וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יהודים בגלות": יום בעמונה עם התושבים שלא הולכים לשום מקום

29.11.2016 / 15:28

חוות דעתו של מנדלבליט, שקונה לאנשי המאחז לפחות עוד שמונה חודשים על ההר, אינה מספרת את התושבים והם אפילו לא מגדירים זאת "פתרון". "זה משפיל. ראינו את החלקות, אי אפשר לאכלס אותן. יהיה פה פינוי כפוי - וכואב"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ורד לידני

במאחז עמונה משדרים היום (שלישי) עסקים כרגיל. חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לפיה ניתן לאכלס את תושבי המאחז המפונים בשלוש חלקות הסמוכות למקום למשך שמונת החודשים הקרובים, לא משפיעה על מטה המאבק שממשיך להתעקש כי התושבים לא יפונו. אלה, מתייחסים לחוות הדעת כמריחת זמן וזלזול, ומעידים כי לא מתכוונים ליישב את אותן חלקות.

"העובדה שזה משאיר אותנו על ההר לא מעודדת, משום שזה לשחק איתנו משחקים", הסביר עציון דוד, תושב המאחז. "להעביר אותנו זמנית למקום אחר ואחרי שמונה חודשים לגלגל אותנו הלאה? זה כמו שעשו ליהודים בגלות. ואנחנו לא בגלות, אנחנו הקמנו יישוב בארץ ישראל ולא מוכנים לזוז ממנו ולשחק בכל מיני משחקים".

מאחז עמונה. 6 בנובמבר 2016. מגד גוזני
מאחז עמונה. 6 בנובמבר 2016/מגד גוזני

מעבר לתחושות של התושבים, דוד מדבר על כך שהמעבר לחלקות אינו מעשי. בפועל, מדובר בשתי חלקות צמודות ואחת נפרדת בצדה האחר של עמונה, כולן בסך הכול 16.6 דונם שלתוכם אמורים להיכנס לפחות 40 מבנים שבהם מתגוררות המשפחות. מאחר שמדובר באדמות פרטיות, לא ברור איך יחברו בין שני תאי השטח הללו. לפי שעה, המ?נהל האזרחי לא קיבל הנחיות ברורות להתחיל לתכנן את המתווה, ולא ברור הוא ייכפה על תושבי המאחז או אם ייעשה ניסיון להגיע להסכמה. כרגע, הם לא מוכנים לשמוע על הפתרון.

"זה ממש משפיל. ראינו את החלקות המדוברות, אי אפשר להקים ולאכלס בהן יישוב. זה לא מעשי", קבע דוד. "אנחנו רואים פה מגמה של ראש הממשלה - לערבב אותנו, לתת לנו תחושה כאילו אנחנו נשארים במקום לאיזו תקופה ואחר כך לדלג אותנו הלאה. אנחנו לחלוטין לא מקבלים את זה וממשיכים לכיוון המאבק".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ראינו את החלקות. זה משפיל". החלקות שאליהן צפויים לעבור התושבים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפתרון מסייע בכל זאת לתושבי המאחז להישאר על ההר, אך דוד מבהיר שהם לא מקבלים זאת. "זה לא מסייע לנו בדבר. אנחנו מנסים לתפוס את השור בקרניו ולפרוס את הדברים כהווייתם", אמר. "יש כאן הזדמנות להעביר את חוק ההסדרה. הוא יכול לעבור בלוח הזמנים, וביבי מנסה להתחמק מהעניין הזה בגלל הפחדים שלו מבית הדין הבינלאומי בהאג. יש לנו זכויות כמו תושבים בכל מקום אחר בארץ".

בפועל, ממשיכים התושבים להכין את המבנים שיאכלסו את מי שיגיע לתמוך במאבק. "זה הולך להיות פינוי כפוי וכואב לכולם", חורץ דוד. "אנחנו מזרזים את הפעילים להגיע כבר היום ליישוב וגם מכתב הרבנים יעשה את שלו". לדבריו, הם יפעלו למנוע את הכשרת החלקות שאליהם הם אמורים לעבור. "אם יבואו טרקטורים כדי להכשיר אותן, לא נאפשר את זה. אני בספק אם ניכנס לבתים בחלקות נכסי הנפקדים, בוודאי זה לא יהיה ברצון. אנחנו הולכים לכיוון של מאבק. הפתרון הזה יהיה כפוי, ומבחינתנו זה למעשה לא פתרון בכלל".

במקביל להכנות למאבק, אנשי המטה הגיעו היום לדיונים על חוק ההסדרה בכנסת, וממשיכים ללחוץ כדי שהוא יעבור מחר במליאה בקריאה ראשונה. "הייתי בגוש קטיף. עזבתי כמעט לחודש את הבית, וההנהגה דאז שיקרה לנו. הוליכו אותנו שולל וסגרו דברים בחדרי חדרים מאחורי הגב של הציבור. כאן זה לא ככה, הכול ברור, על השולחן, גלוי, ישר וברור, והפוליטיקאים עובדים בשבילנו. בחרנו בהם והם צריכים להוכיח שהבחירה שלנו מוצדקת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully