וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הכריז: "אפסיק לנהל את כל עסקיי - הנשיאות חשובה בהרבה"

הנשיא הנבחר הודיע כי בעוד כשבועיים יכריז על עזיבת עסקיו "כדי שיוכל להתמקד בניהול המדינה". שלושת ילדיו הגדולים צפויים לרשת אותו. הבנקאי סטיבן מנוחין, מנהל הכספים של הקמפיין ש לטראמפ, יהיה שר האוצר

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ הודיע היום (רביעי) בעמוד הטוויטר שלו כי הוא יפסיק לנהל את כל עסקיו, "כדי שאוכל להתמקד באופן מוחלט בניהול המדינה בשביל להשיב את אמריקה לגדולתה". טראמפ ציין כי ב-15 בדצמבר הוא יערוך מסיבת עיתונאים לצד ילדיו בניו יורק, שבה יכריז באופן רשמי כי יעזוב את "עסקיו הנהדרים".

"למרות שהחוק לא מחייב אותי לפעול כך, אני חש כי זה חשוב, כנשיא, שלא אהיה מצוי בניגוד עניינים בכל הנוגע לעסקיי הקודמים". לדברי טראמפ, בימים אלה עובדים עורכי דינו על מסמכים משפטיים "שיוציאו אותי לחלוטין מעסקיי. הנשיאות היא משימה חשובה בהרבה".

עוד כתבות בנושא:
ראש ה-CIA נגד טראמפ: "ביטול הסכם הגרעין יהיה שיא הטיפשות"
לקראת מינוי? רומני שיבח את טראמפ: "ינהיג לעתיד טוב יותר"
הריאליטי של טראמפ לקראת הכרעה: ייפגש הערב שוב עם רומני

דונלד ואיוונקה טראמפ בוועידה הלאומית הרפובליקנית באוהיו, יולי 2016. GettyImages
טראמפ יוריש לה את עסקיו. הנשיא הנבחר ובתו איוונקה/GettyImages

את טראמפ צפויים להחליף שלושת ילדיו – איוונקה, אריק ודונלד טראמפ ג'וניור. איוונקה משמשת כיום כסגנית הנשיא של אימפריית הנדל"ן, וממלאת את מקומו של אביה בהיעדרו. גם אריק ודונלד טראמפ ג'וניור משמשים כסגני נשיא. מוקדם יותר החודש דיווח ה"אקונומיק טיימס" כי הנשיא הנבחר נפגש עם שלושה שותפים עסקיים שבונים עבור חברתו דירות בהודו, ואמר להם כי הוא יעביר את השליטה בעסקיו לילדיו הגדולים.

עורכי הדין של טראמפ אמרו לפני כמה ימים כי אחרי שהנשיא הנבחר יעביר לילדיו את השליטה בחברה, הוא לא יתערב בענייני ארגונו כלל. עם זאת, ישנם גורמים שטוענים כי הדבר אינו אפשרי, שכן הוא נמצא בקשר ישיר ויומיומי עם ילדיו.

לפני כשבוע וחצי אמר סגנו של הנשיא הנבחר, מייק פנס, כי טראמפ לא ינצל את תפקידו החדש לטובת רווחיו האישיים. הוא הדגיש כי טראמפ לא יימצא בניגוד עניינים כאשר ייכנס לבית הלבן. "אני סבור כי במהלך תקופת הנשיאות תהיה הפרדה ברורה", אמר בריאיון לרשת CBS. "אני יכול להבטיח כי הוא ידבוק בחוקים הנוגעים להפרדה בין עסקיו וכהונתו כנשיא ארצות הברית. הוא ישאיר את חייו כאיש עסקים מאחוריו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
דונלד טראמפ לאחר נאום הניצחון עם בנו אריק טראמפ בעצרת בחירות במנהטן, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
טראמפ ובנו אריק בעצרת הניצחון במנהטן/רויטרס

צוותו של הנשיא הנבחר הודיע כי הבנקאי סטיבן מנוחין, מנהל הכספים של הקמפיין שלו, יהיה שר האוצר. מנוחין בן ה-53 חסר ניסיון פוליטי, אך בעל קשרים ענפים לוול סטריט ולגורמים בכירים בתעשיית הסרטים בהוליווד. הוא החל את הקריירה הכלכלית שלו בבנק ההשקעות העולמי גולדמן זקס, ולאחר מכן הקים קרן גידור משלו. בהמשך הוא עבר לקליפורניה והשקיע כספים בסרטים שוברי קופות, ובהם "אקס-מן" ו"אוואטר".

למנוחין יהיה תפקיד מרכזי ביישום הרפורמה הכלכלית שהבטיח טראמפ במהלך הקמפיין שלו, הכולל הורדת מסים, שינוי הסכמי סחר בינלאומיים ותכנית ענק להשקעה בתשתיות. הוא עשוי להיות מעורב בהבטחתו של טראמפ לשנות או לבטל את הסכם הגרעין עם איראן, בכל הנוגע לסעיפים הכלכליים שבו, כמו גם הטלה מחדש של סנקציות על קובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully