וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות שכולות חיכו שעה לטקס - ומחו; ריבלין: "קבלת פנים מיותרת"

28.11.2016 / 13:02

חלק מבני משפחת חללי מבצע קדש עזבו את הטקס שנערך בהר הרצל, במחאה על היחס שקיבלו ממארגני הטקס. נתניהו: "מצר על עוגמת הנפש". לשכת נתניהו הבהירה כי ראש הממשלה והנשיא לא איחרו, וכי הטקס נקבע מראש לשעה 12:00

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

חלק מהמשפחות השכולות שהוזמנו לטקס האזכרה הממלכתי לחללי מבצע קדש בהר הרצל, הביעו היום (שני) תרעומת לאור היחס שקיבלו במקום, ובכעס על כך שנציגי המדינה הגיעו שעה לאחר שהמשפחות הוזמנו.

חלק מהמשפחות אף עזבו בסערה את המקום ואחד מקרובי החללים אמר כי "מי שיכול להישאר – שייראה את הגבירים והאדונים, מי שלא, שיגיד שלום. את הכבוד שלנו שטמון פה אף אחד לא ייקח". "היום לי קשה לעלות להר", סיפרה חיה ורניק, ששכלה את בעלה במבצע קדש. "אני אשב פה, בשביל בעלי החלל, אבל זה לא הוגן וזה לא יפה. היו צריכים להודיע שהטקס ב-12".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "נשלול את תושבותו של מי שהיה מעורב בהצתות במזיד"
נתניהו: "תורידו הילוך, אני הולך להיות כאן עוד הרבה זמן"
היועץ המשפטי לממשלה בוחן את פרשת הצוללות; אין חשד לפלילים

משפחות חללי מבצע קדש זעמו: נציגי הממשלה איחרו וטקס האזכרה נדחה. מערכת וואלה! NEWS
בני המשפחה הזועמים בבית הקברות/מערכת וואלה! NEWS

האח השכול יורם לוי הבהיר כי הם לא כועסים על האיחור אלא "על שהתנהגו אלינו כמו אל בעלי חיים. לקחו אותנו בטרקטורונים, היינו צריכים להרים את הנכים כדי שיגיעו לכאן. לא היו שירותים בדרך, ועשינו צרכים בשדה. מגעיל לראות את הביצוע הזה. ואז כשהגענו – התברר שהזמינו לשעה מסוימת, והשעה הייתה אחרת. כל ההתנהלות הייתה מחפירה".

הנשיא ראובן ריבלין, שדיבר בטקס, הצר על התרעומת והסביר כי נקבע כי עצרת ממלכתית לזכר החללים בקרבות בסיני תיערך אחת לעשור. "לא רצינו להטריח את המשפחות עם הופעתם של אישים המחייבים אבטחה". למרות זאת, הסביר ריבלין, השתדלו בעלי תפקידים לפקוד את האזכרה השנתית, ולא להסתפק בהגעה אחת לעשר שנים. "טענו אז – למה ראשי ממשלה לא מגיעים? והנה – ראש הממשלה מגיע, וגם נשיא המדינה מגיע – וקבלת הפנים הזו מיותרת לחלוטין", קונן הנשיא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש הממשלה בנימין נתניהו, טקס אזכרה לחללי מבצע קדש, הר הרצל. 28 בנובמבר 2016. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בטקס, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

גם ראש הממשלה נתניהו התייחס לכך ואמר כי הוא "מצר על עוגמת הנפש, שנודע לי עליה בהגיעי לכאן להר, ביחד עם אישי המדינה, על מנת לחלוק כבוד ליקירכם". מלשכתו הדגישו כי מראש נקבעה האזכרה ל-12, וכי אישי הציבור לא איחרו אליה, אלא הגיעו בזמן.

מהלשכה נמסר כי את הטקס אירגן משרד הביטחון, וכי ראש הממשלה הגיע להר הרצל ב-11:47, עם נשיא המדינה והרמטכ"ל גדי איזנקוט. "ראש הממשלה נתניהו לא איחר, וכל אמירה אחרת אינה אמת", הדגישו בהודעת הלשכה. את אי הנוחות לקהל תולים בלשכת נתניהו בעבודות להקמת היכל הגבורה בהר הרצל, ובהכנות להלווייתה של מרים אשכול, אלמנת הנשיא אכול, שתיערך בעוד כשעתיים במקום.

תמונות ארכיון -  צניחה במתלה לציון 60 שנים למבצע קדש.. דובר צה"ל
60 שנה לציון מבצע קדש/דובר צה"ל

הנשיא ריבלין נזכר במהלך הטקס בימי המלחמה, וסיפר על זיכרונותיו כבן 17 אז. "בני גילי חוו את עוצמת ההקרבה והגבורה של השכבה הבוגרת, שהיו רק שנה לפנינו, וכבר צנחנים, שריונאים, חיל רגלים ותותחנים. הם סללו לנו את דרכה של הגבורה".

ראש הממשלה נתניהו קשר ביכולת של אזרחי ישראל לשמור על המדינה, לשריפות שהתחוללו בארץ השבוע. "אני גאה ביכולת של אזרחי ישראל לעמוד יחד, נחושים להציל חיים. את הבתים נקים מחדש, את היערות נשקם. במקום כל עץ שהפך שחור ילבלבו עשרה עצים ירוקים".

נשיא המדינה ראובן ריבלין, טקס אזכרה לחללי מבצע קדש, הר הרצל. 28 בנובמבר 2016. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין בטקס, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully