וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של חייל שסירב להתפנות בבקו"ם: "בני חלם על קרבי – לא על שריון"

30.11.2016 / 1:13

לאחר שנכלאו עשרות חיילים שלא הסכימו להתגייס לחיל השריון, אמו של אחד מהם מבקשת שישמעו את טענותיהם: "מדובר בחבר'ה איכותיים שרוצים לשמור על המדינה", ומוסיפה: "אל תגידו מרד, אנחנו לא בקובה"

טנק מרכבה. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
"לא היה מי שיקשיב לו". חייל בשריון/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

אירוע חריג התרחש השבוע בבסיס קליטה ומיון בתל השומר, כש-86 חיילים חדשים, מתוך 200 שהתגייסו בימים האחרונים ויועדו לחיל השריון, סירבו לעלות על האוטובוסים הייעודיים אל בסיס השריון שבערבה ולהתגייס לחיל. ענת, תושבת מרכז הארץ, היא אמו של אחד החיילים הטריים שסירב להתפנות. בשיחה עם וואלה! NEWS סיפרה כי בנה חלם להתגייס ליחידה קרבית. "הוא רצה להגיע למג"ב, לא לשריון", אמרה. "מאז ההודעה בדבר הגיוס לחיל, הוא ניסה לפנות לגורמים בצבא – אבל לא היה מי שיקשיב לו", הוסיפה. על בנה, ל', סיפרה כי "הוא היה תלמיד מצטיין. הוא אהוב על חבריו, חדור מוטיבציה לתרום בשירותו הצבאי למדינה". ל' הוא לא היחיד במשפחתו שהתגייס עם מוטיבציה. גם ענת עצמה שירתה בקבע וכך גם סבו של ל', שהתנדב במילואים עד גיל 70.

ל' הגיע לבקו"ם ביום ראשון. "ידענו שהוא מאוכזב מכך שהוא עתיד להתגייס לשריון, אז תכננו שכשיפגוש באחד מקציני המיון יאמר לו שאינו רוצה להתגייס לשם אלא למג"ב", סיפרה ענת. לדבריה, ביום שני בלילה קיבלה מבנה שיחה. "הוא סיפר לי שקורעים לו את התחת בעבודות רס"ר ומאז לא שמענו ממנו", אמרה, והוסיפה כי "לא ידענו שהוא מתכוון לסרב להתגייס". אתמול יצרה קשר עם נציב קבילות חיילים, שם מסרו לה שבנה נשפט ונשלח למחבוש בכלא 6. "אני פוחדת, לא רציתי לשמוע את המילה 'כלא'", אמרה. לדבריה, אין לה דרך ליצור איתו קשר. "כששמעתי שנאסר שלחתי לו הודעה, רציתי לשמוע ממנו, בקשהתי שיצור איתי קשר בהקדם, אבל כנראה שלקחו לו את הנייד כי הוא אפילו לא קרא את ההודעה", סיפרה.

עוד בוואלה! NEWS:
"כל כך מתקדם שאנחנו עוד לא מבינים כמה": ה-F-35 בדרך לישראל
המהפכה יוצאת לדרך: התכנית החדשה להשמדת איום הרקטות והטילים
נסללה הדרך למינוי הרב הצבאי: מרצ ביטלה את העתירה נגד הרב קרים

כלא 6. שלומי גבאי
"לא רציתי לשמוע את המילה 'כלא'". כלא 6/שלומי גבאי

"אני חוששת לעתידו של בני, אני פוחדת שאירוע כזה יפגע בו", אמרה. "אל תגידו מרד, אנחנו לא בקובה. מדובר כאן בחבר'ה שרוצים לתרום ולצאת לשטח", הוסיפה.

לדבריה, התהפכות הטנק במהלך אימון בשבוע שעבר ברמת הגולן, גרמה לו לפחד "מהמכשיר הגדול והמכני הזה". ענת לא מסתירה את אכזבתה מהקצינים בשריון, "מדוע אף גורם מחיל השריון לא נפגש עם החיילים שסירבו להתפנות ומנסה לספר ולהציג להם את מהותו וחיוניותו של החיל? למה אף גורם אחראי לא ניסה לפתור את המשבר לפני המחאה ההמונית בבקו"ם?", שאלה. "אני מקווה שהקצינים יתעשתו במהרה וייגשו לשוחח עם החיילים – כי צריך לזכור שמדובר פה בחבר'ה איכותיים שרוצים לתרום ולשמור על המדינה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
טנקים של חיל השריון מתאמנים. דובר צה"ל
"מקווה שהקצינים יתעשתו במהרה". אימון בחיל/דובר צה"ל

בשבוע שעבר פורסם כי בצה"ל שוקלים לאפשר שילוב נשים כלוחמות בחיל השריון. מפקד זרוע היבשה לשעבר, אלוף במיל' יפתח רון טל, הרב הראשי לצה"ל לשעבר, הרב ישראל וייס, ותת-אלוף במיל' והח"כ לשעבר אביגדור קהלני, יצאו נגד היוזמה, ועוררו את זעמן של נשים רבות, שטענו כי אין תפקיד שאישה לא יכולה לבצע. בריאיון לעיתונאי קלמן ליבסקינג בתחנת הרדיו "גלי ישראל" אמר קהלני כי "אחרי טראומת מלחמה אישה תהיה אחרת לגמרי. היא תאבד את אותו הרגש האימהי", ואף הדגיש: "אין שום סיבה בעולם לקחת נשים להיות טנקסיטיות או להסתער בשדה הקרב עם סכין בשיניים".

(עדכון ראשון: 20:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully