וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: "חוק ההסדרה מכתיר את נפתלי בנט לראש הימין בישראל"

יעקב אילון וטל שלו

30.11.2016 / 12:26

יו"ר האופוזיציה תקף את הצעת החוק השנויה במחלוקת, שתעלה להצבעה בכנסת בשבוע הבא, ואמר כי תגרום לנזק מדיני עצום. "עמונה זו טרגדיה, לא אתנגד למתווה מנדלבליט", אמר באולפן וואלה! NEWS. לאחר שהחוק נדחה - נדחו גם כל שאר ההצבעות היום על הצעות חוק של הקואליציה

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכת וידאו: ניר חן

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג (המחנה הציוני) תקף את הממשלה על רקע חוק ההסדרה, שההצבעה עליו בכנסת נדחתה לשבוע הבא, ואמר כי הוא יוביל לפגיעה מדינית קשה. "החוק הזה יגרום נזק אדיר לישראל והוא נע בקצב מטורף. זה לא חוק הסדרה, אלא חוק ההכתרה של נפתלי בנט לראש הימין בישראל", אמר יו"ר המחנה הציוני באולפן וואלה! NEWS.

הרצוג התייחס למתווה שהציע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ולפיו במקום חוק ההסדרה יועתקו לחלקות זמניות בסמוך למאחז. "הפשרה של היועמ"ש, אם יש לה בסיס משפטי, לא אתנגד לה. לא באתי לרדוף את המתיישבים בעמונה", הסביר.

לדבריו, תושבי עמונה משלמים מחיר כבד בגלל מחדלי הממשלה. "הם אנשים טובים וזה כאב גדול, אבל בית המשפט העליון, בראשות הנשיא השמרן גרוניס, קבע כי יש להתפנות משטח פרטי. בעבר בגין אמר 'יש שופטים (בישראל)', והיום נתניהו מתחמק ומתמרן ופוגע גם בבית המשפט העליון, במעמדה של ישראל בעולם, מסכן את חיילי צה"ל ופוגע בשלטון החוק".

לקריאה נוספת:
"לא יהודים בגלות": יום בעמונה עם התושבים שלא הולכים לשום מקום
תושבי עמונה יכולים להיות מרוצים: הפלסטינים כבר לא יחזרו לקרקעות
120 רבנים בכירים בקריאה לציבור: "עלו לעמונה והתנגדו לפינוי"

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, אולפן וואלה! NEWS. נובמבר 2016. ראובן קסטרו
"לא באתי לרדוף את המתיישבים בעמונה". הרצוג/ראובן קסטרו

הרצוג הוסיף כי גרירת הרגליים של הממשלה בסוגיה מובילה את ישראל לאסון. "הפתרון המשפטי של 'נכסי נפקדים' מעורר שאלות ולא ברור, אבל לפחות נותן אפשרות של חניית ביניים של שמונה חודשים עד שיימצא פתרון. אבל יש תקדימים. פרשת מגרון: התושבים החליטו באחריות ובבגרות בתקופת כהונתו של ברק כשר ביטחון להעתיק את היישוב לגבעה שהיא אדמות מדינה. אבל חוק עמונה יגרום לכך שגם תפיסת הגושים של ישראל, הניצחון הגדול של הציונות - גם זה לא יבוא לעולם. כי מאותו רגע יהיה כדור שלג נוראי בזירה המשפטית והבינלאומית.

"עמונה זו טרגדיה, אני אמרתי למתיישבים 'תתפנו מרצון ובואו לא נלך איש בצוואר רעהו'. זה כואב וקשה, אבל אין מה לעשות - הממשלה שיקרה", המשיך הרצוג. "ראש הממשלה משקר. הוא יודע כבר שנתיים שזה קיים. היה לו מספיק זמן להתארגן, אבל סוחבים את זה בטריקים ובשטיקים ומרמים את כולם. אני מכבד את עמדת שר הביטחון שאמר 'זה אבוד, בואו תתפנו ונעשה את זה מסודרת ומכובדת'".

חוק ההסדרה השנוי במחלוקת אושר הבוקר לקריאה ראשונה. הוועדה המיוחדת שהוקמה בכנסת לדיון בחוק, שכוללת נציגים מוועדות חוקה, חוק ומשפט וחוץ וביטחון, אישרה את החוק ברוב של שמונה תומכים לעומת שישה מתנגדים. כעבור שעה קלה התכנסה הוועדה המשותפת לרביזיה (בקשה להצבעה חוזרת), אולם זו נפלה. נציגת "כולנו", ח"כ טלי פלוסקוב, נעדרה מההצבעה בוועדה המשותפת. ההצבעה על הצעת החוק, שהייתה אמורה להתקיים בהמשך היום, נדחתה ליום שני הבא.

עוד באותו נושא

חוק ההסדרה אושר לקריאה ראשונה: "כולנו" נעדרו מההצבעה

לכתבה המלאה
תושבי עפרה ועמונה מפגינים לקראת העברת חוק ההסדרה, מול משרד רוה"מ. נובמבר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
"הממשלה שיקרה". בנט בהפגנה נגד פינוי עמונה, החודש/תצפית TPS, הלל מאיר

בבית היהודי בוחנים בחיוב את המתווה שהציג מנדלבליט, המספק פתרון זמני למפוני עמונה, אך מתעקשים להעביר את חוק ההסדרה בקריאה ראשונה ולהמשיך בחקיקה עד שיימצא פתרון כולל וארוך טווח לבתים וליישובים בגדה המערבית הבנויים על קרקע פלסטינית פרטית.

לפי הצעתו של מנדלבליט, תושבי עמונה יועברו לחלקו "נכסי נפקדים" בקרבת המאחז לשמונה חודשים עד למציאת פתרון קבע שיסדיר את עתידו, או שיועתקו להתנחלות שבות רחל. זאת, בהנחה כי חוק ההסדרה יוסר מסדר היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully