וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת מינוי? רומני שיבח את טראמפ: "ינהיג לעתיד טוב יותר"

30.11.2016 / 8:46

מושל מסצ'וסטס לשעבר יצא בהצהרת תמיכה בנשיא הנבחר בתום פגישה משותפת, ככל הנראה במטרה להפיג את החשש בקרב אלה המתנגדים למינויו לשר החוץ בעקבות הביקורת שהשמיע בעבר. במקביל, טראמפ צפוי למנות לשר האוצר בנקאי עם קשרים בוול סטריט

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

מושל מסצ'וסטס לשעבר והמועמד לנשיאות ארצות הברית ב-2012 מיט רומני יצא הלילה (רביעי) בהצהרת תמיכה נלהבת בנשיא הנבחר דונלד טראמפ, ככל הנראה בניסיון להפיג את החשש בקרב מקורביו של טראמפ, שמתנגדים למינויו לשר החוץ הבא בשל הביקורת החריפה שהשמיע בעבר כלפי איל הנדל"ן. "היה לי ערב נפלא עם הנשיא הנבחר טראמפ", אמר רומני בדבריו לעיתונאים לאחר הפגישה השנייה בין השניים, שבה דנו באפשרות למינויו של רומני לתפקיד הבכיר. "הייתה לנו עוד שיחה על היחסים הבינלאומיים, שהייתה מעשירה, מעניינת ומרתקת. נהניתי מאוד".

רומני אמנם לא התנצל על הדברים התקיפים שאמר נגד טראמפ במהלך הפריימריז הרפובליקניים, כפי שגורמים בכירים במפלגה דרשו שיעשה, אך הוא שיבח את הנשיא הנבחר, ואמר כי הוא "מעביר מסר של שותפות ומאחד את העם" מאז שנודע על תוצאות הבחירות ב-9 בנובמבר. לדבריו, המינויים האחרונים של טראמפ ושאיפתו לחיזוק האחדות בקרב האמריקנים, "מגבירים בקרבי את התקווה שהנשיא הנבחר הוא האדם שיכול להנהיג אותנו לעתיד טוב יותר".

עוד כתבות בנושא:
הריאליטי של טראמפ לקראת הכרעה: ייפגש הערב שוב עם רומני
ראש ה-CIA שהדליף או היריב המר: מי יהיה שר החוץ של טראמפ?
בצל מותו של קסטרו: טראמפ מאיים "לבטל את ההסכם עם קובה"

נשיא ארצות הברית הנבחן דונלד טראמפ בפגישה עם מיט רומני, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
"מעביר מסר של שותפות". רומני וטראמפ בארוחת הערב במנהטן, הלילה/רויטרס

מאז שהחל טראמפ החל לשקול ברצינות את האפשרות שרומני ימונה לתפקיד הבכיר, חלק מצוותו, בהן יועצתו קליאן קונוויי, הביע חוסר שביעות רצון מהכוונה "להעניק פרס" למי שביקר בחריפות את הנשיא הנבחר. אותם גורמים אמרו כי הם מעדיפים לראות בתפקיד את רודי ג'וליאני, שתמך בו לאורך כל הדרך.

עם זאת, נראה שטראמפ לא נכנע ללחצים, והשניים דנו ארוכות במהלך ארוחת ערב במסעדה צרפתית במגדל טראמפ שבמנהטן, שבה השתתף גם יו"ר הוועידה הרפובליקנית ריינס פריבוס, שמונה לאחרונה לתפקיד ראש המטה החדש בבית הלבן. לפי כלי תקשורת מקומיים, על שולחנם היה מרק שום עם רגלי צפרדע, צדפות, סטייק וצלעות טלה. גורם המקורב לצוות המעבר של טראמפ אמר כי פריבוס הוא זה שלוחץ על מינוי רומני מאחורי הקלעים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא ארצות הברית הנבחן דונלד טראמפ בפגישה עם מיט רומני, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
אכלו מרק רגלי צפרדע וסטייק. רומני, טראמפ ופריבוס, הלילה/רויטרס

למרות הפגישה, ההכרזה על זהותו של שר החוץ הבא ככל הנראה לא צפויה היום, שכן על פי צוות המעבר של טראמפ הוא ייפגש ביום שישי הקרוב בפעם השנייה עם הגנרל בדימוס ג'ון קלי, שגם בו הוא רואה מועמד מתאים לתפקיד. טראמפ נפגש אתמול גם עם הסנאטור בוב קורקר, יו"ר ועדת יחסי החוץ של הסנאט, הנחשב למועמד אפשרי. לאחר הפגישה אמר קורקר לעיתונאים כי הנשיא הנבחר "צריך לבחור מישהו שנוח לו עמו. העולם צריך לדעת ששר החוץ הוא מישהו שמדבר בשם הנשיא באופן מוחלט".

גם ג'וליאני כאמור עדין נחשב למועמד אפשרי. עם זאת, קשריו העסקיים לממשלות זרות מקשות על מינויו. לפי גורמים המקורבים לתהליך המינויים של הממשל העתידי, ג'וליאני עשוי להתמנות לתפקיד השר לביטחון הפנים. בנוסף, דייוויד פטראוס, ראש ה-CIA לשעבר, נפגש עם טראמפ ועשוי גם הוא להתמנות לשר החוץ הבא.

סטיבן מנוחין, מועמד לתפקיד שר האוצר של ארצות הברית, ניו יורק. נובמבר 2016. רויטרס
מימן שוברי קופות בהוליווד. המועמד לתפקיד שר האוצר הבא מנוחין/רויטרס

בתוך כך, מקורביו של טראמפ אמרו הלילה הוא צפוי למנות את הבנקאי סטיבן מנוחין, מנהל הכספים של הקמפיין שלו, לתפקיד שר האוצר. מנוחין בן ה-53 חסר ניסיון פוליטי, ובעל קשרים ענפים לוול סטריט ולגורמים בכירים בתעשיית הסרטים בהוליווד. הוא החל את הקריירה הכלכלית שלו בבנק ההשקעות העולמי גולדמן זקס, ולאחר מכן הקים קרן גידור משלו. בהמשך הוא עבר לקליפורניה והשקיע כספים בסרטים שוברי קופות, ובהם "אקס-מן" ו"אוואטר".

למנוחין יהיה תפקיד מרכזי ביישום הרפורמה הכלכלית שהבטיח טראמפ במהלך הקמפיין שלו, הכולל הורדת מסים, שינוי הסכמי סחר בינלאומיים ותכנית ענק להשקעה בתשתיות. במקביל, הוא עשוי להיות מעורב בהבטחתו של טראמפ לשנות או לבטל את הסכם הגרעין עם איראן, בכל הנוגע לסעיפים הכלכליים שבו, כמו גם הטלה מחדש של סנקציות על קובה.

במקביל, רשת CNN דיווחה כי המיליארדר ווילבר רוס הוא בחירתו של טראמפ לשר המסחר. לפי הדיווח, ההכרזה על המינוי צפויה להתקיים בהמשך היום. רוס בן ה-79 הביע תמיכה בטראמפ עוד טרם הבחירות ודעותיו מתיישבות עם אלו של הנשיא הנבחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully