וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי האש: השריפה בנטף - תוצאה של בקבוק תבערה מכפר סמוך

30.11.2016 / 12:46

חקירת השריפות נמשכת, ובמכבי האש הודיעו כי ככל הנראה, בקבוק תבערה שהושלך סמוך לגדר הכפר הפלסטיני קטאנה הסמוך הבעיר את השריפה. הסופרטנקר שסייע במאמצי הכיבוי המריא בדרכו לארצות הברית

צילום: יותם רונן, עריכה: ורד לידני

(בווידאו: הסופרטנקר פועל מעל נטף)

השריפה סמוך לנטף נגרמה ככל הנראה מהשלכת בקבוק תבערה סמוך לגדר של הכפר הפלסטיני קטאנה הסמוך למקום - כך הודיעה היום (רביעי) דוברות כבאות והצלה מחוז ירושלים. על פי המסקנות הראשונות העולות מחקירת השריפה, בקבוק התבערה הושלך אל שטח "מיוער ועשבוני", ובשל הרוח העזה והמתעתעת, התפשטה האש בוואדי - דבר שגרם לשינויי כיוון ולדילוג האש.

השריפה התפשטה במהירות לכיוון הישובים מעלה החמישה, מבוא חורון ובעיקר לכיוון היישוב נטף. לאחר זמן קצר הגיעה האש לפאתי היישוב, תוך שהיא מדלגת במהירות בערוץ הוואדי, לוכדת את היישוב ממזרח וממערב, ובדרכה שורפת חורש טבעי ויער נטוע, וכן את מבנה מסעדת "המטבח של רמה" ביישוב.

בהודעת הכבאות נמסר כי בסיום פעולות החקירה יועבר דוח סופי לידי המשטרה. כמו כן, חקירת השריפה בבית מאיר נמשכת.

לקריאה נוספת:
"שכחו אותנו": ביישוב בית מאיר שנשרף מאוכזבים שלא יקבלו פיצויים
למי לפנות - וכמה כסף מקבלים: המדריך השלם למי שביתו נפגע בשריפה
"המון בעלי חיים נשרפו או נחנקו למוות": אתרי הטבע הפכו למלכודות אש

השריפה בנטף, נובמבר 2016. נועם מושקוביץ', נועם מושקוביץ
מנזקי השריפה. "המטבח של רמה"/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ'

אתמול פרסמה רשות המסים רשימה של כמה ערים ויישובים שנפגעו בשריפות ותושביהם זכאים לפיצויים לפי חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה או לפי חוק מס רכוש וקרן פיצויים במקרה של נזק מלחמה. היישוב נטף הוא אחד מהיישובים שהוכנסו לרשימה, זאת למרות שטרם נקבע הגורם לשריפה.

בהודעת רשות המסים נמסר כי "ממכלול המידע שהתקבל עולה כי השריפות במקומות אלה הן הצתות מכוונות שעולה בהן חשד סביר כי מקורן בפעולות איבה". עוד נמסר בהודעה כי לגבי יתר אתרי השריפות, "הבדיקה מול גורמי הביטחון וכיבוי אש טרם הסתיימה".

שריפה בנטף. נובמבר 2016. רויטרס
בגלל בקבוק תבערה. השריפה באזור נטף/רויטרס

כ-150 לוחמי אש פעלו בשעות הלילה שבין יום שישי לשבת בניסיון להשתלט על שריפת הענק ביישוב, שפונה על כל 400 תושביו. לפני רדת החשיכה פעלו במקום יותר מ-20 מטוסי כיבוי. לוחמי האש הצליחו להשתלט על הלהבות ולהרחיקן מקו היישוב ולבסוף לכבות את השריפה לחלוטין. ביום ראשון המריא הסופרטנקר מנמל התעופה בן גוריון אל עבר אזור היישוב נטף במטרה לשפוך שם את מטען המים הגדול שלו כדי למנוע את התחדשות השריפות.

שריפה בנטף. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
לוחמי האש נלחמים בלהבות/נועם מושקוביץ
מטוס הסופרטנקר האמריקאי מעל היישוב נטף, 26 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
הסופרטנקר מעל נטף/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully