וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולומביה: 76 נהרגו בהתרסקות מטוס ועליו קבוצת כדורגל מברזיל

במטוס שהיה בדרכו לעיר מדיין היו 81 נוסעים ואנשי צוות, כולל חברי קבוצת שאופוקואנסה. הוא התרסק בשל כשל חשמלי. חמישה שרדו, חילוץ הגופות הופסק לנוכח תנאי מזג האוויר הקשים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

76 בני אדם נהרגו היום (שלישי) בהתרסקות מטוס שהיה בדרכו לנמל התעופה במדיין, שבמערב קולומביה - כך מסרה המשטרה. בטיסת LMI2933 היו 81 נוסעים ואנשי צוות, בהם חברי קבוצת הכדורגל הברזיאלית שאופוקואנסה. שישה מהנוסעים חולצו בחיים, בהם שלושה שחקני הקבוצה, אולם אחד מהמחולצים מת פמפצעיו. מאמצי החילוץ נתקלים בקשיים בשל תנאי מזג האוויר והוא הופסק עד לבוקר.

המטוס מדגם "בריטיש אירוספייס" 146 יצא מבוליביה, שם הוא חנה לעצירת ביניים בדרכו מברזיל. המטוס, שהוחכר על ידי חברה בוליביאנית, התרסק קצת לאחר חצות, לפי שעון מקומי - כשעתיים אחריי שהכריז על מצב חירום בשל כשל חשמלי.

שאופוקואנסה הייתה אמורה לשחק מחר מול אתלטיקו נסיונל המקומית במסגרת המשחק הראשון של גמר טורניר סודאמרינקה. בעקבות התאונה, המשחק נדחה. ראש עיריית מדיין פדריקו גוטיירז אמר כי "זאת טרגדיה בקנה מידה עצום" בעודו עושה את דרכו לזירת התאונה שהתרחשה באזור הררי מחוץ לעיר, לקראת הנחיתה בנמל התעופה. האזור שבו אירעה התאונה מקשה על מאמצי החילוץ ובשל מזג האוויר ניתן להגיע אליו רק באופן יבשתי. מסוק של חיל האוויר נאלץ לשוב על עקבותיו בשל ראות לקויה.

לקריאה נוספת בנושא
תיעוד: מטוס קל התרסק במלטה מיד לאחר ההמראה, חמישה נהרגו
רוסיה: 62 בני אדם נספו בהתרסקות מטוס נוסעים שהמריא מדובאי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שרידי המטוס במדיין/מערכת וואלה!, צילום מסך
צוותי הצלה באזור התרסקות המטוס במדיין, קולומביה, 29 בנובמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
צוותי חירום באזור ההתרסקות, הלילה/צילום מסך, טוויטר

נמל התעופה חוזה מריה קורדובה דה ריונגרו, שבו היה אמור לנחות המטוס, פרסם בחשבון הטוויטר שלו הודעה לאחר ההתרסקות שבה נכתב: "המטוס, שרשיונו CP2933 נשא את חברי קבוצת הכדורגל שאופוקואנסה. ככל הנראה יש שורדים".

עמוד הקבוצה בפייסבוק פרסם סרטון ובו נראים חברי הקבוצה לפני ההמראה למשחק בקולומביה כשהם ממתינים בנמל התעופה בסאו פאולו, ברזיל. שאופוקואנסה, מהעיר הקטנה שאפקו, עלתה לליגה הראשונה בברזיל ב-2014, בפעם הראשונה מאז שנות ה-70. הם ניצחו בשבוע שעבר את סן לורנצו מארגנטינה, בטרם עלו למשחק הגמר מול אתלטיקו נסיונאל.

בהודעה שפרסמה הקבוצה בעמוד הפייסבוק שלה, נכתב כי "אלוהים ישמור על השחקנים, על חברי ההנהלה ועל העיתונאים ועל יתר האורחים שהיו עם המשלחת שלנו". הקבוצה הבהירה כי היא תימנע מהודעות נוספות עד שיתברר מה אירע בתאונה.

(עדכון ראשון: 7:50)

חברי קבוצת הכדורגל הברזילאית שאופוקואנסה  בדרכם לקולומביה, 29 בנובמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
לא ברור מה גרם לתאונה. חברי קבוצת שאופוקואנסה במטוס/צילום מסך, טוויטר
חברי קבוצת הכדורגל הברזילאית שאופוקואנסה  אחרי משחק מול סן לורנצו, 23 בנובמבר 2016. רויטרס
סיפור סינדרלה. שחקני הקבוצה חוגגים את הניצחון על סן לורנצו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully