וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל השריפות: אלו היישובים שזכאים לפיצויים בגין הצתות על רקע לאומני

רשות המסים הודיעה על רשימת היישובים באזור חיפה והרי ירושלים, שזכאים לקבל פיצויים בהתאם לחוק נזקי מלחמה וחוק נפגעי פעולות איבה, בעקבות מסקנות המשטרה וכוחות הכיבוי שלפיהן מדובר בהצתות. לגבי יישובים אחרים, "הבדיקה טרם הסתיימה או שלא ידוע על נזקים"

צלמים זמניים מורשים

רשות המסים הודיעה הבוקר (שלישי) כי תושבי היישובים שנפגעו מהשריפות באזור חיפה והרי ירושלים זכאים לפיצויים לפי חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה או לפי חוק מס רכוש וקרן פיצויים, במקרה של נזק מלחמה. היישובים שצוינו הם מושב טל-אל, זכרון יעקב, דולב, גילון, טלמון, חיפה, נירית, נטף וחלמיש.

"ממכלול המידע שהתקבל ברשות המסים ממשטרת ישראל ומנציבות כיבוי האש עולה כי, נכון למועד זה, מסקנת גורמים אלה הינה כי השריפות במקומות שיפורטו להלן, הן הצתות מכוונות שעולה בהן חשד סביר כי מקורן בפעולות איבה", נמסר בהודעה רשות המסים. "לאור כך, המסקנה המתבקשת שבמקומות אלו ניתן לקבוע כי מדובר בנזק מלחמה כהגדרתו בחוק מס רכוש וקרן פיצויים, או כי מדובר בפגיעת איבה כהגדרתה בחוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, אשר אלו מזכים בפיצויים על פי החוק".

לגבי יתר אתרי השריפה, נמסר כי "הבדיקה מול גורמי הביטחון וכיבוי אש טרם הסתיימה ו/או לא ידוע לנו על נזקים, וככל שיתקבלו בהמשך ממצאים חדשים אשר מצביעים על פעולת איבה ולנזקים שנגרמו לרכוש, הרשות תעדכן רשימה זו בהתאם".

עוד בנושא:
"עוברים ממלחמה באש – למים": הכבאים נערכים למעבר החד במזג האוויר
תושב רהט שנעצר עקב פוסט סאטירי: "חיפשו אותי כאילו אני ראש מאפיה"
הצרות של החיפאים לא נגמרו: הנזקים שיביא איתו הגשם שאחרי השריפה

היישובים שהיו מוקד להצתות על רקע לאומני בגל השריפות האחרון. צילום מסך, עיבוד תמונה
היישובים שהיו מוקד להצתות על רקע לאומני בגל השריפות האחרון/עיבוד תמונה, צילום מסך

עיריית חיפה הודיעה כי תחל בחלוקת סיוע ראשוני לתושבים שאינם יכולים לשוב לבתיהם. עם סיום גל השריפות הקים ראש העירייה יונה יהב את "מנהלת שיקום נזקי השריפה" שמלווה את התושבים בשיקום הנזקים. המנהלת תסייע בין השאר לתושבים אלה לקבל פטור מארנונה לתקופה זו. העירייה הודיעה עוד כי מרכז הסיוע שהוקם בשכונת רוממה ימשיך לפעול לטובת התושבים.

בתוך כך, החלו פעולות שיקום החורשות בחיפה. 18 צוותי גיזום שלרשותם מנופים, טרקטורים, מגרסת עצים ופועלים, משקמים 2,800 דונם של חורש נטוע, חורש טבעי וגנים ציבוריים שנפגעו. בשלב הראשון נכרתו עצים מסוכנים ולאחר מכן יכרתו יתר העצים שאינם ניתנים לשיקום. העבודות מתבצעות בליווי מחלקת התברואה של עיריית חיפה שדואגת לאיסוף העצים והגזם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ביתם של חיה ושמואל כהן רחוב זלמן שז"ר 18 בחיפה שנפגע בשריפה, 25 בנובמבר 2016. שלומי גבאי
הנזקים בחיפה/שלומי גבאי

בשלב השני יחל שיקום החורשות העירוניות בהן תתבצע הכנת הקרקע, יוקמו מערכות השקיה ויינטעו מחדש עצים גדולים מזנים מקומיים ובעיקר עצים רחבי עלים ולא מחטניים ואורנים שהינם עצים דליקים. העצים יינטעו במרווחים שימנעו ככל הניתן מעבר אש בין צמרות העצים.

בווואדיות בהן היה חורש טבעי תתבצע העבודה בהתאם לתנאי השטח והטופוגרפיה, למניעת פגיעה בקרקע ומניעת סחף. בשטחים אלה יתקיים מעקב אחר התחדשות הצומח ולאחר החורף ינקטו פעולות לעידוד צמיחת מינים כמו עצי אלון וכריתת זרעים של עצי אורן שינבטו מחדש. שבילי הטיול בנחלים, דוגמת נחל אחוזה, ייסגרו בפני מטיילים עד להודעה חדשה מחשש לקריסת עצים. לאחר החורף יקיימו האגרונומים בעיריית חיפה הערכה, ויתבצעו מבצעי נטיעות המוניים.

זירת השריפה בחלמיש, 26 בנובמבר 2016. ניב אהרונסון
בית שנשרף בחלמיש/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully