וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גיבורי על, מלאכים": התושבים נפגשו עם הכבאים שהצילו את בתיהם

1.12.2016 / 10:24

השריפה שאיימה על היישוב הר חלוץ בגליל גרמה לתושבים לחשוש שלא יהיה להם לאן לחזור, אך אחרי לילה מתוח הצליחו הכבאים להשתלט על הלהבות. לאות תודה הזמינו אותם התושבים למפגש מרגש. "בדיוק בשביל זה התגייסתי למערך כיבוי האש"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: השריפה בהר חלוץ, בשבוע שעבר)

בסוף השבוע שעבר תיעד הצלם שגיא פלקס רגע אחד שהפך לאחד מהסמלים של גל השריפות חסר התקדים שתקף את ישראל. אחרי לילה קשה בו נאבקו כוחות הכיבוי בלהבות הענק שאיימו על היישוב הר חלוץ שבלב הגליל, ונאלצו גם לפנות את תושביו, תיעד פלקס שני כבאים שתפסו תנומה קלה על רכב שרוף. השבוע חזרו לשם כמה מלוחמי האש שניצחו את הלהבות, לרגל מפגש הודיה מרגש שיזמו תושבי היישוב.

"אין לנו אפילו דרך להודות לגיבורי העל האלה, באמת. היה לי חשוב להגיע לפה, לחבק, להגיד תודה. זה לא מובן מאליו שהם נלחמו ככה למען הבתים שלנו" אמרה נועה יעקב, תושבת הר חלוץ. "יש תחושה שקרה לנו כאן נס. זה לא ברור מאליו. אחרי שראינו מראות נוראיים של בתים שעולים באש בכל הארץ, כולנו היינו בטוחים שנחזור בבוקר לעיי חורבות", הוסיפה אראלה וילסון, מוותיקות היישוב. "כשחזרנו לבתים וראינו שהכל בסדר, כולנו היינו בהשתאות מאוד גדולה ובתחושת הודיה והוקרה לנס שקרה. גילינו את המלאכים שבדרך שממש הגנו במו גופם, בעוז רוחם כדי לשמור ולהציל את החיים שלנו", הוסיפה. ההתרגשות של וילסון ניכרה היטב כשליוותה בנגינה בגיטרה ובדמעות את השיר שהקדישו התושבים לכבאים - "שיר למעלות".

עוד בוואלה! NEWS:
פיצוי בסך מאות אלפי שקלים ומגרש בחינם: כך יפונה הכפר הבדואי
חשד: בכיר לשעבר בלשכת ראש הממשלה כלא אישה ותקף אותה מינית
למה כדאי להוציא תעודה - ומה החשש: המאגר הביומטרי - המדריך השלם

לוחמי אש לאחר כיבוי השריפה בהר חלוץ, 26 בנובמבר 2016. שגיא פלקס, מערכת וואלה! NEWS
הכבאים נחים בהר חלוץ אחרי הלילה הקשה/מערכת וואלה! NEWS, שגיא פלקס
מפגש בין תושבי הר חלוץ ולוחמי האש שחילצו אותם, הר חלוץ 28 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
"תחושה שקרה לנו נס". מפגש התושבים עם הכבאים/ערן גילווארג

שריפת הענק שאיימה על הר חלוץ התרחשה ביום חמישי שעבר בשעות הלילה. בסביבות השעה 22:00 החלה אש לטפס במהירות במעלה ההר מאזור הכפר נחף (הסמוך לכרמיאל) לכיוון היישוב הר חלוץ, בו חיות 120 משפחות. כחצי שעה בלבד אחרי שפרצה הדליקה, קיבלו תושבי הר חלוץ הוראה להתפנות באופן מידי מבתיהם.

"הבת שלי הייתה בדיוק בדרך לפגישה עם חברים בלבון (יישוב סמוך - ע"ח), התקשרתי אליה ואמרתי לה שתחזור מיד, כי אמרו לכל היישוב להתפנות. בדיעבד היא סיפרה לי שכשהיא הסתובבה בחזרה והייתה כבר עם הפנים ליישוב, היא נדהמה לראות קיר ענק של אש, גיצים עפים באוויר והרבה מכוניות שנוסעות לכיוון ההפוך ומסנוורות אותה כדי להזהיר אותה שלא תעלה ליישוב", שחזרה נועה יעקב. "כשהיא הגיעה אספנו רק את הדברים הנחוצים, בגדים חמים ואת החתול כמובן והתחלנו ממש לנוס על נפשנו. כשנסענו הסתכלתי לאחור, ראיתי שכל השמיים כתומים ואמרתי לעצמי 'זהו, אין לאן לחזור. היישוב נשרף'".

מפגש בין תושבי היישוב הר חלוץ ללוחמי האש שחילצו אותם, הר חלוץ 28 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
"אמרתי לעצמי 'זהו, אין לאן לחזור'". תושבי הר חלוץ/ערן גילווארג

את התחושות שליוו את התושבים כששבו לבתיהם בבוקר למחרת, הם ביקשו לחלוק עם לוחמי האש. למפגש המרגש שהתקיים בשעות אחר הצהריים המוקדמות התייצבו עשרות תושבים. ביניהם גם חיים שרת (83), בנו של ראש הממשלה השני משה שרת. שרת הוא ממקימי היישוב, בו התיישב ב– 1983, לאחר שעזב את קיבוץ חמדיה בו היה חבר. מגיעות להם כל התודות שבעולם. לולא הם, חלק גדול ממפעל חיי היה מושמד", אמר שרת. "אני שומע על יישובים ובתים שנשרפו. זה ממש אסון טבע, אסון קולוסאלי", הוסיף.

"המפגש הזה נתן לנו הרגשה של אושר עילאי, אין מילה אחרת", סיכם רשף משנה שמוליק פרנקו מתחנה אזורית גליל מרכזי, שהיה מפקד המשמרת בליל השריפה. "כיף לבוא לפה ולראות אנשים כאלה חמים, מחבקים, אוהבים. למחרת השריפה חשנו סיפוק אדיר כשראינו שלמרות הכל, יש לאנשים לאן לחזור. אני מרגיש עכשיו את כל הדברים האלה שנשמעים כמו קלישאות, אבל כאן זה אמתי, יש תחושה שעשינו פה ממש שליחות, שבדיוק בשביל זה התגייסתי למערך כיבוי האש".

שריפה מעל כרמיאל, הר שזור והר חלוץ. נובמבר 2016. יהב אברמוב, מערכת וואלה! NEWS
"קיר של אש". השריפה בהר חלוץ בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, יהב אברמוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully