וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שייק "נאצי" בלונדון: "צלב קרס על הבקבוק? צירוף מקרים"

לקוחה שהגיעה לבית קפה בעיר נדהמה לגלות משקה שנקרא "Nutzy", ואת התווית מעטר צלב קרס גדול. "למנהל לא הייתה טיפת בושה להגיד לי שאין לי ממה להיעלב", סיפרה. השם הבעייתי נותר – אך צלב הקרס הוחלף

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: דוח התקריות האנטישמיות לשנת 2015, שפורסם בחודש מאי)

לקוחה שהגיעה לפני כשבוע וחצי לחנות מזון בתחנת הרכבת התחתית Old Street בלונדון נדהמה לגלות שם משקה שזכה לשם המפוקפק "Nutzy", ועל תווית הבקבוק – צלב קרס. אותה לקוחה, יהודייה תושבת הבירה הבריטית, פנתה ל"קמפיין נגד אנטישמיות", וסיפרה על החוויה הקשה בחנות, "Nin Com Soup".

"נכנסתי לבית הקפה לקנות משקה", סיפרה, "במקרר היו להם כל מיני שייקים, כל אחד עם מספר גדול עליו, על פי הטעם השונה. אולם על משקה אחד לא היה מספר, אלא צלב קרס גדול, ועל התווית היה כתוב 'Nutzy'" – המבוטא בדיוק כמו "נאצי". היא הוסיפה כי פנתה למוכר בחנות, שקרא למנהל המשמרת, אולם זה כלל לא הציע התנצלות או הסבר המניח את הדעת.

עוד בוואלה! NEWS:
"מדאיג, מבחיל - ואכזרי": תומכי טראמפ האנטישמיים "נכנסים למיינסטרים"
יהודי הונגריה: "קמפיין הממשלה נגד מהגרים מזכיר תעמולה נאצית"
האנטישמיות בבריטניה מתגברת: יותר מ-500 מקרים בשישה חודשים

מילקשייק שנמכר בלונדון עם סמל נאצי, נובמבר 2016. "הקמפיין נגד אנטישמיות", אתר רשמי
"הוא אמר שזה משחק מילים". בקבוק המשקה/אתר רשמי, "הקמפיין נגד אנטישמיות"

לדבריה, "הוא הסביר שזה היה צלב קרס מהופך, שהוא למעשה סמל הינדי לבריאות ולשגשוג – מה שבאמת נכון – אבל צלב הקרס הזה לא היה מהופך, והסמל ההינדי כולל גם נקודות בתוך הסמל". הלקוחה שחזרה כי "כששאלתי בנוגע לשמו של המשקה, הוא אמר שזה משחק מילים על 'יש לו ביצים' (באנגלית, אגוזים – nuts), וגם על כך שהמשקה מכיל אגוזים".

"אמרתי לו שזה פוגעני עבור כל מיני אנשים", עוד סיפרה. "הוא שאל למה שאחשוב שדבר כזה הוא פוגעני, ועניתי לו כי איבדתי את משפחתי למשטר הנאצי, ולמרות השימוש ההינדי בסמל – זה, יחד עם שמו של המשקה – ממש פוגעני. הוא רק אמר ש'לונדון היא עיר חופשית'". לאחר מכן, עזבה הלקוחה את המקום, לדבריה, "בדמעות וברעד". היא סיכמה: "לאיש הזה לא הייתה טיפת בושה להגיד לי שאסור לי להיעלב ממה שראיתי. ברור כי השימוש בצלב הקרס ושמו של המשקה אינם צירוף מקרים".

מילקשייק שנמכר בלונדון עם סמל נאצי, נובמבר 2016. "הקמפיין נגד אנטישמיות", אתר רשמי
"תלוי איך מפרשים את זה". העיצוב המחודש של הבקבוק, עם תמונת האפיפיור/אתר רשמי, "הקמפיין נגד אנטישמיות"

ביום למחרת, על פי אנשי "הקמפיין נגד האנטישמיות", המשקה הוסר מהמדף באותה חנות, וכמה ימים לאחר מכן, המשקה הושב עם אותו השם – אולם בליווי ציור של האפיפיור מנופף בידו לקהל. מנהל החנות סירב להשיב לפניית העיתון הבריטי "סאן". עם זאת, עובד בית הקפה ג'ון ג'ורדן, שטען כי הוא אחראי לעיצוב, השיב: "בהחלט יש לי אמפתיה, אבל אני לא מתנצל. זאת אי הבנה. תלוי איך מפרשים את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully