וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: העליון קבע כי עצם שירות במחנה השמדה הוא סיוע לרצח

28.11.2016 / 13:55

בית משפט לערעורים הותיר על כנו את העונש שנגזר על אוסקר גרונינג, "מנהל החשבונות" באושוויץ בן ה-95 שהורשע בסיוע לרצח. זאת הפעם הראשונה שבה נידון העונש שהושג על בסיס העובדה שהוא שירת במחנה והפסיקה תשמש תקדים חשוב

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(הרשעתו של גרונינג בשנה שעברה)

עורך דינו של איש אס-אס לשעבר ששירת במחנה ההשמדה אושוויץ אמר היום (שני) כי בית משפט פדרלי הותיר על כנו את הרשעתו של בן ה-95 בסיוע לרצח. האנס הולטרמן מסר לסוכנות הידיעות הגרמנית כי בית המשפט לצדק דחה את הערעור על עונשו של אוסקר גרונינג - שכונה "מנהל החשבונות" של אושוויץ - ושעליו גזר בית משפט בערכאה נמוכה יותר ארבע שנות מאסר.

החלטתו של בית המשפט קובעת תקדים חשוב, שישמש את התביעה המנסה להעמיד לדין את מי ששירתו במחנות שהקימו הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה. זאת הפעם הראשונה שבה בית משפט לערעורים פוסק בנוגע להרשעה שהושגה תחת העובדה הפשוטה שעצם השירות במחנה השמדה, ואגב כך סיוע בהפעלתו, מספיקה כדי להרשיע בסיוע למעשי הרצח שהתבצעו שם.

ביולי שעבר הורשע גרונינג ב-300 אלף אישומים של סיוע לרצח בבית משפט בלונבורג. לפני הרשעתו, הוא התנצל: "אף אחד לא היה צריך להשתתף באושוויץ. אני יכול לבקש סליחה רק מאלוהים, אין לי זכות לבקש זאת מהשורדים".

לקריאה נוספת בנושא
משפט השומר הנאצי: "לא דמיינתי שיהודים יצאו בחיים מאושוויץ"
רופאים ושדרנים בשירות הנאצים: מרדף אחרון אחרי אנשי האס-אס

אוסקר גרונינג – שומר נאצי ממחנה אושוויץ המואשם ב-300,000 סעיפים של סיוע לרצח - לינבורג, גרמניה – 21 באפריל 2015. רויטרס
גרונינג בדיון שבו הורשע בשנה שעברה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully