בשם ראמה העשירי משושלת צ'אקרי, יירש את הכתר בתקופה סוערת במדינה, שנחשבת זה עשורים רבים לבעלת ברית של ארצות הברית בדרום-מזרח אסיה. ב-2014 הדיחה החונטה הצבאית את הממשלה המכהנת וכפתה שלטון צבאי במדינה, שבמשך עשור מקוטבת בין ממסד המלוכה שנתמך בידי הצבא לבין גורמים פוליטיים פופוליסטיים.

לנוכח העובדה כי בעתות משבר פעל הארמון פעל כפוסק אחרון, דמותו של המלך המנוח כמשכין שלום הגיעה לשיאה כשפרצו עימותים אלימים בין פעילים פרו-דמוקרטים לצבא ב-1992. "יש אזרחים שרואים במונרכיה כוח מייצב בפוליטיקה התאית", אמר מומחה ללימודי דרום-מזרח אסיה בשיחה עם רויטרס.

הנסיך מאהה וצ'יראלונגקון מונה למלך תאילנד, בנגקוק, תאילנד. דצמבר 2016. רויטרס
דיוקנו של המלך החדש מוצג במקדש בבנגקוק/רויטרס
הנסיך מאהה וצ'יראלונגקון מונה למלך תאילנד, בנגקוק, תאילנד. דצמבר 2016. רויטרס
המלך החדש במקדש/רויטרס
בתאילנד – פסל אנושי של סמל המדינה התאילנדי לזכרו של המלך המנוח. רויטרס
אזרחים במיצג לזכרו של המלך פומיפון/רויטרס
רחי תאילנד אבלים על מותו של המלך פומיפון אדוניאדט שהלך לעולמו, אוקטובר 2016. רויטרס
אבל כבד בתאילנד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully