וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סירוב המוני: כ-80 מתגייסים לא התפנו מהבקו"ם לבסיס שריון ונכלאו

29.11.2016 / 13:28

למרות מאמצי ההסברה הרבים של החיל, עשרות המתגייסים סירבו להמשיך את הליך החיול ולעבור לבסיס השריון מתל השומר. "צה"ל מגנה את תופעת הסרבנות על סוגיה ופועל למיגורה", נמסר בהודעת הצבא

טנק מרכבה. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
רוצים לשרת ביחידות חי"ר ולא בשיריון/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

יותר מ-80 צעירים המועמדים לשירות ביטחון סירבו להמשיך בשרשרת החיול בבסיס תל השומר ולעבור לבסיס השריון בערבה. על פי פקודות הצבא, מועמד לשירות ביטחון שמסרב להשתבץ או להתפנות מבסיס הקליטה והמיון, מועבר למעצר מקומי בתוך הבסיס, ולאחר מכן מובהר לו כי אם לא יתפנה, הוא עלול לעמוד למשפט.

במקום נמצאים קצינים ומפקדים שנפגשים עם החיילים ומסבירים להם על המקצוע הצבאי ועל התפקיד ומנסים לשכנע אותם להמשיך בתהליך הגיוס. במקרים קיצוניים, נשפטים החיילים לעונשי מאסר, ובמקרים אחרים הם מובאים לקציני מיון לשיבוץ מחדש.

בחיל מנהלים זה זמן רב מאמצי הסברה נרחבים, ואף קיימו פגישות עם המועמדים לשירות ביטחון ובני משפחותיהם טרם הגיוס. גורמים צבאיים מסרו כי מרבית הצעירים דורשים להשתבץ בחטיבות חיל הרגלים השונות ולא בחיל השריון.

מדובר צה"ל נמסר בעקבות האירוע, שפורסם לראשונה בחדשות 2, כי "צה"ל מייחס חשיבות עליונה למיצוי המתגייסים באופן מיטבי, ושיבוצם נעשה בהתאם לצרכים המבצעיים תוך התחשבות מרבית ברצונם ובשאיפותיהם. בקרב מתגייסי מחזור הגיוס הנוכחי, הביעו כמה עשרות חיילים אי נכונות להשתבץ כלוחמים בחיל השריון עקב העדפה לשיבוץ ביעדי לחימה אחרים. צה"ל מגנה את תופעת הסרבנות על סוגיה ובפרט סרבנות ליעדי לחימה, ופועל למיגורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully