וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות חללי השריון זועמות: "הבורות זועקת מגרונות הסרבנים"

30.11.2016 / 17:33

סירובם של 86 המתגייסים החדשים להצטרף לחיל השריון עורר את חמתם של לא מעט ממשרתי החיל ושל המשפחות השכולות. "הם מושפעים מלייקים, אבל השריון הוא חוד החנית", אמר אב שכול. לוחם בחיל כתב: "תשאלו לוחמי חי"ר איך הם מרגישים כשהטנק מגיע לשדה הקרב"

טנק מרכבה סימן 4 במהלך תרגיל צבאי ברמת הגולן. ינואר 2016. AP
לוחם שריון במהלך אימון ברמת הגולן/AP

הסירוב ההמוני של 86 מתגייסים לשריון לעבור מבסיס הקליטה בתל השומר לבסיס החיל, עורר את חמתם של משרתי המילואים בשריון ושל הורים שכולים. "הבורות זועקת מגרונם של הסרבנים", אמר היום (רביעי) גיורא בן ארי, קצין שריון לשעבר ובנו של מפקד גייסות השריון לשעבר אורי בן ארי. אחיינו, עידו בן ארי, נהרג בהתהפכות טנק בתרגיל ברמת הגולן בשבוע שעבר והוא רק בן 20. "מישהו רצה פעם ללכת לשרת במג"ב? אלה אופנות חולפות. הצעירים האלה יודעים שטנקים הכריעו מלחמות? הם לא מכירים את החיל".

הסרבנים נעצרו ונכלאו, אך בן ארי מאמין שאין סיבה לגייס את מי שלא מעוניין להצטרף לחיל. "מי שלא רוצה להיות בשריון, שלא יגיע לשריון. אין לו מקום בחיל והוא מבייש אותנו לוחמי השריון".

עוד בוואלה! NEWS:
הרצוג: "חוק ההסדרה מכתיר את נפתלי בנט לראש הימין בישראל"
"היית ילד שוקולית": השוטר שדרס את חן בן ה-10 ייחקר באזהרה
מתלוננת נגד בוכריס: "זה לא היה רומן, אם לא יקח אחריות - אתנגד להסדר"

טנק מרכבה צה"לי חוצה כביש מחוץ לרצועת עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
"אלה אופנות חולפות". טנק בדרום/AP

חיים צמח, אביו של סמ"ר עוז צמח שנפל במלחמת לבנון השנייה מפגיעת טיל נ"ט, אמר כי "השריון הוא חוד החנית של צה"ל. הוא שיוביל את מדינת ישראל להכרעה בשדה הקרב ואם מישהו רוצה לתרום תרומה משמעותית בשירות - חיל השריון הוא הבית". לדבריו, "להיות מפקד טנק זה אפילו יותר חשוב וערכי מאשר להיות טייס".

לדבריו, "המתגייסים החדשים מושפעים מ'לייקים' וטרנדים, מגוגל, מפייסבוק, מווטסאפ ומרייטינג. כנראה שהטרנד עכשיו הוא להיות בחיל רגלים. הם הולכים אחרי מה שבאופנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה, אוגוסט 2014. בן קלמר
"תשאלו חי"רניקים איך הם מרגישים כשהטנק מגיע לשטח"/בן קלמר
"מי שחושב שגולני, גבעתי, צנחנים או מג"ב תורמים יותר או קרביים יותר משריון, מבזה את השריונרים שמסרו את נפשם במלחמות ישראל"

גם לוחמי השריון הצעירים יותר מביעים מורת רוח מהחלטת הצעירים לא להתגייס לחיל. "מביך, ביזיון, משפיל, סמרטוטים, בורות", כתב לוחם שריון בפייסבוק. "אני רוצה להסביר להם כמה דברים על שריון ועל מה שגיליתי שם. שריונר הוא הכי קרבי שיש, תמיד ראשון, בכל מקום. ותשאלו חי"רניקים שנלחמו לצד שריונרים איך הם מרגישים כשהטנק מגיע".

הוא הודה שלשירות בחיל אין הילה זוהרת. "נכון, להיות שריונר זה לא נוצץ ואפשר להתהפך עם הטנק, אבל אני מעדיף להיות בטנק מאשר לדלג ממקום למקום רק מהפחד שיפלו עלי מרגמות". עוד הוא ציין כי גם הוא לא רצה בתחילה להתגייס לחיל השריון, אך "ידעתי שאין מצב בעולם שאני מסרב פקודה. מי שמסרב פקודה בבקו"ם - יסרב פקודה בקרב". הוא הוסיף כי לדעתו יש להעניש את הסרבנים "עד שהם יבינו שהם לא בקייטנה".

"מי שחושב שגולני, גבעתי, צנחנים או מג"ב תורמים יותר או קרביים יותר משריון, טועה טעות חמורה ומבזה את אלפי השריונרים שמסרו את נפשם במלחמות ישראל בדיוק כמו את שאר לוחמי חיל הרגלים שנפלו בקרבות", כתב הלוחם וביקש מהורי המתגייסים לומר לילדיהם לחזור בהם. "אין כאן תכנית כבקשתך. בכל משך השירות הצבאי שלהם הם יקבלו פקודות שהם לא אוהבים. זאת הראשונה שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully