וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגלים את מאדים: תמונות חדשות וברורות מפני הכוכב האדום

החללית שנשלחה לכוכב במסגרת מחקר אירופי ורוסי שלחה תמונות ראשונות ברזולוציה גבוהה, שנלקחו מגובה של 250 קילומטרים. "זה כמו לטוס מעל שווייץ במהירות 15 אלף קמ"ש ולקבל תמונות חדות של מכוניות בציריך"

קרדיט: סוכנות החלל האירופית

(החללית האירופית "סקיאפרלי" שהתרסק על מאדים, אוקטובר האחרון)

החללית Trace Gas Orbiter, שנשלחה למאדים במסגרת מחקר משותף של סוכנות החלל הרוסית והאירופית, שלחה אתמול (שלישי) תמונות ראשונות באיכות גבוהה במיוחד של הכוכב האדום. זאת, במסגרת בדיקת מערכות שנערכה למצלמות המותקנות על החללית, לקראת תחילת משימת איסוף המידע שתחל בעוד כשנה.

החללית נכנסה למסלולה סביב מאדים ב-19 באוקטובר, אך רק כעת נבדקו המצלמות בפעם הראשונה, והתוצאות היו חיוביות. התמונות הן של אזור המכונה "הבס צ'סמה", והן נלקחו ממרחק של 250 קילומטרים מעל לפני השטח. "ראינו את הבס צ'סמה ברזולוציה של 2.8 מטרים לפיקסל", אמר ניקולס תומס, חוקר התצלומים של המשימה מאוניברסיטת ברן שבשווייץ. "זה כמו לטוס מעל ברן במהירות של 15 אלף קמ"ש ובאותו הזמן לקבל תמונות חדות של מכוניות בציריך", ציין.

עוד כתבות מהעולם:
הפרלמנט בהולנד אישר: מוסלמיות לא יוכלו לעטות רעלה בציבור
שבוע לפני שנהרג בהתרסקות: כדורגלני שאפקואנסה הפתיעו את חברם
התוקף מאוהיו כתב: "לא נאפשר לכם לנוח עד שתניחו למוסלמים"

תמונות של מאדים שנשלחו ממצלמות החללית Trace Gas Orbiter של סוכנות החלל האירופית והרוסית, נובמבר 2016. אתר סוכנות החלל האירופית, אתר רשמי
שטח המכונה "הבס צמסה"/אתר רשמי, אתר סוכנות החלל האירופית

בעוד כשנה יחל הצוות במחקרו, שיכלול בין היתר את בחינת גזי האטמוספירה של הכוכב. החיישנים המותקנים על הלוויין יחפשו תרכובת המהווה פחות מאחוז אחד של האטמוספירה, וכוללת בין היתר מתאן, אדי מים, חנקן וגופרית. המטרה העיקרית של המשימה, שהיא חלק מתכנית הנקראת "אקסו-מארס", היא לתור אחר סימנים לחיים בעבר ובהווה על מאדים. המתאן הוא גז המאפשר קיום חיים, וגם המצלמות יעזרו בחיפושו באמצעות בחינת תוואי קרקע העשויים להוות מקור לגז.

ב-21 באוקטובר העלו תמונות שצולמו בידי נאס"א כי גשושית החלל "סקאפרלי", שהותקנה על החללית ונשלחה לפני הקרקע, התרסקה על פני הכוכב האדום מגובה של שניים עד ארבעה קילומטרים מהקרקע. הקשר עם הגשושית אבד 50 שניות לפני זמן הנחיתה המצופה שלה, והותירה את סוכנות החלל האירופית ללא ידע בדבר גורלה עד להגעת התמונות מנאס"א.

תמונות של מאדים שנשלחו ממצלמות החללית Trace Gas Orbiter של סוכנות החלל האירופית והרוסית, נובמבר 2016. אתר סוכנות החלל האירופית, אתר רשמי
"ראינו את הבס צ'סמה ברזולוציה של 2.8 מטרים לפיקסל"/אתר רשמי, אתר סוכנות החלל האירופית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully