וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-CIA נגד טראמפ: "ביטול הסכם הגרעין יהיה שיא הטיפשות"

ג'ון ברנן ביקר את הצהרותיו של הנשיא הנבחר על ביטול ההסכם בין איראן למעצמות, ואמר בריאיון לרשת BBC: "יהיה מדובר באסון". במקביל, הזהיר מפני כוונתו של טראמפ לחזק את שיתוף הפעולה עם רוסיה

עריכה: יאיר דניאל

(מערכת S-300 מגנה על מתקני הגרעין באיראן)

ראש סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית (CIA), ג'ון ברנן, העביר היום (רביעי) ביקורת חריפה על הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, ואמר כי יהיה זה "שיא הטיפשות" לבטל את הסכם הגרעין שנחתם בין איראן לשש המעצמות, כפי שהצהיר איל הנדל"ן שיעשה פעמים רבות במהלך קמפיין הבחירות שלו. לדברי ברנן, שיסיים את תפקידו בינואר הקרוב עם כניסת הממשל החדש, ביטול ההסכם יוביל להגברת הסבירות שהרפובליקה האסלאמית וגורמים נוספים ישיגו נשק גרעיני.

"אני חושב שביטול ההסכם יהיה אסון", הזהיר ברנן בריאיון לרשת BBC הבריטית. "הביטול עלול להוביל לתכנית גרעין בתוך איראן, שעלולה לגרום למדינות אחרות באזור לפרוץ בתכניות גרעין משלהן. על כן, אני סבור שיהיה זה שיא הטיפשות אם הממשל הבא יקרע את ההסכם".

עוד כתבות בנושא:
לקראת מינוי? רומני שיבח את טראמפ: "ינהיג לעתיד טוב יותר"
הריאליטי של טראמפ לקראת הכרעה: ייפגש הערב שוב עם רומני
ראש ה-CIA שהדליף או היריב המר: מי יהיה שר החוץ של טראמפ?

ראש ה-CIA ג'ון ברנן, מאי 2015. AP
"רוסיה וסוריה מבצעות טבח בסוריה". ברנן/AP

ברנן הזהיר גם מרצונו של הנשיא הנבחר לחזק את שיתוף הפעולה עם רוסיה בכל הנוגע לפתרון המשבר בסוריה. "אני מקווה שהיחסים בין וושינגטון למוסקבה ישתפרו", אמר ברנן, אך הוסיף: "הנשיא הנבחר טראמפ והממשל החדש צריכים להיות זהירים בכל הנוגע להבטחות הרוסיות. הם לא מילאו את הדברים שאליהם הם התחייבו בעבר".

ברנן האשים את רוסיה והמשטר הסורי ב"טבח מעורר זעם של אזרחים". הוא אמר כי לדעתו וושינגטון צריכה לתמוך במורדים המתונים, ו"לסייע להם להתמודד מול ההסתערות של סוריה, איראן, חיזבאללה ורוסיה". "אני חושב שרוסיה לא תפסיק את פעילותה עד שהיא תרשום הישגים טקטיים משמעותיים בשדה הקרב" אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully