וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלום עכשיו": חוק ההסדרה יפקיע 8,183 דונם של אדמות פלסטיניות

30.11.2016 / 23:25

צוות מעקב ההתנחלויות של הארגון פרסם דוח על המספרים מאחורי החוק. "החוק מעביר מסר של מתן או ירוק לבנייה לא חוקית בעתיד", אומרים בארגון ומוסיפים כי הוא יקשה על הסדר עתידי עם הפלסטינים

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ורד לידני

(בווידאו: ליברמן נגד בנט: "חוק ההסדרה משחק לידי אויבי ישאל ולא יציל את עמונה")

חוק ההסדרה יכשיר כ-4,000 יחידות דיור ויפקיע 8,183 דונמים - כך קובע דוח של ארגון השמאל "שלום עכשיו" שפורסם אתמול (שלישי). על פי הדוח, החוק יכשיר עשרות מאחזים מבודדים שיקשו מאוד על הסיכוי לקיים הסדר עתידי עם הפלסטינים.

צוות מעקב ההתנחלויות של הארגון שחיבר את הדוח מציין כי החוק יאפשר להכשיר 55 מאחזים לא חוקיים, כגון חוות גלעד, שבה כ-800 יחידות דיור, כשני שליש מהן קרוואנים. על פי מחברי הדוח, המאחזים מתפרסים על פני 3,067 דונם של אדמה פלסטינית פרטית. בנוסף על המאחזים, החוק יכשיר עוד 3,125 יחידות דיור ב-127 התנחלויות, ובהן עתניאל שבדרום הר חברון ובית אל שבבנימין. בניגוד למצב במאחזים, רוב המבנים בהתנחלויות שיכשיר החוק הם מבני קבע הפרוסים על פני 5,014 דונמים של אדמה פלסטינית פרטית.

לקריאה נוספת:
"לא יהודים בגלות": יום בעמונה עם התושבים שלא הולכים לשום מקום
תושבי עמונה יכולים להיות מרוצים: הפלסטינים כבר לא יחזרו לקרקעות
היועמ"ש אישר: תושבי עמונה יועברו לחלקות זמניות בסמוך למאחז

מאחז עמונה. 6 בנובמבר 2016. מגד גוזני
החוק יכשיר 55 מאחזים לא חוקיים. עמונה/מגד גוזני

כמו כן, מהדוח עולה כי חוק ההסדרה מתייחס גם להתנחלויות שהוקמו בשנות ה-70 על אדמות פרטיות מתוקף צווי תפיסה צבאיים. על פי "שלום עכשיו", החוק יבטל את הצורך בחידוש צווי התפיסה ובכך להכשיר עוד יותר מ-3,000 יחידות דיור המוצבות על מספר דומה של דונמים. בארגון מציינים כי נתוני הדוח מתייחסים ליחידות דיור בלבד, והם אינם כוללים שטחים נרחבים של אדמות פרטיות בתוך ההתנחלויות ובמאחזים שעליהן נבנו כבישים ותשתיות או שטרם הוקמו עליהן מבנים.

"עמונה היא רק קצה הקרחון", אומרים בארגון, "חוק ההסדרה הוא שינוי דרמטי של המציאות בשטחים". לדברי "שלום עכשיו", "אם החוק יעבור, תוכל המדינה להפוך את עשרות המאחזים הבלתי חוקיים להתנחלויות קבע רשמיות עם תכניות פיתוח והרחבה ולהסדיר בנייה ב-104 יישובים הנמצאים מחוץ לתוואי הגדר, מה שיקשה משמעותית על הסיכוי להסדר עתידי עם הפלסטינים".

יישוב קהילתי, עפרה, אפריל 2015. דרור עינב
החוק יפקיע יותר מ-8,000 דונמים. בתי ההתנחלות עפרה/דרור עינב

עוד מוסיפים בארגון כי "הכשרת מאחזים אינה רק פעולה של הכשרה בדיעבד של עובדות מוגמרות אלא גם העברת מסר של מתן אור ירוק לבנייה לא חוקית בעתיד, תוך ידיעה כי הממשלה תכשיר לאחר מעשה. כמו כן, ברגע שמאחז מקבל הכשרה ניתן לתכנן בו הרחבה ובנייה נוספת ולהפוך אותו להתנחלות לכל דבר". כמו כן, בארגון טוענים כי על ידי הכשרת המאחזים, החוק יאפשר את "הרחבתן וביסוסן של התנחלויות חדשות, הרחק מהקו הירוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully