וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבושים בנמלי התעופה, שביתות במסעדות: בארה"ב מוחים על השכר

30.11.2016 / 1:20

הפגנות ושביתות נרחבות התקיימו בערים רבות בארצות הברית בדרישה להעלות את שכר המינימום ל-15 דולר לשעה. בנמלי תעופה מרכזיים מחו עובדים רבים, בתקופה עמוסה ביותר, וגם עובדי שירות ההסעות "אובר" הצטרפו לעיצומים

הפגנה למען העלאת שכר המינימום בנמל התעופה בשיקגו, ארצות הברית, נובמבר 2016. AP
הפגנות צפויות ב-19 נמלי תעופה בערי ענק. הפגנה בנמל התעופה בשיקגו/AP

העובדים בשדות התעופה, ברשתות המזון המהיר ובשירותי ההסעה ברחבי הארצות הברית שבתו אתמול (שלישי) באופן מלא או חלקי, במסגרת יום השנה הרביעי למאבק העובדים, הדורשים לקבוע את שכר המינימום ל-15 דולר לשעה. מנקי המטוסים, סבלי המזוודות, הדיילים האחראים על נוסעים הנעזרים בכיסאות גלגלים, ובעלי תפקידים חיוניים נוספים ב-19 נמלי התעופה של ערי ענק, שבתו והפגינו במהלך היום.

ההפגנות התקיימו בין היתר בניו יורק, בוושינגטון, בלוס אנג'לס, בבוסטון, באטלנטה, בפילדלפיה ובסיאטל. לפי הוושינגטון פוסט, בשדה התעופה של שיקגו שבתו כלל העובדים. מטרת ההפגנות בנמלי התעופה היא להעלות את המודעות לשכרם הנמוך של העובדים בתחום. סקר שכלל עובדים מ-30 שדות תעופה בארצות הברית, העלה ש-42% מהם חיים בעוני.

2.	הפגנה למען העלאת שכר המינימום בנמל התעופה בשיקגו, ארצות הברית, נובמבר 2016. AP
42% מהעובדים בנמלי התעופה חיים בעוני. הפגנה בשיקגו/AP

קבוצה נוספת ששבתה היום, לפחות באופן חלקי, היא נהגי חברת "אובר" - שירות ההסעות הפופולרי שמסיע מיליוני אמריקנים מדי יום על בסיס רכביהם הפרטיים של הנהגים. אותם נהגים בחברה הם עובדי קבלן, ולא מקבלים תנאים סוציאליים כמו ימי מחלה או חופש. ברשת CNN דווח כי מאות מהם צעדו בסן פרנסיסקו - עיר האם של החברה, עם שלטים שעליהם כתוב "נהג האובר שלך שובת", שיבוש ההודעה המופיעה על צג הנוסעים "נהג האובר שלך מגיע", כאשר מתקרב מועד האיסוף.

גם עובדים ברשתות המזון המהיר, המסעדות, התחזוקה והקמעונאות שיבשו באופן כזה או אחר את השגרה במקומות העבודה שלהם, או עזבו אותם לפרק זמן מסוים שבו נערכה צעדה בכ-340 ערים ברחבי ארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פגנה למען העלאת שכר המינימום בנמל התעופה בלאס וגאס, ארצות הברית, נובמבר 2016. AP
עובדים שבתו ברשתות המזון המהיר. הפגנה בסניף מקדונלדס בלאס וגאס/AP

שכר המינימום הפדרלי עומד על 7.25 דולר לשעה, אולם 29 מדינות כבר מציעות שכר גבוה ממנו. בולטות במיוחד הן ערים כמו וושינגטון הבירה, לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו וסיאטל, שאישרו העלאה מדורגת של שכר המינימום מדי שנה, עד ל-15 דולר בשנת 2020.

עם זאת, ביתר המדינות השכר שווה ל-7.25 או אף נמוך מכך, ובחלק מהן לא נקבע שכר מינימום. הדרישה להעלות את שכר המינימום עלתה גם לדיון לא פעם במהלך קמפיין הבחירות הנוכחי, בעיקר כחלק מקמפיין הפריימריז של הסנאטור הסוציאליסט ברני סנדרס. המועמד שהפסיד בפריימריז הדמוקרטיים תקף פעמים רבות במהלך הקמפיין את הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, על כך שאינו תומך בקביעת שכר מינימום פדרלי של 15 דולר.

3.	הפגנה למען העלאת שכר המינימום בנמל התעופה ניו ארק, ארצות הברית, נובמבר 2016. AP
דרישה להעלות את השכר ל-15 דולר לשעה. הפגנה ליד נמל התעופה ניו ארק שבניו ג'רזי/AP
הפגנה למען העלאת שכר המינימום בניו יורק, ארצות הברית, נובמבר 2016. AP
הפגנה למען העלאת שכר המינימום בניו יורק/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully