וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף אזהרות רוסיה: אוקראינה פתחה בתרגיל צבאי סמוך לקרים

1.12.2016 / 10:47

קייב החלה בשיגור טילים בסמוך לחצי האי שאותו סיפחה מוסקבה. בתגובה שלחה רוסיה ספינות קרב לאזור והיא מאיימת ליירט על טיל שיחדור למרחב האווירי שלה. אוקראינה: ערוכים לכל תרחיש

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

צבא אוקראינה החל היום (חמישי) בתרגיל צבאי הכולל שיגור טילים בסמוך לחצי האי קרים חרף אזהרותיה של רוסיה. לפי סוכנות הידיעות הרוסית RIA, מוסקבה שלחה בתגובה ספינות קרב לחופו המערבי של חצי האי, שאותו סיפחה מאוקראינה לפני כשלוש שנים, במטרה לחזק את ההגנה האווירית שלו.

השיגורים של קייב יימשכו יומיים, ומוסקבה העלתה את רמת הכוננות של כוחות ההגנה האווירית שלה והביעה תקווה כי התרגיל לא ישבש את הטיסות באזור. "יחידות ההגנה האווירית של הספינות נמצאות בכוננות עליונה", צוטט גורם ביטחוני ב-RIA. "הן מסוגלות ליירט טילים נגד ספינות וטילי שיוט. לצד יחידות ההגנה האווירית היבשתיות, הספינות יצרו למעשה חומה בלתי-חדירה נגד כל טילים של האויבים".

לקריאה נוספת
מבצע חשאי או מעצר עריקים: הסכסוך החדש בין רוסיה לאוקראינה
זיהוי טנקים והישרדות: המדריך של ליטא להתמודדות עם פלישה רוסית

טנקים של צבא אוקראינה מתקדמים לעבר הגבול של חצי האי קרים לנוכח המתיחות מול רוסיה. 12 באוגוסט 2016. AP
תרגיל צבאי של רוסיה בקרים/AP

דובר מטעם צבא אוקראינה אמר לרשת הטלוויזיה TV 112 כי התרגיל החל וכי הוא מתנהל כשורה. "השיגורים מתקיימים בהתאם לחוק הבינלאומי", אמר ולדימיר קריז'נובסקי. לדבריו, השיגורים מתקיימים במרחק של לפחות 30 ק"מ מהמרחב האווירי של קרים. "לכן אין סיבה לתקוף את אוקראינה".

אוקראינה טוענת כי התרגיל נועד להגדיל את יכולות ההגנה שלה וכי היא ערוכה לכל התפתחות. דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב אמר אתמול לכתבים כי הוא לא יודע אם הנשיא ולדימיר פוטין הורה למשרד ההגנה להתכונן לתגובה צבאית לתרגיל של אוקראינה. הוא השיב לשאלות על דיווחים בתקשורת האוקראינית, שלפיהם משרד ההגנה במוסקבה הזהיר נציג מטעם קייב כי רוסיה תיירט כל טיל ותשמיד את משגריהם אם השיגורים יחדרו למרחב האווירי של קרים.

רוסיה קיימה משחקי מלחמה נרחבים במחוז הדרומי שלה, כולל בחצי האי קרים. סיפוח חצי האי הוביל לסנקציות מצד המערב ולהידרדרות ביחסים בין רוסיה לארצות הברית ולאיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully